  • 1. Data: 2015-01-14 12:46:59
    Temat: Nowa Kultura Bankowości Pożyczka Dla Każdego 5%
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://pozyczka.aliorbank.pl/
    Z tego co doczytałem to oprocentowanie 5% jeśli spłaci się szybciej niż w 6 miesięcy
    to zwracają zapłacone odsetki
    Tylko taki drobny szczegół zwrócił moja uwagę:

    "Przykład reprezentatywny: całkowita kwota pożyczki (bez kredytowanych kosztów): 16
    615 zł, liczba rat: 55, oprocentowanie nominalne: 5%, opłata przygotowawcza: 5 538,33
    zł, kwota odsetek: 2 682,06 zł, RRSO: 20,3%, rata: 451,55 zł, całkowity koszt: 8
    220,39 zł, całkowita kwota do zapłaty: 24 835,39 zł. Ostateczne warunki kredytowania
    zależą od wiarygodności kredytowej Klienta, daty wypłaty pożyczki oraz daty płatności
    pierwszej raty. Informacja handlowa wg stanu na 31.12.2014 r. "

    RRSO niby 20,3% czyli jak na dzisiaj całkiem całkiem ale:
    "opłata przygotowawcza: 5 538,33 zł"
    czyli coś ok 25%(chyba dobrze kombinuje);)

  • 2. Data: 2015-01-14 12:54:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 12:47:00 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > "opłata przygotowawcza: 5 538,33 zł"
    > czyli coś ok 25%(chyba dobrze kombinuje);)

    A jeśli komus się chce to niech z ciekawości zadzwoni na infolinie Aliora( tel 19502)
    i spróbuje pogadać o tej jakże atrakcyjnej ofercie;)
    Ja właśnie przed chwilą dzwoniłem;)

  • 3. Data: 2015-01-14 12:59:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Jan 2015 03:46:59 -0800 (PST), w
    <0...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > RRSO niby 20,3% czyli jak na dzisiaj całkiem całkiem ale:

    Że to niby tanio??

  • 4. Data: 2015-01-14 13:10:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 13:00:17 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Że to niby tanio??
    Tanio to kwestia względna. RRSO ok 20% to chyba na dzisiaj jedno z niższych na rynku.

  • 5. Data: 2015-01-14 14:05:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Jan 2015 04:10:42 -0800 (PST), w
    <9...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Tanio to kwestia względna. RRSO ok 20% to chyba na dzisiaj jedno z niższych na
    rynku.

    Ze mną zaczynali rozmawiać od ok. 16-17%, ale i tak było dla mnie za drogo.
    A od tamtego czasu były jeszcze obniżki stóp.

  • 6. Data: 2015-01-14 14:23:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 14:05:54 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Ze mną zaczynali rozmawiać od ok. 16-17%, ale i tak było dla mnie za drogo.
    > A od tamtego czasu były jeszcze obniżki stóp.

    Obniżki stóp wniosły tyle że maksymalne nominalne oprocentowanie kredytów zostało
    obniżone- na dzisiaj chyba 12%. Ale dolicz do tego prowizje- (na dzisiaj to w
    okolicach 10%), ubezpieczenie i opłaty przygotowawcze czy inne podobnego typu koszty.
    Zresztą na przykładzie Aliora widać że porównywanie wg RRSO to trochę beZ sensu. Tam
    przy opłacie przygotowawczej prawie 25% RRSO wyszło 20% i jest dzisiaj jednym z
    najniższych na rynku.
    Zresztą na RRSO popatrz choćby tutaj:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ranking-kredytow-got
    owkowych-Bankier-pl-grudzien-2014-7227028.html

  • 7. Data: 2015-01-14 15:02:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >RRSO niby 20,3% czyli jak na dzisiaj całkiem całkiem ale:
    >"opłata przygotowawcza: 5 538,33 zł"
    > czyli coś ok 25%(chyba dobrze kombinuje);)

    Chyba zle, RRSO powinien obejmowac wszystkie oplaty przygotowawcze z
    przykladu reprezentatywnego.

    I tu chyba tak jest - wyplata 16615, kwota nominalna powiekszona o
    5538, i ja splacamy w rownych ratach - mniej wiecej tak wlasnie
    wychodzi.

    J.

  • 8. Data: 2015-01-14 15:12:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    r...@k...pl napisał:

> [...]
    >prowizje- (na dzisiaj to w okolicach 10%), >ubezpieczenie i opłaty
    >przygotowawcze czy inne podobnego typu koszty.

    Sam Alior jeszcze niedawno mial lepsze oferty, ale moze to tylko dla
    swoich klientow

    >Zresztą na przykładzie Aliora widać że porównywanie wg RRSO to trochę
    >beZ sensu.

    Odwrotnie, jedyne sensowne, po ujmuje calosc oplat.

    >Tam przy opłacie przygotowawczej prawie 25% RRSO wyszło 20% i jest
    >dzisiaj jednym z najniższych na rynku.

    O ile rozumiem - to dlatego ze owa oplata rozlozona na dlugo i nisko
    oprocentowana.
    W innych bankach moze i skladniki bedziesz mial inne, lepsze, a rata
    wyjdzie wyzsza :-)

    >Zresztą na RRSO popatrz choćby tutaj:
    >http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ranking-kredytow-go
    towkowych-Bankier-pl-grudzien-2014-7227028.html

    2500zl na 6m to nie 16 tys na 4 lata - ryzyko inne, ale papierow sie
    wypelnia tyle samo, a klient musi za to zaplacic :-)

    Tylko zwroc uwage na pewna rozbieznosc raty i RRSO. "Wybija sie" np
    BGZ, ING, Millenium - raty niskie, a RRSO wysokie ... oj, cos mi sie
    widzi ze ktos niezbyt rzetelnie podszedl do porownania.

    J.

  • 9. Data: 2015-01-14 15:29:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 15:02:16 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > I tu chyba tak jest - wyplata 16615, kwota nominalna powiekszona o
    > 5538, i ja splacamy w rownych ratach - mniej wiecej tak wlasnie
    Zrobiłem symulacje dla tego przykładu. Mamy dane: Oprocentowanie 5%, rata 451,55,
    okres 55 miesięcy.
    Więc kwota pożyczki jest ok 22150zł(16615+5538)co przy oprocentowaniu 5% i okresie
    55mcy daje właśnie ratę 551zł.
    Czyli konstrukcja jest taka:
    Wnioskujesz o 21500zł(i od tej kwoty liczone sa odsetki), do łapy dostajesz
    16600zł(bo potrącają Tobie ok 25% czyli 5500zł) opłaty przygotowawczej. Spłacasz 55
    rat po 451zł czyli ok 25000zł.
    I wtedy RRSO wychodzi właśnie ok. 20,3%
    A po ludzku: bierzesz 16600zł, spłacasz 55 miesięcy, oddajesz w tym czasie ok
    25000zł.

  • 10. Data: 2015-01-14 16:04:38
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    http://wilczko.blox.pl/2015/01/Totalny-odjazd-Alior-