    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: frankowicze
    Date: Sun, 9 Apr 2023 17:52:32 +0200
    <u0qbq7$320$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    <b...@4...net>
    <u0ssci$np8$1$Eneuel@news.chmurka.net>

    W dniu 9 kwi 2023 o 01:12, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Kupowanie samochodu pod wynajem czy podobne usługi tez jest wyzyskiem?
    > W PRLi taksówkarze byli czasami traktowani jako wyzyskiwacze.

    Nawet odkładanie oszczędności jest wyzyskiem!

    Dlatego pieniądze są drogie (często słychać o wysokim koszcie
    pieniądza!) bo ludzie gromadzą pod wynajem -- wynajmują bankom,
    by obdzierać bliźnich ze skór[ki od banana?]y... NBP czyni, co
    może, ale co on może?! -- ludzie pazernie wyrywają świeże (nawet
    brudne od drukarskich farb!) banknoty drukowane [w mennicach czy
    mennicami?... zaryzykuję] mennicami a później pralki drożeją, bo
    trzeba te pieniądze prać! [ciekawe, kto drukuje bilon... raczej
    nie jest tylko ubocznym efektem druku banknotów...]

    -=-

    70m^2 *chyba jednak* ;) może mieć dwie kondyg_nacje...
    Nieustannie zmieniane są warunki... IMO mogliby po prostu pozwolić
    na budowanie czegokolwiek na swej ziemi, oby zgodnie z tak zwaną
    budowlaną sztukaterią? -- wówczas można pobruździć w tejże
    sztukaterii... Przykładowo -- dom musi mieć elektryczną
    instalację! Coraz chętniej zamieniam przewodowe oświetlenie
    na bezprzewodowe/akumulatorowe... Co wówczas, gdy po_jawią
    się wydOjne solarki?... Wrażliwe na wszelkie światło, także
    ,,księżycowe''... WC potrzebuje światła kilkanaście minut na
    dobę -- ładować się (na zewnątrz WC) może znacznie dłużej...

    Już teraz funkcjonują bezprzewodowe włączniki...
    Częsty (w: garderobach, szafach i szafkach) wystarczają
    fotokomórkowe automagi...

    Przewodowa elektryczność potrzebna jest do: gotowania, prania
    [pieniędzy -- brudnych, bywa że aż lepiących się od brudu]
    czy ogrzewania?... Ogrzewanie rzecz jasna podłogowe z pompą
    ciepła i dwutlenkiem węgla bądź pro_panem?... Do tego sufitowa
    klimatyzacja?... Jedno i drugie czerpiące spod powierzchni ziemi?...

    Ale prawnie można nakazać obecność instalacji: elektrycznych,
    teleinformatycznych, grzewczych, wentylacyjnych...

    BTW -- prawo w RP jest, normy (polskie i międzynarodowe) są,
    ale nie można wyegzekwować wentylacji mimo płacenia za nią...

    Gdybym miaU dom -- walnąłbym dziury w ścianach, wstukałbym w te
    dziury filtry a na kominach bym postawił samonapędzające się
    turbiny/wiatraki... Ale nie mam... Suszyłbym łazienkę klimą
    (teraz tak suszę -- ale niezbyt udolnie) a gorące powietrze
    bym kierował do garażu?... Byłoby strasznie wilgotne?...
    Nie tylko łazienka wymaga chłodzenia, grzania i odwadniania
    a nawet to z łazienki nie jest wilgotne... Albo inaczej -- ma
    nikłą wilgotność względną pomimo wysokiej bezwzględnej...

    Podczas budowania bloku chciałem dać komin z korytarza do
    garażu -- by zużytym powietrzem z mieszkania grzać (i suszyć
    zarazem) garaż... Ale (jak z bidetem!) było za wcześnie na
    takie zabawy... W WC są dwa kominy -- jeden miał być połączony
    z kuchennym okapem... Okap w kuchni miałby tylko dzwonkowatą ;)
    obudowę -- silnik byłby schowany w WC między kartonowo-gipsową
    ścianką a właściwą ścianą... (to miejsce jest teraz puste)
    Włącznik silnika byłby obok włącznika kuchennego oświetlenia,
    przy drzwiach?... Teraz tam jest ten włącznik... Jest elektryczna
    instalacja, ale ani silnika w WC (za kartonowo-gipsową ścianką)
    nie ma, ani stosownego okapu...

    Komin prowadzący do garażu zasysałby garażowe smród?...
    Raczej niekoniecznie. Byłyby (nawszelkowypadkowe) zastawki i silniki
    wymuszające jednokierunkowy ruch powietrza... Oczywiście nie jest to
    prosta sprawa... (dlatego tego nie ma) Powietrze brane do garażu nie
    mogłoby powodować niekorzystnego ruchu powietrza w zwykłych (w: WC,
    łazience, kuchni i garderobie) kominach?... Teraz te zwykłe kominy
    bardzo źle funkcjonują -- bez jakiejkolwiek ,,współpracy'' z garażem...

    Prawo RP można spokojnie powiesić w WC zamiast rolki?...
    I tak, i nie. Gdy prawo mnie chroni -- nierzadko można...

    -=-

    O ileż łatwiej administracyjnie/prawnie podwyższać koszty budowy
    i dawać: zapomogi; wspomożenia; dopłaty do kredytów; mieszkania+;
    500+; bykowe; czyli chłopy+...

    Jak szybko/skutecznie/tanio budowano zaraz po wojnie -- gdy brakowało
    wszystkiego: zdrowych i mądrych ludzi do pracy, wiedzy, budowlanych
    maszyn, samochodów, dróg, łączności... Dziś mieszkania powinny być
    (jest to ich powinnością?) tanie jak barszcz, gdyż mamy: nadmiar
    rąk do pracy; budowlane maszyny, w tym drukarki/roboty; wiedzę;
    transport; łączność...

    mury rosną, rosną, rosną, łańcuch (kredyt) kołysze się u nóg...
    (czasami kołysze się u szyi, jak biżuteria?...)

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'