  • 1. Data: 2015-01-15 11:07:40
    Temat: dobicie frankowców
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Widzieliście jaka jazda na CHFPLN?

    +23%...

  • 2. Data: 2015-01-15 12:08:09
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-01-15, MarekZ <b...@...pl> wrote:
    > Widzieliście jaka jazda na CHFPLN?
    > +23%...

    Pikety pod oknami rządu z prośbą o dopłaty do biednych frankowców
    za 3, 2, 1... ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2015-01-15 13:10:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-01-15, MarekZ <b...@...pl> wrote:
    >Pikety pod oknami rządu z prośbą o dopłaty do biednych frankowców
    >za 3, 2, 1... ;)

    Rzad nie ma pieniedzy, a pikiety bez kilofow sie nie licza :-)
    Kurs na razie skoczyl umiarkowanie, ot, zwykle roznice kursowe.

    Ale swoja droga do jestem ciekaw porownania dwoch kredytow
    hipotecznych, w CHF i w PLN, zawartych w 2007 czy 2004r.
    Ile wynosily raty w zlotowkach przez te kolejne lata, ile teraz
    wynosza, ile kapitalu juz splacono.
    Bo wbrew protestom ciagle mi sie wydaje, ze to nie byl zly wybor - o
    ile ktos zniesie wyzsze raty i nie bedzie musial nagle doplacac lub
    ubezpieczac utraty wartosci nieruchomosci.

    Choc porownanie pechowca z 2008 tez moze byc ciekawe, co umowe
    podpisal gdy frank byl chwilowo ponizej 2zl.

    Ale nasi frankowcy to pikus - pomyslcie co sie bedzie na rynkach
    finansowych dzialo. To wstrzasnie gielda :-)

    A Szwajcarzy nie powinni pikietowac swojego rzadu ?

    J.

  • 4. Data: 2015-01-15 13:42:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-01-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > ile ktos zniesie wyzsze raty i nie bedzie musial nagle doplacac lub
    > ubezpieczac utraty wartosci nieruchomosci.

    Wiesz, pikuś z tym. Problem, gdy kogoś nie stać na spłatę.
    Raz, że ma "do spłaty" w PLN dużo więcej niż wynosi wartość nieruchomości,
    dwa że w momencie faktycznych problemów banki w pewnym momencie przewalutowują
    zobowiązanie na PLN. Po kursie bieżącym.

    A z PLN teraz jest bardzo ciekawie. W perspektywie 10 lat pewnie przyjmiemy
    w końcu te EUR, a teraz już i tak mamy niskie stopy, więc długofalowo
    patrząc, to PLN się raczej długo nie będzie opłacało nadpłacać.
    O ile w ogóle.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2015-01-15 13:44:31
    Od: Marvin <n...@s...com>

> [...]
    > ktos zniesie wyzsze raty i nie bedzie musial nagle doplacac lub
    > ubezpieczac utraty wartosci nieruchomosci.

    Mam w pracy kolegę, który ma kredyt w CHF. Wziął jak franek było po 2.08
    w sierpniu 2008 roku 400 tys. CHF i kupił dom pod Warszawą.
    Generalnie radzi sobie i żyje jakoś, ale nerwy i stres go niszczą,
    musiał też dopłacić 2 lata temu 6000 zł na dodatkowe ubezpieczenie z
    tytułu dodatkowego zabezpieczenia przy wzroście kredytu w stosunku do
    wartości nieruchomości.

    Jak wspomniałem kolega radzi sobie, ale jego nerwy też mają wysoką cenę
    jaką płaci i mało kto taką pozycję uwzględnia w kalkulacjach.

    Marvin

  • 6. Data: 2015-01-15 13:51:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-01-15, Marvin <n...@s...com> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Jak wspomniałem kolega radzi sobie, ale jego nerwy też mają wysoką cenę
    > jaką płaci i mało kto taką pozycję uwzględnia w kalkulacjach.

    Pytanie czy sobie poradzić teraz, jak ten kurs poszedł tak drastycznie.
    Może znowelizowana upadłość konsumencka będzie rozwiązaniem dla frankowców,
    bo słyszałem że teraz mocno złagodzili warunki...

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2015-01-15 14:12:23
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    .pl...

> [...]
    > ktos zniesie wyzsze raty i nie bedzie musial nagle doplacac lub
    > ubezpieczac utraty wartosci nieruchomosci.

    Zakładając, że to co mamy teraz jest nowym kursem równowagi (a obrót jest
    olbrzymi w okolicy 4,256-4,30 CHFPLN) to był to FATALNY wybór.

    > Ale nasi frankowcy to pikus - pomyslcie co sie bedzie na rynkach
    > finansowych dzialo. To wstrzasnie gielda :-)

    Zurych był na prawie -15% rano, ale oni się podniosą. Zobaczcie co taka mała
    Szwajcaria może zrobić tym całym rynkom... :D

    Wiecie, że wprowadzili -0,75% stopę depozytową?

    Czyli kupujcie sobie CHF w cholerę ile chcecie, my wam wydrukujemy, ale jak
    chcecie u nas to trzymać to dopłacajcie. I co ta EU może zrobić, no co? :)

  • 8. Data: 2015-01-15 14:15:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.01.2015 13:10, J.F. pisze:

    > Choc porownanie pechowca z 2008 tez moze byc ciekawe, co umowe podpisal
    > gdy frank byl chwilowo ponizej 2zl.

    Ja przewalutowałem jak był w okolicy 3PLN (zaraz potem przestali w ogóle
    dawać we frankach).

    Jak sobie kiedyś (przy nieco wyższych stopach złotówkowych) liczyłem, to
    miałbym gorzej jak w złotówkach jakby kurs przekroczył 7zł.

    Tak czy inaczej gorąco namawiam do bojkotu szwajcarskich produktów!

    Po co komu jakaś zafajdana milka?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 9. Data: 2015-01-15 14:18:07
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > Pytanie czy sobie poradzić teraz, jak ten kurs poszedł tak drastycznie.
    > Może znowelizowana upadłość konsumencka będzie rozwiązaniem dla frankowców,
    > bo słyszałem że teraz mocno złagodzili warunki...

    Tego nikt nie wie jeszcze, on sam też. Napisał mi dzisiaj tylko, że
    oczami wyobraźni widzi komornika pukającego do drzwi.

  • 10. Data: 2015-01-15 14:20:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.01.2015 14:12, MarekZ pisze:

    > Czyli kupujcie sobie CHF w cholerę ile chcecie, my wam wydrukujemy, ale
    > jak chcecie u nas to trzymać to dopłacajcie. I co ta EU może zrobić, no
    > co? :)

    Embargo? ;->

    Zamykamy granice, kiście się w tym swoim franku ;->

    Co by Szwajcaria wtedy zrobiła, hmm? Gucio.

    Fakt że nikt na to nie pójdzie, ale jako hipotetyczny scenariusz...