    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: frankowicze
    Date: Sun, 9 Apr 2023 01:12:17 +0200
    <u0qbq7$320$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    <b...@4...net>

    W dniu 8 kwi 2023 o 08:20, J.F pisze:

    > Anglia?

    Nie wiem -- być może. Nierobom warto płacić za nieprzeszkadzanie,
    jak mafiosom za nieszkodzenie. Brak bezterminowych kuroniówek
    nakłania ludzi do szukania sobie zajęcia kosztem niszczenia pracy
    innych ludzi, choćby nakładaniem na innych niepotrzebnych obowiązków.

    Ogólnie prywatny sektor dąży do redukcji etatów -- gdy tymczasem
    państwo nierzadko puchnie i puchnie, choć przed wyborami kandydaci
    proponują odchudzanie biurokracji.

    Komputeryzacja urządów daje redukcję etatów czy przeciwnie? -- wzrost
    zatrudnienia. Może daje wzrost standardów obsługi?

    > Teraz?

    Od dawna...

    > Oni tam maja co innego - widzą, ze kraj jest rolniczy, i ludzie
    > lada moment beda sie z wiosek przenosic do miast ...

    Mam na myśli bardzo szybki rozwój -- niestety trochę dążący donikąd...
    Donikąd -- albo do ujarzmiania ludzkości. (praca jako droga do
    ujarzmiania -- nie do budowania)

    > Bo to jest wyzysk innych ludzi :-)

    Budowanie też jest wyzyskiem?
    Wygląda na to, że tylko wóda, pyfko i narkotyki nie podpadają pod
    wyzysk, bo nie są konieczne do życia. Nie kupowałem mieszkań na
    wynajem, nie gloryfikuję i nie potępiam tego postępowania -- pytam,
    dlaczego kupno na wynajem jest wyzyskiem? Nie każdy przywiązuje się
    do doczesnych dóbr. (toż jesteśmy ludem wierzącym w wieczne życie)
    Bywa też, że ktoś (student, uczeń czy tymczasowy pracownik) nie
    chce kupować a mieszkać chce.

    Kupowanie samochodu pod wynajem czy podobne usługi tez jest wyzyskiem?
    W PRLi taksówkarze byli czasami traktowani jako wyzyskiwacze.

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'