  • 1. Data: 2007-06-11 13:03:42
    Temat: PKOBP i kredyt odnawialny
    Od: quwert <q...@x...gazeta.pl>

    Mam w tym archaicznym banku konto firmowe
    zwane u nich "biznes partner" a w rachunku kredyt
    odnawialny na "całe" 6000 zł. Z konta tego opłacam
    ZUS VAT i PIT i wszystkie inne płatności.
    I teraz najciekawsze, aby przedłużyć umowę o kredyt chcą abym im dostarczył
    wszystkie dokumenty łącznie z zaświadczeniami z ZUS i US o niezaleganiu.

    Czy ja ma pecha do obsługi czy w tym banku standardem jest
    ganiane klienta po urzędach skoro pod ręką mają wszystkie potrzebne
    informacje?

    A może ktoś mam doświadczenie z przeniesieniem linii kredytowej
    do innego (jakiego?) banku.
    Byłem w Multibanku ale tam wymyślili w TOiP coś takiego, jak nie korzystasz
    z kredytu to płacisz 3% od wartości.
    W ING warunki takie sobie a kredyt to przyznają dopiero po roku posiadania
    u nich konta (a nie prowadzenia firmy).

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-11 13:26:02
    Temat: Re: PKOBP i kredyt odnawialny
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > Czy ja ma pecha do obsługi czy w tym banku standardem jest
    > ganiane klienta po urzędach skoro pod ręką mają wszystkie potrzebne
    Oni nie mają tych informacji. Przez ich ręce nie przrchodzą dokumenty
    przesyłane przez ciebie do tych wymienionych instytucji, a nawet gdyby to
    i tak nie muszą odzwierciedlać rzeczywistości. Bank wie że płaciłeś, ale
    nie wie czy zapłacone należności były w odpowiedniej wysokości, a to może
    potwierdzić jedynie ZUS i US.

  • 3. Data: 2007-06-11 14:25:05
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    quwert <q...@x...gazeta.pl> wrote:

    > A może ktoś mam doświadczenie z przeniesieniem linii kredytowej
    > do innego (jakiego?) banku.

    Jesli to DG a nie spolka to moze mbank? U nich, jesli placisz z konta
    zus i podatki, to nie wymagaja zadnych papierow, dostalem swego czasu
    7500 bez zadnych formalnosci.

    a.

  • 4. Data: 2007-06-11 16:21:42
    Od: quwert <q...@x...gazeta.pl>

> [...]
    > nie wie czy zapłacone należności były w odpowiedniej wysokości, a to może

    Zgadza się, nie zmienia to jednak faktu, że procedury mają wyjątkowo
    upierdliwe a ja nie mam ochoty się im podporządkować, tym bardziej że kwota
    jest raczej skromna.
    Citibank wydał mi KK na podstawie oświadczenia o dochodach z takim samym
    limitem, u nich jakoś można, wiem wiem inny produkt i inne
    ryzyko,koszty/dochody dla banku.

  • 5. Data: 2007-06-11 21:35:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 11 Jun 2007 15:03:42 +0200, quwert napisał(a):

> [...]
    > korzystasz z kredytu to płacisz 3% od wartości. W ING warunki takie
    > sobie a kredyt to przyznają dopiero po roku posiadania u nich konta (a

    Przenosiłem linię kredytową do multi i do millenium.

    W multi: Na podstawie wyciągów przyznają +10% (przynajmniej tak było 2
    lata temu), ale kochają papiery miłością bezgraniczną, i nawet jak ci
    powiedzą że nie wymagają zaświaczenia o dochodach, to potem w trakcie
    przenoszenia odmieni im się. Czas przenoszenia około 3 tygodni.

    W millenium: tak samo +10% limitu na podstawie wyciągów, nie wymagają
    zaświadczenia o dochodach (nie pamiętam czy było oświadczenie czy nie).
    Tutaj znowu zgubią jeden wyciąg, poprosza o doniesienie, jak doniesiesz
    to zgubią drugi, potem zadzwonią że znaleźli ale w międzyczasie zgubią
    ten co już go doniosłeś. Potem sprawa utknie u analityka, po miesiącu się
    odezwą że minął miesiąc więc trzeba jeszcze jeden wyciąg. Czas
    przenoszenia około 2 miesięcy.

    Poza tym, w mbanku mają uproszczone procedury przenoszenia z niektórych
    banków, bodajże PKOBP jest wśród nich. Problemem jest jednak że chcą
    żebyś im przedstawił wypowiedzenie umowy kredytu w PKO *zanim* podpiszą z
    tobą umowę. Dlatego nie przenosiłem się do nich, bo obawiałem się że w
    czasie jak wypowiem starą linię, w mBanku nagle im się przypomni że chcą
    jeszcze taki taki i taki papier.

    Podobno też do Reiffeisena można się przenieść na podstawie tylko
    wyciągów.

    p. m.

  • 6. Data: 2007-06-11 23:43:40
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Napisz krótką skargę do dyrektora oddziału ?
    Może jakiś palant od kredytów chce sie akurat wykazac.
    JaC