  • 41. Data: 2007-06-13 19:23:36
    Temat: Re: bezpieczeństwo kart kredytowych
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 12 Jun 2007 15:49:35 +0200, Bartosz 'xbart' Nowakowski
    napisał(a):

    > PIN można podglądnąć lub w skrajnych przypadkach zgadnąć. Dobra EOT, jak
    > widzisz autorze wątku właśnie do tego prowadzą tego typu pytania i do
    > niczego więcej.

    Pin byłby bardzo dobrym zabezpieczeniem, gdyby był: a. dłuższy (tak ze
    3-4 razy), b. zmienny (coś a'la pomnożyć dzisiejszą datę przez cośtam.
    wadą jest to że nie każdy potrafi liczyć w pamięci ;) )

    p. m.

  • 42. Data: 2007-06-13 20:48:14
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 13 Jun 2007 05:29:37 +0000 (UTC), Krzysztofsf napisał(a):

    > "Ale to tylko teoria. W praktyce zdarza się, że banki nie uznają takich
    > reklamacji, nie chcąc zadzierać ze sklepami, które płacą im prowizje od każdej
    > transakcji bezgotówkowej.

    Karty płatnicze stają się naprawdę coraz bardziej niebezpieczne.
    Właśnie kilka dni temu, po otrzymaniu wyciągu z banku znajomy odkrył, że
    ktoś wyczyścił mu konto karty Visa Classic z kwoty 11 tys. USD.
    Z wyciągu wynika, że oszust przez 3 dni na przełomie kwietnia i maja
    robił sobie zakupy w wielkim centrum handlowym w Capetown, głownie w
    sklepach jubilerskich.
    Po telefonicznym zareklamowaniu tych transakcji, panienka na infolinii
    złożyła wyrazy współczucia i odrzekła, że jest to jego strata bo karta
    nie była ubezpieczona.
    Znajomy oczywiście spławić się nie dał, złożył reklamacje pisemną,
    zażądał zwrotu powierzonych bankowi środków i teraz oczekuje na
    odpowiedź banku.
    Jaki przewidujecie dalszy rozwój tej sytuacji?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 43. Data: 2007-06-13 21:31:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Niech znajomy znajdzi eprawnika.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 44. Data: 2007-06-14 04:58:59
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > [...] b. zmienny (coś a'la pomnożyć dzisiejszą datę przez cośtam.
    > wadą jest to że nie każdy potrafi liczyć w pamięci ;) )

    Ale każdy ma np. ulubionego polityka i pamięta datę jego urodzin. A np.
    dodanie 1 do co 3 cyfry nie jest jakimś problemem?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 45. Data: 2007-06-14 06:51:02
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Maciej Loret pisze:

    > Ale każdy ma np. ulubionego polityka i pamięta datę jego urodzin. A np.
    > dodanie 1 do co 3 cyfry nie jest jakimś problemem?

    Ty pamiętasz daty urodzin polityków? I sądzisz, że każdy tak ma?

    ;-)

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 46. Data: 2007-06-14 07:11:43
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Ty pamiętasz daty urodzin polityków?

    Nie. Sprawdzałem czy ktoś czyta moje posty... ;)

    > I sądzisz, że każdy tak ma?

    Nie wiem. Ale może komuś uda się zapamiętać inną datę (imieniny ulubionego
    boa albo bitwy pod Guadalcanal)? ;)
    Taki PIN można śmiało wpisać na kartę. Najlepiej jeszcze gdyby w PINie była
    ni to trójka ni to ósemka i/lub jednka albo siódemka...
    Dodając do tego możliwość zmiany jednej/dwóch cyfr (np. pierwszej i
    ostatniej) na o jeden większą/mniejszą mamy stosunkowo łatwy do zapamiętania
    i dosyć odporny na "złamanie" PIN. Ja dodatkowo nosze jeszcze jakieś karty,
    których data ważności już minęła (może te kilka minut czau )...
    Mam ponadprzeciętną paranoję czy normalną dla obecnej sytuacji w naszym
    kraju? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 47. Data: 2007-06-14 07:22:01
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    camasa 108 <c...@o...eu> napisał(a):

    > Witam!
    > Chciałem zapytać o kwestię bezpieczeństwa kart kredytowych. Czy z punktu
    > widenia użytkownika bezpieczniejsze jest potwierdzanie pinem czy podpisem?
    > Naturalnie chodzi o tranzakcje bezgotówkowe.

    Tak jako osobny powatek, sadze, ze przyszlosc pojdzie w kierunku platnosci
    telefonami komorkowymi (bezterminalowe) i platnoosci kartami w terminalach
    potwierdzanymi, podobnie jak obecnie przelewy w niektorych bankach, rowniez
    zwrotnym sms z komorki.

    To drugie sadze rozwinie sie, gdy klienci ze wzgledow bezpieczenstwa zaczna
    bardziej interesowac sie platnosciami komorkowymi. Zakladam, ze podobnie jak
    limity wyplat i transakcji jednorazowych na karcie, klienci beda mogli
    wprowadzic limit platnosci czy wyplaty, wymagajacy dodatkowej akceptacji sms.

  • 48. Data: 2007-06-14 13:11:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 14 Jun 2007 06:58:59 +0200, Maciej Loret napisał(a):

    > Witam.

    > Ale każdy ma np. ulubionego polityka i pamięta datę jego urodzin. A np.
    > dodanie 1 do co 3 cyfry nie jest jakimś problemem?

    Sęk w tym żeby to było zmienne :). Tzn jeżeli ktoś raz podpatrzy pin,
    żeby mu to na nic się nie zdało :).

    Ewentualnie pin mógłby być 20 cyfrowy, i za każdym razem pinpad kazałby
    wstukać inne cyfry pinu.

    p. m.

  • 49. Data: 2007-06-14 13:29:52
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Ewentualnie pin mógłby być 20 cyfrowy, i za każdym razem pinpad kazałby
    > wstukać inne cyfry pinu.

    To by sparaliżowało handel. Ewentualnie klienci masowo przestaliby używać
    takiej formy płatności. Więc w praktyce to nierealizowalne. :-)

    marekz

  • 50. Data: 2007-06-14 17:46:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 14 Jun 2007 15:29:52 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > To by sparaliżowało handel. Ewentualnie klienci masowo przestaliby
    > używać takiej formy płatności. Więc w praktyce to nierealizowalne. :-)

    Ale dlaczego ... jeżeli sobie mogę sam wybrać taki PIN, to wystarczy
    skleić 2 numery telefonów które znam na pamięć, i już 18 cyfr (powiedzmy
    że 18 wystarczy).

    Mogą być urodziny córki znajomych, może być rzeczona bitwa pod
    grunwaldem, czy inne takie tam. Wtedy taki PIN by chociaż zaczynał
    przypominać coś w rodzaju podpisu.

    p. m.