  • 11. Data: 2005-12-07 18:51:52
    Temat: Re: do praktyków - koszt przelewu z holandii do mBanku
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:15dc9$43972d82$540a9585$2787@news.chello.pl...
    > Jestes niesprawiedliwy - akurat BRE (mBank) ma wyjatkowo uczciwe kursy.

    >Bardzo prosze. Tabela kursów BRE Bank SA nr 236/01/2005. EUR - sprzedaz
    >3,9065. Oferta jednego z warszawskich >kantorow (www.conti.pl) 3,86. Ja bym
    >nie nazwal kursu BRE wyjatkowo uczciwym. Coz, uczciwosc jest pojeciem

    Przepraszam, podalem kursy sprzedazy zamiast kupna. Kursy kupna wynosza dla
    BRE 3,7835, a dla kantoru (ktorego adres tez przekrecile, www.conti.waw.pl )
    3,83. Co nie zmienia moich wnioskow.

  • 12. Data: 2005-12-07 19:01:03
    Od: RobertSA <n...@a...invalid>

    On Wed, 07 Dec 2005 19:51:52 +0100, Tomek <t...@g...pl> wrote:

> [...]
    > dla
    > BRE 3,7835, a dla kantoru (ktorego adres tez przekrecile,

    OK, to sa same kursy, a ile wynosi prowizja (commission)?
    Jesli 0%, to jest to wyjatkowo niska marza, na taka banku nie stac.
    Zadnych znanych mi osobiscie kantorow poznanskich takze.

    --
    Robert

  • 13. Data: 2005-12-07 19:07:48
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > OK, to sa same kursy, a ile wynosi prowizja (commission)?
    > Jesli 0%, to jest to wyjatkowo niska marza, na taka banku nie stac.
    > Zadnych znanych mi osobiscie kantorow poznanskich takze.

    To sa faktyczne kursy, po ktorych mozna wymienic walute. Jestem klientem
    tego kantoru i moge to stwierdzic. Oprocz tego nie mam z tym kantorem nic
    wspolnego, wiec prosze mnie nie posadzac o kryptoreklame.

  • 14. Data: 2005-12-07 19:43:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Tomek" <t...@g...pl> wrote in message

    > Niezupelnie. SHA oznacza, ze koszty banku wysylajacego ponosi nadawca, a
    > odbierajacego odbiorca (nie musi to byc po polowie).

    Oczywiscie tylko przy zalozeniu, ze oba banki sa nawzajem korespondentami. W
    innym przypadku przy opcji SHA nadawca ponosi koszty wlasnego banku, a
    beneficjent reszty :).

    MK

  • 15. Data: 2005-12-07 19:51:03
    Od: RobertSA <n...@a...invalid>

    On Wed, 07 Dec 2005 20:07:48 +0100, Tomek <t...@g...pl> wrote:

    > To sa faktyczne kursy, po ktorych mozna wymienic walute. Jestem klientem
    > tego kantoru i moge to stwierdzic.

    To bardzo korzystne kursy.
    Jednak jak porownasz BRE z innymi bankami, to zobaczysz, ze BRE jest
    jednym z najkorzystniejszych (dla klienta). Ze o oplacie za przyjecie
    przelewu zagr. nie wspomne.

    > Oprocz tego nie mam z tym kantorem nic
    > wspolnego, wiec prosze mnie nie posadzac o kryptoreklame.

    Trudno Cie nie posądzic o kryptoreklame ... opon Continental ;-)

    --
    Robert

  • 16. Data: 2005-12-07 20:42:22
    Od: "cienislaw" <p...@p...cienislaw>

    W artykule news:61138$43970d4b$540a9585$28048@news.chello.pl,
    niejaki(a): Tomek napisał(a):

    > Niezupelnie. SHA oznacza, ze koszty banku wysylajacego ponosi nadawca, a
    > odbierajacego odbiorca (nie musi to byc po polowie). Jezeli przelew jest w
    > euro w ramach UE (a tak jest w tym przypadku), koszty banku odbierajacego
    > (czyli mBanku) wynosza zero. Oczywiscie - jak slusznie zauwazono
    > wczesniej - jesli nie liczyc zlodziejskich kursow wymiany walut.

    ekhm, a to z przelewami w UE to pewne? bo slyszec o tym slyszalem, ale tez
    slyszalem ze jeszcze srednio to dziala - czytaj nasze banki kasuja odbiorce
    jak odbieraja przelew z kraju UE.

    --
    cienislaw

  • 17. Data: 2005-12-07 20:58:25
    Od: Miernik <m...@f...org>

    cienislaw <p...@p...cienislaw> wrote:
> [...]
    > tez slyszalem ze jeszcze srednio to dziala - czytaj nasze banki kasuja
    > odbiorce jak odbieraja przelew z kraju UE.

    To co napisał nijaki Tomek jest nieprawdą. Dyrektywa UE mówi tylko tym
    iż koszty dla przelewów transgranicznych w EUR wewnątrz EEA muszę być
    takie same jak krajowych w EUR. Także jeśli Nordea czy Inteligo pobiera
    prowizję za przyjęcie przelewu krajowego w EUR, to za przelew
    zagraniczny też może. To że w mBanku wynoszą zero to akurat sprawa
    mBanku i nie jest to regułą, mniej więcej połowę banków w polsce pobiera
    opłatę za przelew przychodzący w walucie obcej lub zagraniczny.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 18. Data: 2005-12-07 21:00:04
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > To bardzo korzystne kursy.
    > Jednak jak porownasz BRE z innymi bankami, to zobaczysz, ze BRE jest
    > jednym z najkorzystniejszych (dla klienta).

    Wyglada na to, ze wiekszosc polskich bankow ma zlodziejskie kursy.

    > Ze o oplacie za przyjecie przelewu zagr. nie wspomne.

    A tu nikt zadnej łaski nikomu nie robi. W koncu jestesmy w UE i za przyjecie
    przelewu w euro bank nie ma prawa nic pobrac.

  • 19. Data: 2005-12-07 21:03:36
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Oczywiscie tylko przy zalozeniu, ze oba banki sa nawzajem korespondentami.
    > innym przypadku przy opcji SHA nadawca ponosi koszty wlasnego banku, a
    > beneficjent reszty :).

    Owszem, ale w opisanej sytuacji (przelew w euro na terenie UE) sprowadza sie
    to do mojej tezy. Ponadto nie ma prawa byc kosztow banku odbierajacego, a
    wiec moja teza - ze koszty nie musza sie dzielic po polowie - jest jak
    najbardziej sluszna.

  • 20. Data: 2005-12-07 21:05:15
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > ekhm, a to z przelewami w UE to pewne? bo slyszec o tym slyszalem, ale tez
    > slyszalem ze jeszcze srednio to dziala - czytaj nasze banki kasuja
    > odbiorce
    > jak odbieraja przelew z kraju UE.

    Mnie Citibank nie kasowal. Od razu uprzedzam, ze nie jestem ich pracownikiem
    ani akwizytorem.