  • 159. Data: 2015-01-18 12:59:40
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RobertS b...@x...pl ...

    Robercie, dlaczego wycinasz wrotki?

  • 162. Data: 2015-01-18 13:17:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-01-18 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik RobertS b...@x...pl ...
    >
    > Robercie, dlaczego wycinasz wrotki?

    No właśnie, ja też muszę sprawdzać z kim jest dyskusja :-)

  • 163. Data: 2015-01-18 14:01:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 11:42:30 +0100, RobertS napisał(a):
    > jakie praktyczne rozwiązania proponujecie, aby całkowicie wykluczyć
    > ryzyko brania kredytu o wartości setek tysięcy na kilkadziesiąt lat?
    >
    > pomijam ubezwłasnowolnienie wszystkich kredytobiorców
    >
    > teraz też przychodzą po kredyt osoby, które (tak na pierwszy rzut oka)
    > nie powinny go otrzymać, mam ich nie obsługiwać? mówić, że ich nie stać?
    > powiedzieć, że ryzyko jest dla nich za duże i odesłać do domu?

    ... tak.

    W USA przestali odsylac i zrobili kryzys na caly swiat.
    Bo to nie tak ze ich (osoby) nie stac - to banku nie stac na takie
    ryzyko :-)

    J.

  • 164. Data: 2015-01-18 14:20:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 11:09:29 +0100, Pete napisał(a):

    > Skoro podpisał kwit, że oświadcza, że rozumie i jest świadomy?
    > Ma jeszcze podpisać kwit, że rozumie, że podpisany kwit o zrozumieniu
    > oznacza, to co oznacza?

    Kto wie, moze by wtedy przeczytal jeszcze raz :-)

    Czesc umow jest taka, ze czytasz, czytasz i nie rozumiesz. Albo
    rozumiesz .. a mozna tez zrozumiec odwrotnie.

    Ale tak sobie cos przypomnialem ... wszyscy juz jakby zapomnieli, ze
    pierwsze "dobicie" bylo na kredytach zlotowkowych.
    Komuna dawala na umiarkowanych warunkach, ludzie brali, potem
    przyszedl Balcerowicz, wprowadzil stopy realne i olbrzymie, dal przy
    tym pewien czas na splate ... kto bral kredyt dawniej, ten splacil dom
    z jednej pensji. Kto bral pozniej i nie zdazylo mu sie zdewaluowac,
    ten wpadl w jakiesz szalencze procenty, chyba nawet pod 100%
    podchodzily. No i komornik zabieral gospodarke ...

    J.

  • 165. Data: 2015-01-18 16:55:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-01-18, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > da się taniej, ale jeżeli kwota nie jest wysoka to nie wiem czy jest
    > sens, bo trzeba będzie wniosek włożyć, dokumentować dochody etc..

    Jakieś 30 tys, nie wiem czy to dużo ;)

    Chociaż różnicy wyjdzie pewnie raptem paręset zł, a pewnie BIK
    sobie popsuję tak częstym mieszaniem [1], więc zabawa może nie być
    opłacalna.

    [1] Spadł do 4 gwiazdek jak sobie kartę przeniosłem i nie chce się
    podnieść skubany. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 166. Data: 2015-01-18 16:56:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Podoba ci się pomysł Pete aby KNF przygotował specjalną prezentacje
    > informującą o ryzyku ktora bank musiałby pokazac kredytobiorcom przed
    > podpisaniem? Oczywiscie x lat temu a nie dzis.
    > Koszt praktycznie zaden, natomiast poziom wiedzy ktory moznaby przekzac
    > spoleczenstwu - olbrzymi.
    > Czyz nie o to chodzi?

    ale coś takiego przecież obowiązuje! karta informacyjna, wykresy
    pokazujące zmiany stóp procentowych w ostatnich 12 miesiącach

    aktualna rata potencjalna, rata z oprocentowaniem wyższym o 4 p.p. oraz
    z oprocentowaniem bazującym na średniej z 12 m-cy

    wszystko zgodnie z zaleceniem KNF, we wszystkich bankach taki sam dokument

    do tego WSZYSTKIE (nie tylko bankowe) koszty związane z kredytem,
    wyliczone RRSO (przy kredycie konsumenckim)

    tylko dlaczego ludzie tego nie chcę czytać? 95% kredytobiorców podpisuje
    to automatycznie, a jak dostaną dokument do zapoznania wcześniej to się
    nie interesują, nie pytają...

    za kilka lat jak im rata wzrośnie to również trzeba ich będzie ratować?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 167. Data: 2015-01-18 16:58:27
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Robercie, dlaczego wycinasz wrotki?

    za długie się cytaty robią, poza tym wątek już nieco nieczytelny

    możemy założyć nowy?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 168. Data: 2015-01-18 16:59:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > opłacalna.
    >
    > [1] Spadł do 4 gwiazdek jak sobie kartę przeniosłem i nie chce się

    to nie jest duża kwota, korzyść pewnie nie byłaby wielka, ale papierów
    (zwłaszcza przy DG) sporo

    ps
    punktacją w BIK się nie przejmuj jakoś mocno, grunt że nie ma większych
    opóźnień, więle banków nie patrzy na liczbę zapytań...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 169. Data: 2015-01-18 17:07:42
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-01-18 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

    > Ano własnie.
    > Kolejny aspekt bankowego oszustwa.
    > Cóż to za magiczna konstrukcja ktora nie daje klientowi zdolnosci
    > kredytowej w PLN po czy zmieniamy walute, dajemy duzo bardziej ryzykowny
    > produkt i nagle zdolnosc kredytowa się znajduje?
    > Czy to jest normalne?

    FAKT, nie mieli zdolności na PLN bo wyższa rata w związku z dużo wyższym
    wiborem

    większa rata oznacza wyższy poziom DTI i oczywiście gorszą zdolność
    kredytową lub jej brak

    można było poczekać i dozbierać większy wkład własny, a to oznaczało
    dłuższy najem/mieszkanie u rodziców, ludzie chcieli jak najprędzej
    mieszkać na swoim zwłaszcza jak już odpowiednie mieszkanie znaleźli

    a co banki zrobiły źle? żeby nie było, że były idealne!

    dawały kredyty (w PLN, walutach) nawet na 130% LTV! to jakaś masakra!
    po kredyt przychodzili ludzie, którzy nie mieli nawet 300 zł na wycenę,
    a kupowali za 200kzł lub więcej

    a jak jest teraz:
    max LTV to 90% a jak człowiek nie ma wkładu własnego to nie idzie do
    banku (bo to widać w BIK), pożycza od znajomych, bierze chwilówki itp...

    jak ma zacząć spłacać ratę to jest często ugotowany, bo rata kredytu,
    chwilówki i jeszcze rodzina/znajomi wołają i nie ma z czego oddać
    kto im powinien pomóc?

    pomijam kłamstwa we wnioskach kredytowych, ukrywanie zobowiązań, dzieci
    itp...

    a jak to się wszystko na głowę zwali to jest wielki lament, bo bank
    delikwenta skrzywdził

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 172. Data: 2015-01-18 17:33:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RobertS b...@x...pl ...

> [...]
    > mieszkać na swoim zwłaszcza jak już odpowiednie mieszkanie znaleźli
    >
    > a co banki zrobiły źle? żeby nie było, że były idealne!

    Ano własnie to.
    Dawały mylne przekonanie, ze jak kredyt we frankach to klienta stac, bo
    raty nizsze.
    A powinni przestrzegać, że "TERAZ" nizsze ale za rok czy 5 lat raty mogą
    się zmienić.
    I to nie o 200zł jak mówili bankowcy ale o 100%... i wiecej.
    I ze to jest realny scenariusz!

    > dawały kredyty (w PLN, walutach) nawet na 130% LTV! to jakaś masakra!

    Kolejny kamyczek do ogórdka.

    > po kredyt przychodzili ludzie, którzy nie mieli nawet 300 zł na
    > wycenę, a kupowali za 200kzł lub więcej

    Koszmar.

> [...]
    >
    > jak ma zacząć spłacać ratę to jest często ugotowany, bo rata kredytu,
    > chwilówki i jeszcze rodzina/znajomi wołają i nie ma z czego oddać

    To tez koszmar.

    > pomijam kłamstwa we wnioskach kredytowych, ukrywanie zobowiązań,
    > dzieci itp...
    >
    > a jak to się wszystko na głowę zwali to jest wielki lament, bo bank
    > delikwenta skrzywdził

    Ale Ty juz, zdaje sie, temat zmieniłes... :)