  • 121. Data: 2023-04-08 08:20:26
    Temat: Re: frankowicze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Apr 2023 02:17:08 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Raczej tak

    > Prezesi Czarneckiego też tracili?

    Zapewne nie. Podobnie jak sam LCz za wynagrodzenie z RN.

    > Stale tracący Czarnecki (podczas ogólnej hossy?) wołał o pomstę
    > do nieba? -- dążył do makabryczniejszych strat?

    Wyglada na to, ze dążył do tego, aby mu te banki zabrali.
    Moze skala strat była zbyt duża i nie dało sie tego dłużej ukrywać.

> [...]
    > mam z czego żyć... [nie o to chodzi, że mnie zabiją -- gdy przeczytają,
    > ale o to, że będą twierdzili, iż tak naprawdę co innego mi proponowali
    > a rzekome pogłoski ;) o niezbyt uczciwym bogaceniu się są nieprawdziwe
    > mimo jaskrawych dowodów... nawet nie podeprą się sądami -- albowiem
    > bywa, że sami są sądami... tego, co piszę w kwadratowych nawiasach
    > nie czytają, gdyż zachowują/szanują prawo, więc nie wiedzą (i nie
    > dowiedzą się) o tym, że mam ich (i ich propozycje) w tak zwanej dupie]

    > Może... Po co wówczas (gdy nie będą mogli inwestować swych zysków

    Bogacą sie czesto "samoczynnie". Tylko sie zastanowią, gdzie ulokować
    zyski. Apartament na Teneryfie? Bo w Hiszpanii podobno problem dzikich
    lokatorow jeszcze wiekszy ...

    > Może jednak warto dać ludziom prawo i do bogacenia się -- oby prawego;
    > i do inwestowania w co chcą; i do obijania się (życia cudzym kosztem,
    > choć na bardzo niskim poziomie i bez prawa rządzenia pracującymi) itd...

    Anglia?

    > Mandżurowie (z Pekinu) za cel postawili sobie budowanie/rozwój!

    Teraz?
    Oni tam maja co innego - widzą, ze kraj jest rolniczy, i ludzie lada
    moment beda sie z wiosek przenosic do miast ...

    > Jeśli ktoś lubi inwestować w mieszkania -- po co zabraniać?

    Bo to jest wyzysk innych ludzi :-)

    J.

  • 122. Data: 2023-04-08 08:24:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Apr 2023 01:07:23 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Otóż to!!! Żeby nie poprzewracało się suwerenowi w dupie!
    >
    > Kiedyś słuchałem audycji o biciu dzieci przez rodziców. Zadzwonił tatuś
    > i wyjawił, że bije, aby dziecku dupcia zaswędziała! Nie dlatego bił, by
    > (wg mnie nieumiejętnie) nauczyć; nie dlatego, by ukarać pociechę za złe
    > zachowanie; lecz dlatego bił, żeby dziecko wiedziało kto rządzi!!! Gdy
    > dziecię dorośnie -- też będzie biło swoje dzieci w tym celu...
    >
    > Amerykanie to naród uzbrojony przeciwko swej władzy.
    > Władza musi czuć respekt -- nie ,,suweren''...

    Ameryka normalnieje i juz tak nie jest :-(

    > Nie rozumiem.

    maly domek, to duza powierzchnia zewnetrzna w stosunku do wewnetrznej.
    Czyli duze straty ciepla w zima ..

    > Ponoć te 70 m^2 właśnie jest zwiększane.

    No, jesli sie sprawdzilo, to czemu nie ..

    > Lepiej dawać: 500+, mieszkanie+, chłopa+ (bykowe -- na razie w RP nie
    > ma) niż pozwolić ludziom na życie... Niech wiedzą, kto tu rządzi!!!
    > Niech dupcia swędzi...

    No coz - panstwo to taka organizacja, gdzie najwazniejszy jest "aparat
    przymusu".

    J.

  • 123. Data: 2023-04-09 01:12:17
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 kwi 2023 o 08:20, J.F pisze:

    > Anglia?

    Nie wiem -- być może. Nierobom warto płacić za nieprzeszkadzanie,
    jak mafiosom za nieszkodzenie. Brak bezterminowych kuroniówek
    nakłania ludzi do szukania sobie zajęcia kosztem niszczenia pracy
    innych ludzi, choćby nakładaniem na innych niepotrzebnych obowiązków.

    Ogólnie prywatny sektor dąży do redukcji etatów -- gdy tymczasem
    państwo nierzadko puchnie i puchnie, choć przed wyborami kandydaci
    proponują odchudzanie biurokracji.

    Komputeryzacja urządów daje redukcję etatów czy przeciwnie? -- wzrost
    zatrudnienia. Może daje wzrost standardów obsługi?

    > Teraz?

    Od dawna...

    > Oni tam maja co innego - widzą, ze kraj jest rolniczy, i ludzie
    > lada moment beda sie z wiosek przenosic do miast ...

    Mam na myśli bardzo szybki rozwój -- niestety trochę dążący donikąd...
    Donikąd -- albo do ujarzmiania ludzkości. (praca jako droga do
    ujarzmiania -- nie do budowania)

    > Bo to jest wyzysk innych ludzi :-)

    Budowanie też jest wyzyskiem?
    Wygląda na to, że tylko wóda, pyfko i narkotyki nie podpadają pod
    wyzysk, bo nie są konieczne do życia. Nie kupowałem mieszkań na
    wynajem, nie gloryfikuję i nie potępiam tego postępowania -- pytam,
    dlaczego kupno na wynajem jest wyzyskiem? Nie każdy przywiązuje się
    do doczesnych dóbr. (toż jesteśmy ludem wierzącym w wieczne życie)
    Bywa też, że ktoś (student, uczeń czy tymczasowy pracownik) nie
    chce kupować a mieszkać chce.

    Kupowanie samochodu pod wynajem czy podobne usługi tez jest wyzyskiem?
    W PRLi taksówkarze byli czasami traktowani jako wyzyskiwacze.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 124. Data: 2023-04-09 01:34:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 kwi 2023 o 08:24, J.F pisze:

    > Ameryka normalnieje i juz tak nie jest :-(

    1.2 sztuki palnej broni na osobę.
    Moim zdaniem świat raczej zbroi się -- nie rozbraja.

    > maly domek, to duza powierzchnia zewnetrzna w stosunku do wewnetrznej.
    > Czyli duze straty ciepla w zima ..

    Niekoniecznie. Duży może być rozłożysty -- mały może być spójny, zwarty,
    czy jak to nazwać. Ale ogólnie tak jest -- zewnętrzna powierzchnia jest
    odwrotnie skorelowana do kształtu i kubatury a ta dość mocno zależy od
    użytkowej powierzchni. Być może za jakiś czas kolejny MMorawiecki
    zauważy szkodliwość małych domów -- węglowy ślad itp... ;) Jakoś
    dokuczać trzeba suwerenowi, by nie rozrastał się zbytnio!

    > No, jesli sie sprawdzilo, to czemu nie ..

    Nie wiem, czy sprawdziło się, ale net prawi, że można tak budować bardzo
    niskim kosztem. Oczywiście po części ten koszt jest niski, gdyż niskie
    są budynki -- nierzadko parterowe, niekiedy bez podpiwniczenia. Drogiej
    ziemi pod takie budownictwa nie warto brać -- raczej odrolnioną, na
    wiejskim odludziu.

    > No coz - panstwo to taka organizacja, gdzie najwazniejszy jest "aparat
    > przymusu".

    Zobacz, jak zakończyło się międzywojenne państwo polskie.
    Dobrze, że net coraz więcej o tym mówi.

    https://youtu.be/w2jcTjiWwK8
    https://historia.uwazamrze.pl/artykul/888761/slawojo
    we-prace
    https://youtu.be/c8f9pmYaGvo

    Może przemówi do świętych władców.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 125. Data: 2023-04-09 02:15:47
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 kwi 2023 o 01:34, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > są budynki -- nierzadko parterowe, niekiedy bez podpiwniczenia. Drogiej
    > ziemi pod takie budownictwa nie warto brać -- raczej odrolnioną, na

    *Chyba* nie może mieć piwnicy i może mieć tylko parter,
    ewentualnie z antresolą.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 126. Data: 2023-04-09 02:36:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Apr 2023 01:34:22 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > 1.2 sztuki palnej broni na osobę.
    > Moim zdaniem świat raczej zbroi się -- nie rozbraja.

    Ale do policji rzadko strzelają, natomiast policja czesto ...

> [...]
    > są budynki -- nierzadko parterowe, niekiedy bez podpiwniczenia. Drogiej
    > ziemi pod takie budownictwa nie warto brać -- raczej odrolnioną, na

    I zbudowac 4 obok siebie a potem dobudowac łaczniki :-)

    > Zobacz, jak zakończyło się międzywojenne państwo polskie.
> [...]

    I tak aparat przymusu najwazniejszy.
    Za RP szlacheckiej go prawie nie było, i jak sie skonczyło?

    J.

  • 127. Data: 2023-04-09 17:52:32
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 kwi 2023 o 01:12, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Kupowanie samochodu pod wynajem czy podobne usługi tez jest wyzyskiem?
    > W PRLi taksówkarze byli czasami traktowani jako wyzyskiwacze.

    Nawet odkładanie oszczędności jest wyzyskiem!

    Dlatego pieniądze są drogie (często słychać o wysokim koszcie
    pieniądza!) bo ludzie gromadzą pod wynajem -- wynajmują bankom,
    by obdzierać bliźnich ze skór[ki od banana?]y... NBP czyni, co
    może, ale co on może?! -- ludzie pazernie wyrywają świeże (nawet
    brudne od drukarskich farb!) banknoty drukowane [w mennicach czy
    mennicami?... zaryzykuję] mennicami a później pralki drożeją, bo
    trzeba te pieniądze prać! [ciekawe, kto drukuje bilon... raczej
    nie jest tylko ubocznym efektem druku banknotów...]

    -=-

    70m^2 *chyba jednak* ;) może mieć dwie kondyg_nacje...
    Nieustannie zmieniane są warunki... IMO mogliby po prostu pozwolić
    na budowanie czegokolwiek na swej ziemi, oby zgodnie z tak zwaną
    budowlaną sztukaterią? -- wówczas można pobruździć w tejże
    sztukaterii... Przykładowo -- dom musi mieć elektryczną
    instalację! Coraz chętniej zamieniam przewodowe oświetlenie
    na bezprzewodowe/akumulatorowe... Co wówczas, gdy po_jawią
    się wydOjne solarki?... Wrażliwe na wszelkie światło, także
    ,,księżycowe''... WC potrzebuje światła kilkanaście minut na
    dobę -- ładować się (na zewnątrz WC) może znacznie dłużej...

    Już teraz funkcjonują bezprzewodowe włączniki...
    Częsty (w: garderobach, szafach i szafkach) wystarczają
    fotokomórkowe automagi...

    Przewodowa elektryczność potrzebna jest do: gotowania, prania
    [pieniędzy -- brudnych, bywa że aż lepiących się od brudu]
    czy ogrzewania?... Ogrzewanie rzecz jasna podłogowe z pompą
    ciepła i dwutlenkiem węgla bądź pro_panem?... Do tego sufitowa
    klimatyzacja?... Jedno i drugie czerpiące spod powierzchni ziemi?...

    Ale prawnie można nakazać obecność instalacji: elektrycznych,
    teleinformatycznych, grzewczych, wentylacyjnych...

    BTW -- prawo w RP jest, normy (polskie i międzynarodowe) są,
    ale nie można wyegzekwować wentylacji mimo płacenia za nią...

    Gdybym miaU dom -- walnąłbym dziury w ścianach, wstukałbym w te
    dziury filtry a na kominach bym postawił samonapędzające się
    turbiny/wiatraki... Ale nie mam... Suszyłbym łazienkę klimą
    (teraz tak suszę -- ale niezbyt udolnie) a gorące powietrze
    bym kierował do garażu?... Byłoby strasznie wilgotne?...
    Nie tylko łazienka wymaga chłodzenia, grzania i odwadniania
    a nawet to z łazienki nie jest wilgotne... Albo inaczej -- ma
    nikłą wilgotność względną pomimo wysokiej bezwzględnej...

    Podczas budowania bloku chciałem dać komin z korytarza do
    garażu -- by zużytym powietrzem z mieszkania grzać (i suszyć
    zarazem) garaż... Ale (jak z bidetem!) było za wcześnie na
    takie zabawy... W WC są dwa kominy -- jeden miał być połączony
    z kuchennym okapem... Okap w kuchni miałby tylko dzwonkowatą ;)
    obudowę -- silnik byłby schowany w WC między kartonowo-gipsową
    ścianką a właściwą ścianą... (to miejsce jest teraz puste)
    Włącznik silnika byłby obok włącznika kuchennego oświetlenia,
    przy drzwiach?... Teraz tam jest ten włącznik... Jest elektryczna
    instalacja, ale ani silnika w WC (za kartonowo-gipsową ścianką)
    nie ma, ani stosownego okapu...

    Komin prowadzący do garażu zasysałby garażowe smród?...
    Raczej niekoniecznie. Byłyby (nawszelkowypadkowe) zastawki i silniki
    wymuszające jednokierunkowy ruch powietrza... Oczywiście nie jest to
    prosta sprawa... (dlatego tego nie ma) Powietrze brane do garażu nie
    mogłoby powodować niekorzystnego ruchu powietrza w zwykłych (w: WC,
    łazience, kuchni i garderobie) kominach?... Teraz te zwykłe kominy
    bardzo źle funkcjonują -- bez jakiejkolwiek ,,współpracy'' z garażem...

    Prawo RP można spokojnie powiesić w WC zamiast rolki?...
    I tak, i nie. Gdy prawo mnie chroni -- nierzadko można...

    -=-

    O ileż łatwiej administracyjnie/prawnie podwyższać koszty budowy
    i dawać: zapomogi; wspomożenia; dopłaty do kredytów; mieszkania+;
    500+; bykowe; czyli chłopy+...

    Jak szybko/skutecznie/tanio budowano zaraz po wojnie -- gdy brakowało
    wszystkiego: zdrowych i mądrych ludzi do pracy, wiedzy, budowlanych
    maszyn, samochodów, dróg, łączności... Dziś mieszkania powinny być
    (jest to ich powinnością?) tanie jak barszcz, gdyż mamy: nadmiar
    rąk do pracy; budowlane maszyny, w tym drukarki/roboty; wiedzę;
    transport; łączność...

    mury rosną, rosną, rosną, łańcuch (kredyt) kołysze się u nóg...
    (czasami kołysze się u szyi, jak biżuteria?...)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 128. Data: 2023-04-10 12:26:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    writes:

    > Póki frankowe kredyty dawały (nierzadko irracjonalny) zysk
    > kredytobiorcom -- frankowicze uważali się za geniuszy biznesu!

    Kredyty frankowe nigdy nie dawały zysku kredytobiorcom.
    Po prostu nie generowały (olbrzymiej) straty.
    To po prostu były stabilne, (w końcu) uczciwe, przewidywalne kredyty.
    Mniej-więcej takie, jak na Zachodzie, tyle że tam oczywiście to były
    opcje podstawowe i jedyne.

    Przynajmniej tak było na początku, zgodnie z moją teorią o degeneracji
    (w której każdy wynalazek itp. jest skokową poprawą, która niestety
    następnie powoli się stacza) - wprowadzenie "indeksacji", braku
    możliwości spłaty w walucie kredytu (cofniętej, zresztą waluta kredytu
    przestała być jasna) itp.

    To, co umyka obserwatorom, to fakt, że problem nie leży w kredytach
    frankowych i w ogóle we franku, tylko w niestabilnej złotówce, która
    zgodnie z _oficjalnymi_założeniami_ (o czym z jakimś rodzajem dumy mówią
    "najwyższe władze partyjne i państwowe") jest traktowana
    instrumentalnie, służy do łatania budżetu i wyciskania społeczeństwa.

    Wszystko to jest zgodne ze starożytnym "dziel i rządź" i wydaje się
    działać bez zarzutu (niestety) - kredytobiorcy vs deponenci, piesi vs
    cykliści vs kierowcy samochodów, mieszczanie vs wieśniacy, czarni vs
    biali, ze wschodu vs z zachodu, katolicy vs pozostali, kochający
    zwyczajnie vs inaczej itd. itd. Jak to było? Mańkuci vs praworęczni,
    bruneci vs rudzi, muzykalni vs głusi itd.

    I tak niestety będzie dopóki społeczeństwo nie zrozumie, że ten "inny"
    to też człowiek, i że problem leży zupełnie gdzie indziej. Trochę już
    chyba zrozumiało, więc może to jakoś jednak będzie. Lepsze wykształcenie
    pomaga w tym procesie (może to dlatego nie jest na rękę rządzącym).

    Pewne rzeczy dopiero trzeba zauważyć, nikt się nie rodzi wszechwiedzący
    - niektóre moje wcześniejsze wizje wydają mi się obecnie niedorzeczne.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 129. Data: 2023-04-10 12:29:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Tylko w pewnym momencie tych banków się zrobiło zbyt wiele i zaczęły się
    > prześcigać, który więcej zarobi na klientach.

    Widzę tu pewien problem logiczny - jeśli liczba banków się zwiększyła,
    to zwiększyć się powinna także konkurencja, i wyścig byłby w drugą
    stronę.

    I o ile mnie pamięć nie myli, to właśnie tak było - nie raz zresztą.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 130. Data: 2023-04-10 12:33:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Apr 2023 12:29:41 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > stronę.
    >
    > I o ile mnie pamięć nie myli, to właśnie tak było - nie raz zresztą.

    Tak wlasnie było - i wymyslili "tansze" kredyty frankowe.

    Ale przy okazji chcieli ukrytego zarobku na spreadach.

    J.