  • 1. Data: 2021-03-22 21:09:02
    Temat: przelac dolary
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Da sie przelac dolary miedzy dwoma polskimi bankami ?
    Duzo to kosztuje ?

    Czy wyplacic i wplacic ?

    J.

  • 2. Data: 2021-03-22 23:12:03
    Temat: Re: przelac dolary
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.03.2021 o 21:09, J.F. pisze:
    > Da sie przelac dolary miedzy dwoma polskimi bankami ?
    > Duzo to kosztuje ?
    > Czy wyplacic i wplacic ?

    Jeśli w obydwu masz konta walutowe, to da się. Jeśli chcesz to
    przewalutować, to koszty Cie "zjedzą".

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-03-23 09:02:54
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 22.03.2021 o 21:09, J.F. pisze:
    > Da sie przelac dolary miedzy dwoma polskimi bankami ?
    > Duzo to kosztuje ?
    >
    > Czy wyplacic i wplacic ?
    >
    > J.

    z citi do mbanku, 0.25% kwoty (jak dobrze pamiętam)
    alternatywa to wypłacasz gotówkę i wpłacasz gotówkę, kwestia o jaką
    kwotę chodzi

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 4. Data: 2021-03-23 10:24:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jeśli w obydwu masz konta walutowe, to da się. Jeśli chcesz to
    >przewalutować, to koszty Cie "zjedzą".

    Dwa konta dolarowe, tylko jak to zrobic - swiftem ?

    Bo Sepa chyba dolarkow nie obsluguje ?

    J.

  • 5. Data: 2021-03-23 13:26:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-22 o 21:09, J.F. pisze:
    > Da sie przelac dolary miedzy dwoma polskimi bankami ?
    > Duzo to kosztuje ?
    >
    > Czy wyplacic i wplacic ?

    To chyba może zależeć od historii tych dolarów.
    Jak kupione w kantorze banku to możliwe, że można je gratis przelać
    gdzie indziej. Pewnie różnie w różnych bankach.
    Ale tak tylko mi się obiło o oczy - nie testowałem.
    P.G.

  • 6. Data: 2021-03-23 14:35:26
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > Dwa konta dolarowe, tylko jak to zrobic - swiftem ?
    >
    > Bo Sepa chyba dolarkow nie obsluguje ?

    Z Mille da się tak że zmienia się konto na World cośtam. Robi przelew za
    darmo i ew. wraca do ustawień poprzednich.
    M.

  • 7. Data: 2021-03-23 15:13:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotr Gałka napisał(a) :

> [...]
    > gdzie indziej. Pewnie różnie w różnych bankach.
    > Ale tak tylko mi się obiło o oczy - nie testowałem.

    Kupiłem 10 w kantorze www banku, 10 w kantorze czinczmany za rogiem
    i je wpłaciłem w kasie banku. Mam na koncie 20. Teraz chcę przelać
    10 do innego banku. Jak mi policzą? :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 8. Data: 2021-03-23 16:07:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 23 marca 2021 o 15:13:39 UTC+1 Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Kupiłem 10 w kantorze www banku, 10 w kantorze czinczmany za rogiem
    > i je wpłaciłem w kasie banku. Mam na koncie 20. Teraz chcę przelać
    > 10 do innego banku. Jak mi policzą? :-P

    A ile i dlaczego tak drogo zapłaciłeś w tym kantorze www banku? Taniej niż w
    "czinczmany za rogiem"?
    A za wpłatę Ci nie policzyli? I policzą za wypłatę?
    Więc po co przelewasz 10$?

    Przelew SWIFT to nie jest zabawka dla przelewania sum na waciki, dlatego kosztuje
    pewnie drogo bezwzględnie, ale względnie już tanio, bo jest to np. 0,25% sumy - ale z
    podanym maxem, np. 200zł (ale i minimum, np. 20zł).
    Więc jak płacisz za tankowiec ropy to nie zauważysz - a jak chcesz się pobawić w
    przelewanie 10$ to możesz, tylko zabawka droga wyjdzie.

    SWIFT niestety to jest taki wynalazek, o którym nie wiadomo z góry, ile będzie
    kosztować - chyba że w opcji OUR, wtedy zwykle bank źródłowy poda w cenniku jakąś
    kwotę czy %, a ew. koszty banków pośredniczących i banku odbiorcy weźmie już na
    siebie (tzn. w ramach tej kwoty z cennika, bank sam za nic nie zapłaci ;P ).
    Ale tylko opcja OUR daje pewność, że na konto docelowe dojdzie taka kwota, jaka była
    wysłana - a nie podskubana.

    Z przelewaniem dolarów między polskimi bankami zwykle jest prościej - trzeba zajrzeć
    w TOiP banku docelowego i poszukać (zwykle nie ma) opłaty za przyjęcie przelewu
    dolarowego - a potem do TOiP banku źródłowego i poszukać opłaty za wysłanie przelewu
    SWIFT - to zwykle będzie jedyny koszt, bo jeśli nie mamy konta w mega popierdółce, to
    żadnego banku pośredniczącego po drodze nie będzie.

    W kantorze aliora bank zwalnia z własnych kosztów przy przelewaniu waluty u nich
    zakupionej - czyli po wybraniu opcji SHA (nawet express, potrafi dojść w tym samym
    dniu) stan konta w kantorze zmniejszy się tylko o sumę wysyłaną, a do innego banku w
    PL również trafi cała wysyłana suma.

    Hmm, ciekawe co by było w opcji BEN, jeśli w TOiP banku docelowego nie ma opłaty za
    przyjęcie przelewu? Ale nie, nie ma tak łatwo - bank źródłowy pobierze sobie swoją
    opłatę z sumy przelewu i dojdzie mniej, niż było wysłane.

    Do banku w PL można też sobie "dolary przesłać" elixirem - ale zapłaci się za
    podwójne przewalutowanie po kursach banku, więc tutaj 0,25% prowizja mBąka to tak jak
    nic.
    Do banku w SEPA (więc i do polskiego) można też "przelać dolary" przelewem SEPA - ale
    tu też będzie przewalutowanie via euro (a może jeszcze po drodze przez złotówki) po
    kursach banków.

  • 9. Data: 2021-03-23 17:55:08
    Od: KJ BOSS <k...@g...com>

    Kiedyś robiłem to przez kantory internetowe i darmowo było, ale zamkneli. Dodalem
    konto alior, mbank, pko konta dolarowe. Kantor mial konta w tych bankach, wiec
    darmowo weszlo. Wplata $ na portfel kantora z konta mbank, a potem od razu wyplata na
    konto alior w $ i darmowe bylo. Kantor mooj zamknac te mozliwosc :D

    Ale tyle kantorow jest...

  • 10. Data: 2021-03-23 22:41:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.03.2021 o 10:24, J.F. pisze:

    > Dwa konta dolarowe, tylko jak to zrobic - swiftem ?
    > Bo Sepa chyba dolarkow nie obsluguje ?

    Dokąd nie podasz banku, w jakim to chcesz zrobić, to chyba nikt nic
    sensownego nie napisze. Trzeba do TOiP popatrzeć.

    --
    Robert Tomasik