  • 41. Data: 2021-03-31 13:43:46
    Temat: Re: będa wyższe emerytury!
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-03-31, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > To jeszcze milej. Jest gdzieś jakieś porównanie tych wynalazków?
    > Wychodzi na to, że trzeba to od razu sprzedawać.

    Nie można sprzedać. To nadal jest "OFE", nadal nie możesz tymi środkami
    dysponować, nadal będą nimi zarządzać towarzystwa emerytalne, tylko będą
    miały nowe nazwy i zapis w ustawie że środki są prywatne (tak jakby zapisu
    w ustawie nie dało się zmienić).

    > Choć oczywiście zawsze można sobie te 15% oszczędzić i "przenieść wszystko
    > do ZUS" - i tak łaska władzuchny, że domyślną opcją jest zajumanie 15%,

    Dokładnie. Już gdzieś się pojawiały wyliczenia, że odrobienie tych 15%
    zajmie ok. 10 lat. A ZUS przez ostatnie 10 lat dzięki hojnej
    rewaloryzacji był bardziej opłacalny.

    Minusem przejścia do ZUS jest niestety to, że akcje które miały fundusze
    nie zostaną umorzone, tylko znacjonalizowane, czyli przekazane w
    zarządzanie do PFRu (który ma zarządzać Funduszem Rezerwy
    Demograficznej). Jak tego będzie odpowiednio dużo, to skarb państwa
    będzie miał znaczące udziały w kilku spółkach więcej, a więc i wpływ na
    działalność spółek. Można o tym poczytać:

    https://innpoland.pl/166725,reforma-ofe-a-prywatne-s
    polki-moze-im-grozic-nacjonalizacja
    https://businessinsider.com.pl/finanse/likwidacja-of
    e-moze-oznaczac-faktyczna-nacjonalizacje-niektorych-
    spolek/1b3fjfv

    W przyszłości też nie ma co liczyć, że ZUS nie będzie dobrze
    rewaloryzowany, bo przecież to decyzja polityczna, a wśród polityków nie
    mamy klasy myślącej trzeźwo, tylko klasę demagogiczną. Jedynym
    zagrożeniem może być tutaj ew. wprowadzenie emerytury maksymalnej.

    > Tylko musisz być od nich sprytniejszy - albo w zmowie - żeby wiedzieć,
    > kiedy te zyski zrealizować.

    To proste. Ja sobię robię raz w roku przelew i przerzucam to do IKZE :)

    > Już wielu było takich, co uwierzyli w "40% komu? Tobie!" - ostatnio np.
    > syndyk szukał wierzycieli amber gold, żeby im oddać po 10% z tego, co umoczyli.
    > Ciekawe, że prywatne piramidy są zakazane, a rządowe nie.

    Ale to nie jest piramida. Te ~40% wynika z tego, że pracodawca jest
    zmuszony te 1.5% dać.

    Ty płacisz 2%, pracodawca 1.5%.
    Przy wypłacie "z dowolnego powodu" potrącany jest chyba ZUS 30% od kwoty
    którą wpłacił pracodawca i 19% od kwoty którą fundusz na tym kapitale
    dla Ciebie zarobił.

    Czyli żeby ładnie to pokazać:

    - od 5000 zł ty wpłacasz 100 zł
    - pracodawca dopłaca 75 zł (75%)
    - przy wypłacie od kwoty wpłaconej przez pracodawcę odliczamy 30%,
    zostaje ok. 50 zł, czyli 50%.

    Więc nawet z lekką stratą funduszu jesteś do przodu (stąd moje 40%).
    Czysta matematyka.

    A wypłacać można co jakiś czas.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 42. Data: 2021-03-31 15:51:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 60619a03$0$512$6...@n...neostrada.pl

    >Wojenny dylemat:
    > - podczas wojny zginęło 100 ludzi:
    > - 20 miało przed sobą 60 lat
    > - 20 miało przed sobą 60 minut życia
    > - 60 miało przed sobą...

    Tylko ze tu wirus grzecznie glownie staruszkow atakowal.

    Teraz ponoc inaczej i coraz mlodsi schodza ... ale to za rok w
    statystyki wejdzie.

    >Ale statystyki nie ujmują:
    > - iluś zostało kalekami, przez co umarło z głodu, po tuż wojnie
    > - iluś zmarło tuż po wojnie w efekcie niedoczekania przybycia
    > kartek pogotowia, które nie dotarły, gdyż podczas wojny
    > zniszczono drogi dojazdowe

    Ale ktora wojna?

    Bo karetka pogotowia przed 1939 to raczej rzadkosc.

    >Czytałem kilka razy, że zrezygnowali z obostrzeń, bo poszczepili..

    Albo troche na wyrost zrezygnowali.
    Nawiasem mowiac - coraz wiecej przypadkow zachorowan wsrod
    zaszczepionych ...

    >USA to duży kraj, więc szybko szczepi, Izrael jest mały, więc...
    >Tylko Polska niezmiennie (; od tysiącleci ;) w złej konstelacji
    >geopolitycznej...

    Izrael maly i szybko, to sie zaszczepil.
    USA ... Biden cos wlasnie mowil o planie szczepien na 3 miesiace.

    >Skuteczne. Czytałem, że Sputnik przeszedł wszelkie
    >potrzebne testy unijne... Nie znam się -- nie wiem, jak jest...

    Ja tam cos czytam, ze chca uzupelnic dokumentacje.
    Tylko ... cos w ogole w UE testowali, czy komisja ocenila papiery
    dostarczone przez producenta ?

    A oprocz skutecznosci pozostaja tez skutki uboczne.

    >[jak zwierzęta w ZOO? czy jak chłop feudalny?...]

    W zaleznosci od tematu.
    W kwestii szczepionek - na razie chyba tylko ciut ponizej "rownorzedny
    partner".

    >Tylko efektów brak -- szybciej ludzie chorują niż szczepią
    >się drugi raz... (jeśli ktoś zachoruje -- nabędzie odporność
    >lepszą niż po szczepionce; niestety niektórzy uodpornią się
    >na wszelkie choroby -- znane dziś i nieznane...)

    Szczepienia na razie wygladaja jak wygladaja - ile nam szczepionek
    dostarczyli, tyle zuzylismy.

    >Nie pójdzie jedną drogą: niemal wszystkie wirusy w efekcie
    >mutacji przestają istnieć; część mutantów rzeczywiście będzie
    >słaba; ale część może okazać się trudna w zwalczaniu... Właśnie
    >ta część może okazać się zabójcza...

    Popatrz na grype.
    A przeciez i ta nie jest taka calkiem nowa
    https://pl.wikipedia.org/wiki/SARS

    Tamten koronawirus jakos nas nie zdziesiatkowal.

    >Nie samym CoViDem żyje ;) śmierć...

    Ale zyla i wczesniej, wiec smiertelnosc wroci do normy.

    > - Co Cię nie zabije to Cię wzmocni?
    >Tedy wydłub sobie oko (lub obetnij jądro) -- wzmocnisz się? ;)
    >Organizm osłabiony umiera szybciej/łatwiej/chętniej!...

    Psy zalecaja kastrowac.

    >Czym jest owa norma?

    Tym, co bylo w 2019.

    J.

  • 43. Data: 2021-03-31 16:52:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> writes:

    > Mariana Banasia - proces, utajniony na wniosek ziobrotury, się toczy - a
    > nie chodzi o jakieś grosze, tylko 5 baniek.

    To drobiazg w obecnych realiach. Chyba że dużych baniek? To już byłoby
    coś - nie wiele, ale jednak coś.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 44. Data: 2021-03-31 17:28:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > A tak jak siegnac do statystyk ... rok temu Niemcy raportowali spora
    > ilosc zakazonych ... i bardzo malo zmarlych.
    > Moze tez zamiast testu PCR uzywali kiepskiego chlamu ... bo
    > niekoniecznie taniego.

    Wątpliwe, takie testy generują sporo fałszywych negatywów, ale jednak
    bardzo mało fałszywych pozytywów (typu grubo poniżej 0,5%). Może jednak
    jakieś wcześniejsze były gorsze.

    Ale może nie testowali tylko takich, że na wszystkich piętrach słychać
    że mają kowida.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 45. Data: 2021-04-01 02:29:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 1...@4...net

    > Niechybnie; chyba że się nie wydłuży, ale to niemożliwe,
    > bo cały świat nam zazdrości wzorowej walki z wirusem,
    > który zresztą już kilka razy został pokonany.

    https://biqdata.wyborcza.pl/biqdata/7,159116,2693836
    8,epidemia-koronawirusa-tylko-jeden-chory-na-covid-z
    marl-wczoraj.html

    Jeśli chodzi o dobowe przyrosty zachorowań, znajdujemy
    się obecnie w światowej i europejskiej czołówce.

    Wczoraj, kiedy w Polsce odnotowano "tylko" 20,9 tys.
    nowych zakażeń, więcej nowych przypadków stwierdzono
    tylko w Brazylii (86,7 tys.), Stanach Zjednoczonych
    (62 tys.), Indiach (53,2 tys.), Turcji i Francji.
    Dziś w Polsce przybyło już 32,9 tys. zakażonych.
    Według dostępnych na tę chwilę danych (31 marca,
    godzina 16) więcej zachorowań nie stwierdzono dziś
    nigdzie indziej na świecie.

    Gdy porównamy 7-dniowe średnie zakażeń w przeliczeniu
    na milion mieszkańców, dla wszystkich państw, których
    dane dostępne są w portalu Our World in Data, okazuje
    się, że Polska pod względem liczby zakażeń niestety
    nadal plasuje się w światowej czołówce. Czołówkę tę
    tworzą głównie państwa europejskie.

    https://ourworldindata.org

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 46. Data: 2021-04-01 02:59:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    > To drobiazg w obecnych realiach.

    Dasz mi pół bańki?

    "Alf/red/" s3uml9$4j8$...@g...aioe.org

    > Ale masz świadomość, że mafia watowska to
    > także ten przysłowiowy mechanik samochodowy,
    > który Ci naprawia auto bez rachunku/paragonu?

    Drodzy jacyś ci mechanicy... Samochodowi czy helikopterowi? ;)
    Nawet jak na helikopterowych -- drodzy...
    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 47. Data: 2021-04-01 03:04:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 60647e75$0$24048$6...@n...neostrada.pl

    > Tylko ze tu wirus grzecznie glownie staruszkow atakowal.
    > Teraz ponoc inaczej i coraz mlodsi schodza ...

    Starsi umarli lub zostali zaszczepieni... Nadto -- pilnują się...

    > statystyki wejdzie.

    > Ale ktora wojna?

    Którakolwiek.

    > Bo karetka pogotowia przed 1939 to raczej rzadkosc.

    Więc inna pomoc -- choćby leki do żydowskiej apteki...

    > Albo troche na wyrost zrezygnowali.
    > Nawiasem mowiac - coraz wiecej przypadkow zachorowan wsrod zaszczepionych ...

    Już raz:

[...]

    napisałem -- w odpowiedzi Olimowi, ale może raz jeszcze nie zawadzi...

    > Izrael maly i szybko, to sie zaszczepil.
    > USA ... Biden cos wlasnie mowil o planie szczepien na 3 miesiace.

    Czytałem, że do końca maja ma być po...

> [...]
    producenta ?

    > A oprocz skutecznosci pozostaja tez skutki uboczne.

    https://wyborcza.pl/7,75399,26938939,austria-kupi-mi
    lion-dawek-rosyjskiej-szczepionki-sputnik-v.html

    > W zaleznosci od tematu.
    > W kwestii szczepionek - na razie chyba tylko ciut ponizej "rownorzedny partner".

    Jak Ukraińcy w Rzeczypospolitej? ;)
    Nawet koroniarze doczekali się Wiśniowieckich na swym tronie?... ;)
    W ZSRR co najmniej dwóch Ukraińców rządziło w roli generalnego
    sekretarza KC KPZR...

    32_874 kontra 15_553 <-- dwakroć szybciej...

    > Szczepienia na razie wygladaja jak wygladaja - ile
    > nam szczepionek dostarczyli, tyle zuzylismy.

    Otóż to -- ile nam dadzą, tyle zeżremy!
    Jedno z najlepiej wykształconych społeczeństw świata...

    Dostałem dobrą wiadomość -- genetycznie należę do odporniejszej
    części... Ale czy akurat ja jestem odporny?... Astmatycy też są
    odporniejsi od przeciętniaków... Moi rodzice są zaszczepieni,
    siostra bezobjawowo przechorowała...

    > Popatrz na grype.

    Co zobaczę?

    > A przeciez i ta nie jest taka calkiem nowa
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/SARS

    > Tamten koronawirus jakos nas nie zdziesiatkowal.

    Może lubił zatłoczone miejsca?...

    > Ale zyla i wczesniej, wiec smiertelnosc wroci do normy.

    > Psy zalecaja kastrowac.

    Żeby dłużej żyły? ;)

    > Tym, co bylo w 2019.

    ZTCW długość żywota w Polsce wzrasta,
    choć nie wiem, jak jest liczona...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 48. Data: 2021-04-01 10:38:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 31 Mar 2021 16:52:29 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > To drobiazg w obecnych realiach. Chyba że dużych baniek? To już byłoby
    > coś - nie wiele, ale jednak coś.

    Wydoili 5 mln zł, czyli - jak się właśnie dokształciłem w internetach -
    chodzi o duże bańki, zwane również melonami. Mieli próbować wyłudzić
    kolejne 860 tys.

    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/1436
    677,banas-ministerstwo-finansow-mafia-vat-owska.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 49. Data: 2021-04-01 10:42:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 1 Apr 2021 02:29:10 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > się, że Polska pod względem liczby zakażeń niestety
    > nadal plasuje się w światowej czołówce. Czołówkę tę

    No i właśnie tego cały świat nam zazdrości.
    ZUS się cieszy, bo trzeba będzie do niego mniej dokładać.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 50. Data: 2021-04-01 23:57:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 1...@4...net

    > "Przez stulecia Kościół święty był ofiarą prześladowań, z wolna
    > pomnażających szeregi bohaterów, którzy wiarę chrześcijańską
    > pieczętowali własną krwią;

    Pieczęcie stawiane własną (czyli chyba ludzką! -- niby
    bohater mógł mieć własną owcę, którą zarżną, upuszczając
    z tej owcy nieco krwi... ale chyba tutaj nie o taką krew
    podąża...) krwią? -- pachnie tu cyrografią...

    > ale dzisiaj piekło wspiera straszniejszy jeszcze oręż przeciw
    > Kościołowi, zdradliwy, banalny i szkodliwy: złowrogą maszynę drukarską."

    Która pieczętuje farbą -- nie {} ludzką krwią...
    Dlaczego tedy jest straszniejsza?...

    > przedmowa do Indeksu Ksiąg Zakazanych z 1564 roku

    Z drukarzami mieli na pieńki i hitlerowcy, i komuniści
    z PRLi... I leśnicy... (św. pamięci minister JSzyszko
    chociażby -- mylący km_kwadratowe z hektarami...)

    A dziś? -- AGlapiński drukuje szmal na potęgę...
    ...czego skutkami chce obarczyć nas, jako że banki
    ponoć rozmyślają o wprowadzeniu kar za przetrzymywanie
    produktów drukarskich w bankowych skarbcach...

    [wcale nie dziwi mnie postawa banków -- papier jest ciężki...
    wiedzą o tym bibliotekarze... akurat białostoccy nie wiedzieli,
    skoro zbudowali uniwersytecką bibliotekę, której połowę sprzedali
    za złotówkę prywatnej firmie ZETO Białystok właśnie dlatego, że
    ów budynek nie mógł bezpiecznie pomieścić uniwersyteckich zbiorów
    z uwagi właśnie na ciężar słowa zawartego w tych zbiorach... co
    białostocki uniwersytet uczynił z pozostałą połówką budynku?
    -- ano oddał tę połówkę za freeko państwowej firmie ZETO
    Białystok, zanim ZETO Białystok został sprywatyzowany...]

    Trochę to dziwne -- toż AGlapiński chce zwiększyć udział
    banknotów o nominale 500 zł i wprowadzić banknoty
    o jeszcze wyższych nominałach... Najwyraźniej banki
    szukają powodu do zwady -- toż banknotów nie przybędzie...

    [niestety tym bardziej nie przybędzie nam towarów
    w efekcie takiego trudu -- drukarskiego...]

    Tak to jest z tymi bankami... Co więcej -- ciężki szmal
    jest sukcesywnie wycofywany z obiegu, żeby nie obciążał
    polskiej gospodarki nadmiarem tak zwanego grosza...

    --