  • 1. Data: 2005-12-07 13:52:53
    Temat: Re: do praktyków - koszt przelewu z holandii do mBanku
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    plusz wrote:
    > pytanie do osób, które wiedzą z praktyki
    >
    > jaki może być koszt przelewu z banku z Holandii do mBanku
    > zakładam, że opłacam tylko koszty mBanku i przelew idzie beż banków
    > pośredniczących
    >
    > w TOiP nie ma takiej pozycji

    Jaki bank w tej Holandii?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 3. Data: 2005-12-07 14:27:15
    Od: "JCH" <j...@g...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > jaki może być koszt przelewu z banku z Holandii do mBanku
    > zakładam, że opłacam tylko koszty mBanku i przelew idzie beż banków

    Bo nie ma kosztów mBanku przy przelewach z zagranicy.

    --
    Jaca

  • 4. Data: 2005-12-07 14:53:36
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl> napisał w wiadomości
    > pytanie do osób, które wiedzą z praktyki

    ...z teorii ;-)

    > jaki może być koszt przelewu z banku z Holandii do mBanku
    > zakładam, że opłacam tylko koszty mBanku i przelew idzie beż banków
    > pośredniczących
    >
    > w TOiP nie ma takiej pozycji

    To o co ty pytasz?
    1. O koszty jakie poniesiesz jako wlasciciel rachunku docelowego w mbanku?
    Jedynym twoim "kosztem" jest ewentualny niski kurs przeliczeniowy bo forse
    dostaniesz w zlotowkach. Prowizji w mBanku nie ma.
    2. O koszty jakie poniesiesz nadajac ten przelew z Holandii? To wie tylko
    bank-nadawca.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2005-12-07 15:24:45
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostaniesz w zlotowkach. Prowizji w mBanku nie ma.
    > 2. O koszty jakie poniesiesz nadajac ten przelew z Holandii? To wie tylko

    przelewy zagraniczne mogą być z opcjami:
    OUR - wszystkie koszty pokrywa zleceniodawca
    SHA - koszty dzielone, czyli ja swoje, nadawca swoje
    BEN - odbiorca ponosi wszystkie koszty

    no i moje pytanie brzmi, jakie są koszty mBanku w przypadku opcji SHA
    bo nie wiem jaki jest bank nadawcy - więc na razie tego kosztu nie ustalę

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.info)

  • 6. Data: 2005-12-07 16:04:43
    Od: "cienislaw" <p...@p...cienislaw>

    W artykule news:dn6urn$1u3$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): plusz napisał(a):

    > SHA - koszty dzielone, czyli ja swoje, nadawca swoje
    >
    > no i moje pytanie brzmi, jakie są koszty mBanku w przypadku opcji SHA
    > bo nie wiem jaki jest bank nadawcy - więc na razie tego kosztu nie ustalę

    prawie dobrze, tylko SHA to nie tak jak piszesz. nie ma czegos takiego jak
    koszty twoje i nadawcy, jest tylko jeden koszt nadania przelewu. a SHA
    oznacza, ze mozna te koszty podzielic po polowie - polowe zaplaci nadawca, a
    druga polowa zostanie poniejszona kwota przelewu. a ile wynosi koszt
    calkowity to juz pytanie do banku z ktorego przelew ma isc.

    --
    cienislaw

  • 7. Data: 2005-12-07 16:26:52
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    > druga polowa zostanie poniejszona kwota przelewu. a ile wynosi koszt
    > calkowity to juz pytanie do banku z ktorego przelew ma isc.

    Niezupelnie. SHA oznacza, ze koszty banku wysylajacego ponosi nadawca, a
    odbierajacego odbiorca (nie musi to byc po polowie). Jezeli przelew jest w
    euro w ramach UE (a tak jest w tym przypadku), koszty banku odbierajacego
    (czyli mBanku) wynosza zero. Oczywiscie - jak slusznie zauwazono wczesniej -
    jesli nie liczyc zlodziejskich kursow wymiany walut.

  • 8. Data: 2005-12-07 18:36:37
    Od: RobertSA <n...@a...invalid>

    On Wed, 07 Dec 2005 17:26:52 +0100, Tomek <t...@g...pl> wrote:

    > (czyli mBanku) wynosza zero. Oczywiscie - jak slusznie zauwazono
    > wczesniej -
    > jesli nie liczyc zlodziejskich kursow wymiany walut.

    Jestes niesprawiedliwy - akurat BRE (mBank) ma wyjatkowo uczciwe kursy.

    --
    Robert

  • 9. Data: 2005-12-07 18:44:18
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Jestes niesprawiedliwy - akurat BRE (mBank) ma wyjatkowo uczciwe kursy.

    Bardzo prosze. Tabela kursów BRE Bank SA nr 236/01/2005. EUR - sprzedaz 3,9065.
    Oferta jednego z warszawskich kantorow (www.conti.pl) 3,86. Ja bym nie nazwal kursu
    BRE wyjatkowo uczciwym. Coz, uczciwosc jest pojeciem wzglednym...

  • 10. Data: 2005-12-07 18:48:37
    Od: RobertSA <n...@a...invalid>

    On Wed, 07 Dec 2005 19:44:18 +0100, Tomek <t...@g...pl> wrote:

    > Bardzo prosze. Tabela kursów BRE Bank SA nr 236/01/2005. EUR - sprzedaz
    > 3,9065. Oferta jednego z warszawskich kantorow (www.conti.pl) 3,86.

    Pod tym linkiem są opony, a więc chyba cos _kręcisz_ ;-)

    Nie jestem w stanie zweryfikowac, czy podajesz dane za ten sam dzień.

    > Ja bym nie nazwal kursu BRE wyjatkowo uczciwym. Coz, uczciwosc jest
    > pojeciem wzglednym...

    Ja porownywalem z (wieloma) innymi bankami oraz z kantorami poznanskimi
    (ktore byc moze sa bardziej pazerne niz warszawskie) i na tej podstawie
    twierdze, ze sa uczciwe.

    --
    Robert