  • 1. Data: 2007-06-12 10:08:39
    Temat: bezpieczeństwo kart kredytowych
    Od: "camasa 108" <c...@o...eu>

    Witam!
    Chciałem zapytać o kwestię bezpieczeństwa kart kredytowych. Czy z punktu
    widenia użytkownika bezpieczniejsze jest potwierdzanie pinem czy podpisem?
    Naturalnie chodzi o tranzakcje bezgotówkowe.

    --
    pozdrawiam
    czp

  • 2. Data: 2007-06-12 10:12:04
    Temat: Re: bezpieczeństwo kart kredytowych
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "camasa 108" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > widenia użytkownika bezpieczniejsze jest potwierdzanie pinem czy podpisem?
    > Naturalnie chodzi o tranzakcje bezgotówkowe.

    Każdy z tych sposobów ma swoje plusy i minusy, więc zdania moga być
    podzielone. Ja jednak głosowałbym za podpisem. A rozwiązaniem optymalnym
    byłby dla mnie skan siatkówki. Odcisk palca to nie wiem, obawiałbym się
    utraty palca. :-)

    marekz

  • 3. Data: 2007-06-12 10:17:05
    Od: "camasa 108" <c...@o...eu>

    Dnia 12-06-2007 o 12:12:04 MarekZ <m...@t...irc.pl> napisał(a):

    > Ja jednak głosowałbym za podpisem.

    Dlaczego?

    --
    pozdrawiam
    czp

  • 4. Data: 2007-06-12 10:27:04
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Dlaczego?

    Uważam, że przeciętnie rzecz biorąc trudniej dobrze podrobić podpis niż
    wejść w posiadanie PIN-u. Fizycznie karty i tak posiadać nie trzeba, bo
    współpracując ze sprzedawcą można wprowadzić numer z klawiatury terminala. W
    przypadku podpisu widze też wieksze mozliwości udowodnienia ewentualnego
    fraudu (dodatkową mozliwością w porównaniu do PIN'u jest ekspertyza
    grafologiczna).

    marekz

  • 5. Data: 2007-06-12 10:37:11
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu camasa 108 porozsypywal nastepujace haczki:
    > Dlaczego?

    Jak ktos podrobi Twoj podpis, to biegly grafolog to zauwazy. Jak ktos (w
    jakikolwiek sposob) pozna Twoj PIN to lipa - nie ma odwolania.
    Chociaz z drugiej strony - w wiekszosci wiekszych sklepow sa kamery,
    ciekawe co jesli udaloby sie zdobyc nagranie (w jaki sposob?) i
    udowodnic ze to nie Ty :/
    PS Popraw prosze delimiter.
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-06-12 10:39:20
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > przypadku podpisu widze też wieksze mozliwości udowodnienia ewentualnego
    > fraudu (dodatkową mozliwością w porównaniu do PIN'u jest ekspertyza

    zwłaszcza, ze czesto akceptanci na podpis nawet nie zwracaja uwagi...

    100x bylo juz o tym na grupie, proponuje poszukac w archiwum, bo za chwile
    znowu zacznie sie walka pomiedzy zwolennikami podpisow i PINow...

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-06-12 10:51:15
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...

    > zwłaszcza, ze czesto akceptanci na podpis nawet nie zwracaja uwagi...
    >
    > 100x bylo juz o tym na grupie, proponuje poszukac w archiwum, bo za chwile
    > znowu zacznie sie walka pomiedzy zwolennikami podpisow i PINow...

    A po co miałbym szukać w archiwum? Uważasz że to co potencjalnie mógłbym tam
    znaleźć zmieni moje podejście do PIN'ów i podpisów?

    marekz

  • 8. Data: 2007-06-12 10:51:53
    Od: "camasa 108" <c...@o...eu>

    Dnia 12-06-2007 o 12:39:20 RobertS <b...@p...pl> napisał(a):

    "100x bylo juz o tym na grupie, proponuje poszukac w archiwum..."
    Wybacz a jak to szukać w archiwum?

    "bo zachwile znowu zacznie sie walka pomiedzy zwolennikami podpisow i
    PINow..."
    To nie jest moim celem.

    --
    pozdrawiam
    ćamasa

  • 9. Data: 2007-06-12 10:56:58
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 12 Jun 2007 12:51:53 +0200, camasa 108 napisał(a):

    > To nie jest moim celem.

    To przeglądnij grupę, bo tak jak napisał RobertS było o tym już
    niejednokrotnie, a to że Twoim celem nie jest, nie oznacza, że na
    kolejnej jałowej dyskusji się znowu to skończy.

  • 10. Data: 2007-06-12 10:58:02
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 12 Jun 2007 12:39:20 +0200, RobertS napisał(a):

    > zwłaszcza, ze czesto akceptanci na podpis nawet nie zwracaja uwagi...

    Ale jakie to ma znaczenie czy zwracają czy nie zwracają?
    Optymalnie byłoby gdyby każda karta miała zdjęcie posiadacza. Lepsze od
    każdego podpisu czy pinu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl/wpis,zakaz;fotografowania,50