  • 1. Data: 2004-01-30 19:09:35
    Temat: citibank spamuje używając adresów mBanku ...
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    otrzymałem wiadomość z citibanku
    co ciekawe został użyty adres, który podałem do mBanku oraz drugi, który
    podałem na forum dyskusyjnym mBanku
    wygląda na to, że adres "wypłynął z mBanku" i trafił do citi
    albo jakiś zdolny informatyk się włamał, albo były pracownik ukradł bazę
    adresową

    czy ktoś również otrzymał taką wiadomość ?
    chcę to dokładnie wyjaśnić z obydwoma bankami

    poniżej wiadomość :

    From: Citibank<c...@c...pl>
    To: mbankforum@XXXXXX
    Subject: Citibank - wazne informacja nt. konta

    o treści

    Drogi Kliencie,
    Z przyjemnoscia informujemy, iz zakonczylismy prace nad zintegrowanym
    serwisem bankowosci internetowej. Wkrotce nowa platforma zastapi obecny
    system, ale juz teraz zachecamy Cie do zapoznania sie z mozliwosciami i
    udogodnieniami, jakie oferuje zintegrowany serwis. Prosimy o jak najszybsze
    zalogowanie sie oraz sprawdzenie naszego nowego systemu. Zaloguj się.
    http://www.online.citibank.pl

    Nowoczesna platforma bankowosci internetowej integruje czesc informacyjną i
    transakcyjna serwisu Citibank Online. Umozliwia zatem plynna i przyjazna
    nawigacje pomiedzy obiema czesciami serwisu. Dodatkowo nowy serwis oferuje
    personalizacje pierwszej strony serwisu. Kolejnosc wyswietlanych sekcji
    mozesz dostosowac do wlasnych preferencji. W przyszlosci strona ta bedzie
    przedstawiala takze indywidualne oferty i promocje, kierowane wlasnie do
    Ciebie.

    Twoja opinia jest dla nas niezwykle cenna. Dlatego prosimy Cie i zachecamy
    do przesylania wszelkich uwag dotyczacych nowego serwisu na adres
    c...@c...com.

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-01-30 19:18:39
    Temat: Re: citibank spamuje używając adresów mBanku ...
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> writes:

> [...]
    > udogodnieniami, jakie oferuje zintegrowany serwis. Prosimy o jak najszybsze
    > zalogowanie sie oraz sprawdzenie naszego nowego systemu. Zaloguj się.

    Czy to nie jest aby ten fake list który rozsyłany w ostatnich dniach
    kierował na stronkę zbierającą hasła do citi? Kliknij link i zobacz
    gdzie wylądujesz (strona jest już zablokowana)...

    Chcąc rozsyłać takie listy zbierałbym adresy po pbb, forach bankowych
    itp...

  • 3. Data: 2004-01-30 19:20:18
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    bvea5c$28u5$...@m...aster.pl,
    plusz <p...@i...usun_spam.pl>:
    > otrzymałem wiadomość z citibanku

    to nie jest z citibanku, tylko od oszusta; bylo o tym pare dni temu na
    grupie; link prowadzi do strony oszusta, obecnie juz wylaczonej (ale mialem
    okazje ją obejrzeć)

    > co ciekawe został użyty adres, który podałem do mBanku oraz drugi,
    > który podałem na forum dyskusyjnym mBanku

    z forum to byl publicznie dostepny, automatem lub nawet recznie mogl oszust
    zebrac

    > wygląda na to, że adres "wypłynął z mBanku" i trafił do citi
    > albo jakiś zdolny informatyk się włamał, albo były pracownik ukradł
    > bazę adresową

    Nigdzie indziej nie podawales tego drugiego adresu na 100%

    > czy ktoś również otrzymał taką wiadomość ?

    http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&t
    h=3be09ce9236219f2&rnum=1

    --
    Robert

  • 4. Data: 2004-01-30 19:29:31
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@g...pl>

    plusz <p...@i...usun_spam.pl> napisał(a):

    > otrzymałem wiadomość z citibanku
    czy aby z citibanku????????????
    http://www.online.citibank.pl/portal/popup.htm

    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.cuf.prv.pl

  • 5. Data: 2004-01-30 19:58:24
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> wrote in message

> [...]
    > gdzie wylądujesz (strona jest już zablokowana)...
    >
    > Chcąc rozsyłać takie listy zbierałbym adresy po pbb, forach bankowych

    1. nie za bardzo rozumiem, jak ktoś mógł utworzyć fałszywą stronę pod
    adresem www.online.citibank.pl ????
    2. adres był używany tylko do korespondencji, którą mbank wysyłał do mnie
    od jakiegoś czasu stosuję taką metodę, że w każdej instytucji w której
    podaję swój adres wprowadzam jej nazwę jako nazwę konta i adres mojej
    domeny - m.in. okazało się już, że sklep balta.pl wykorzystuje do reklamy
    adresy podane w microsofcie
    teraz okazuje się, że citibank stosuje adresy podane w mBanku ...
    3. nie za bardzo wiem jak rozszyfrować nagłówki ... ktoś się chyba mocno
    starał, aby nie dotrzeć do nadawcy

    semblog.sembcorpindia.com with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.5329);
    Wed, 28 Jan 2004 12:48:23 +0530

    a swoją drogą ciekawe 68.23.93.38 :)

  • 6. Data: 2004-01-30 20:08:13
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    bved1i$2c5a$...@m...aster.pl,
    plusz <p...@i...usun_spam.pl>:

    > 1. nie za bardzo rozumiem, jak ktoś mógł utworzyć fałszywą stronę pod
    > adresem www.online.citibank.pl ????

    Obejrzyj zrodlo tej wiadomosci i sprawdz, jaki adres www kryje sie pod tym
    tekstem.

    > a swoją drogą ciekawe 68.23.93.38 :)

    No wlasnie.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2004-01-30 20:16:47
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    bvea5c$28u5$...@m...aster.pl,
    plusz <p...@i...usun_spam.pl>:
    > otrzymałem wiadomość z citibanku

    Tu masz o tym artykul:
    http://www.kartyonline.net/niusy.php?id=594

    --
    Robert

  • 8. Data: 2004-01-30 20:25:13
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

    > 1. nie za bardzo rozumiem, jak ktoś mógł utworzyć fałszywą stronę pod
    > adresem www.online.citibank.pl ????

    Internet Explorer ma dziurę, dzięki której w pasku adresu i w pasku stanu
    można wyświetlić inny adres niż adres rzeczywiście wczytywanej strony. Ci
    złodzieje właśnie to wykorzystywali - najpierw byłeś kierowany linkiem z
    napisem adresu citi na jakąś tam stronę A, na której był automat
    przekierowujący na jakąś tam stronę B, tyle że właśnie z wykorzystaniem owej
    dziury w IE, więc w pasku adresu miałeś citi.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 9. Data: 2004-01-30 20:40:59
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "RobertSA" <u...@o...pl> writes:

    > bvea5c$28u5$...@m...aster.pl,
    >
    > Tu masz o tym artykul:
    > http://www.kartyonline.net/niusy.php?id=594

    A tu fajowy przykład wykorzystania tej samej techniki:

    http://zcat.wired.net.nz/upgrade/

  • 10. Data: 2004-01-30 20:45:20
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "RobertSA" <u...@o...pl> wrote in message
    > Tu masz o tym artykul:
    > http://www.kartyonline.net/niusy.php?id=594

    no tak, to już dużo wyjaśnia

    teraz do wyjaśnienia pozostaje tylko w jaki sposób spammer wszedł w
    posiadanie adresu, który nie był podawany nigdzie w formie elektronicznej.
    ... być może mBank opublikował mój adres, po tym, jak wylicytowałem coś w
    jednej z aukcji WOSP :(