  • 1. Data: 2007-06-11 21:43:08
    Temat: Allekarta KK ? kilka pytan, np. czy umowa na 2 lata?
    Od: Olek_ <o...@g...pl>

    Witajcie

    Chce wziac alekarte kredytowa "na wszelki wypadek" i mam coraz wiecej
    watpliwosci, myslalem ze bedzie ona dzialac jak karta debetowa, tyle ze
    z wiekszym limitem, ale chyba tak niejest,
    pierwszy problem to w opisie jest:
    "Jeżeli zdecydujesz się na Allekartę kredytową - otrzymasz ją bez opłaty
    za jej wydanie, bez żadnych ukrytych kosztów! "

    a tu nagle konsulatant z WBK oznajmia ze karta jest darmowa tylko przez
    1 rok, a w 2 roku bedzie platna (58zl) chyba ze w pierwszym roku
    przepuszcze przez karte 12000zl (u mnie malo realne) i konsultant mowi
    ze umowe na alekarte podpisuej sie od razu na 2 lata i jak sie zerwie
    wczesniej to i tak placi sie te 58zl

    w zasadzie niepotrzebuje tak bardzo KK, ale pomyslalem ze skoro zadarmo
    to lepiej miec w razie czego, jako wjscie awaryjne w pewnych sytuacjach,
    pozatym zagranicą lepiej miec 2 karty, w razie jak cos sie stanie z
    pierwsza debetowa zawsze ma sie drugą pod reką, a tutaj wszystko sie
    zaczyna komplikowac

    oplaty za wyplaty z bankomatow nawet wlasnych sa ogromne ( w kraju
    minimum 7zł)
    w cenniku jest "Awaryjna wypłata gotówki za granicą" co oznacza
    awaryjna???? czy znaczy kazda wyplata z bankomatu zagranica to 175 USD ?!!

    podobno nie mozna przelewow na rachunek wlasny? myslalem ze na rachunek
    swoj "niekredytowe" bede mogl przelac w razie potrzeby pewna sumke i
    sobie z niej korzystac dowoli, a wychodzi ze moge zrobic przelew ale
    tylko na rachunek kogos innego(innej firmy) a to sie wiaze zawsze z 3zl
    oplata za przelew,
    to bezsens jakis, czy poprostu bedzie trzeba robic obejscia, czyli
    przelew na osobe X ktora mi przelewa spowrotem? w przypadku gdy mamy w
    WBK to nic (poza 3zl) nas te przeelwy nie beda kosztowaly, tak samo jak
    "zwrot" z rachunku zwyklego, debetowego z powrotem na rachunek KK

    widze coraz wiecej ukrytych kosztow i kruczkow ktore zniechecaja mnie do
    KK w WBK, a moze w innych bankach jest lepiej dla kogos kto chce
    sporadycznie korzystac z kredytu w postaci KK ?

    albo lepszym wyjsciem bedzie zlozenie wniosku o wiekszy limit na karcie
    debetowej?

    bede wdzieczny za wyjasnienia i oswiecenie mnie ;)

    Olek

  • 2. Data: 2007-06-11 22:20:16
    Temat: Re: Allekarta KK ? kilka pytan, np. czy umowa na 2 lata?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Chce wziac alekarte kredytowa "na wszelki wypadek" i mam coraz wiecej
    > watpliwosci, myslalem ze bedzie ona dzialac jak karta debetowa, tyle ze
    > z wiekszym limitem, ale chyba tak niejest,
    kk ma dzialac jak debetowa? nie wiesz jaka jest miedzy nimi roznica?

> [...]
    > przepuszcze przez karte 12000zl (u mnie malo realne) i konsultant mowi
    > ze umowe na alekarte podpisuej sie od razu na 2 lata i jak sie zerwie
    bzdura, jak Ci sie znudzi po pierwszym roku i nie zrobisz obrotu to
    mozna zrezygnowac i nie poniesiesz kosztow

> [...]
    > w cenniku jest "Awaryjna wypłata gotówki za granicą" co oznacza
    > awaryjna???? czy znaczy kazda wyplata z bankomatu zagranica to 175 USD ?!!
    nie

> [...]
    > to bezsens jakis, czy poprostu bedzie trzeba robic obejscia, czyli
    > przelew na osobe X ktora mi przelewa spowrotem?
    na wlasne konto osobiste w bzwbk nie mozna zrobic przelewu, ale mozna na
    wlasne w innym banku lub na cudze w tym samym - inne banki nawet tego
    nie oferuja, w koncu to kk i sluzy przede wszystkim do transakcji
    bezgotowkowych = masz nia placic w sklepach!

    > albo lepszym wyjsciem bedzie zlozenie wniosku o wiekszy limit na karcie
    > debetowej?
    karta debetowa nie ma limitu kredytowego (mylisz pojecia) mozesz z niej
    wyplacac do wysokosci salda na racgunku, co najwyzej moze istniec
    dzienny limit takich wyplat

    przede wszystkim zastanow sie czy chcesz miec kk czy zwykla debetowke...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-06-11 22:25:01
    Od: yayco <y...@n...pl>

    RobertS pisze:

    > przede wszystkim zastanow sie czy chcesz miec kk czy zwykla debetowke...

    Obawiam się, że nie ma się co zastanawiać: stanowczo za wcześnie.
    Jeszcze trzeba trochę pożyć z debetową. Szkoda, że karty charge są u nas
    tak mało popularne. To byłby niezły etap przejściowy...

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 4. Data: 2007-06-12 03:14:50
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

    > kk ma dzialac jak debetowa? nie wiesz jaka jest miedzy nimi roznica?

    Ta jest lepsza - i faktycznie realne jest otrzymanie jej bezkosztowo, robiac 5
    transakcji zakupu miesiecznie.
    http://direct.money.pl/money/

    > karta debetowa nie ma limitu kredytowego (mylisz pojecia) mozesz z niej
    > wyplacac do wysokosci salda na racgunku, co najwyzej moze istniec
    > dzienny limit takich wyplat

    Nie myli. A przynajmniej nie az tak bardzo:). Chodzi mu o limit debetowy na ror w
    przypadku niemania pieniedzy ;) Z tym, ze oprocentowanie uruchamia sie od razu po
    transakcji, no i dodatkowa umowa na limit tez kosztuje - podobnie jak kosztuje KK.

  • 5. Data: 2007-06-12 05:52:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > transakcji, no i dodatkowa umowa na limit tez kosztuje - podobnie jak kosztuje KK.

    a skad to wiesz, ze chodzi mu o limit w koncie? nigdzie tego nie napisal...

    p.s.
    wystepuja u nas karty charge, ale ich udzial w rynku jest sladowy...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-06-12 06:21:26
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > a skad to wiesz, ze chodzi mu o limit w koncie? nigdzie tego nie napisal...

    'myslalem ze bedzie ona dzialac jak karta debetowa, tyle ze

    Roboczo przyjmijmy zalozenie, ze jestem lepiej uzdolniony telepatycznie.

    > p.s.
    > wystepuja u nas karty charge, ale ich udzial w rynku jest sladowy...

    Przyznam sie, ze ich nie analizowalem - dzialaja zdaje sie podobnie jak
    korzystanie z limitu debetowego, (jesli chodzi o natychmiastowosc naliczania
    odsetek) z tym, ze odsetki sa o roznych stawkach dla bezgotowkowych i
    gotowkowych, no i dochodzi przewaznie prowizja przy wyplatach z bankowatow?
    A raz w miesiacu transakcjami wraz z odsetkami i oplatami jest obciazany ROR?
    Zgrubsza takie "cus" jak powyzej?

    Przyznam sie, ze po pobieznym popatrzeniu na takie karty, nie wnikalem dalej o
    co chodzi i nie zajmowalem sie nimi. Moze blednie je scharakteryzowalem?

  • 7. Data: 2007-06-12 06:27:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > co chodzi i nie zajmowalem sie nimi. Moze blednie je scharakteryzowalem?

    jest nieco inaczej, karta charge jest bardziej podobna do kk niz
    debetowki, ma przyznany przez bank limit kredytowy, ktory trzeba splacic
    w wyznaczonym przez bank dniu, nie ma grace period i brak odsetek czyli
    placisz przez caly miesiac a np. 5. nastepnego miesiaca calosc musisz
    splacic, czasami banki naliczaja prowizje rowniez od transakcji
    bezgotowkowych (zalezy od karty), wyplaty z bankomatu rowniez obarczone
    prowizjami, ale brak odsetek...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-06-12 06:39:47
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

> [...]
    > splacic, czasami banki naliczaja prowizje rowniez od transakcji
    > bezgotowkowych (zalezy od karty), wyplaty z bankomatu rowniez obarczone

    Ogolnie nie podobaja mi sie. Urzekl mnie grace period ;)

  • 9. Data: 2007-06-12 07:57:24
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Ogolnie nie podobaja mi sie. Urzekl mnie grace period ;)

    dlatego u nas sa na wymarciu...generalnie dobre dla tych co maja sklonnosci
    do nadmiernego zadluzania sie

    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2007-06-12 08:29:21
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RobertS <b...@p...pl> napisał(a):

    > dlatego u nas sa na wymarciu...generalnie dobre dla tych co maja sklonnosci
    > do nadmiernego zadluzania sie
    >
    > pozdr.
    > RobertS

    Gdzies w necie byly informacje, ze w USA poza grace period wychodzi okolo 20%
    wlascicieli KK, w Polsce okolo 30% (i to zapewne wskutek celowej polityki
    informacyjnej bankow, dajacej do zrozumienia, ze splata minimalna to rata
    kredytu)