  • 1. Data: 2021-03-22 14:16:43
    Temat: Eh ten citek
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Ledwie mi przysłał nową kartę na 5 lat, to już wypowiada. Co to za nowe
    obyczaje? Żaden bank mi jeszcze niczego nie wypowiadał...

    Coś o tej nowej karcie powiecie? Warto się kłócić, żeby bezpłatną dali?

    MJ

  • 2. Data: 2021-03-22 14:42:51
    Temat: Re: Eh ten citek
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 22 marca 2021 o 14:16:45 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):
    > Ledwie mi przysłał nową kartę na 5 lat, to już wypowiada. Co to za nowe
    > obyczaje? Żaden bank mi jeszcze niczego nie wypowiadał...

    O kurtałka, to jeszcze i na mnie te srogie terminy przyjdą :( Też mam bezpłatną na
    2%...

    > Coś o tej nowej karcie powiecie? Warto się kłócić, żeby bezpłatną dali?

    Karta jak karta, golas (o ile wiem, proponują mc world) - a do tego warunek
    zwolnienia 300zł (to dopiero łaska/promocja, standardowo 1500), niech się bujają,
    santander daje platynę za 10 pyk/mc (liczą się też zrobione kartami dodatkowymi, a
    dodatkowe bezpłatne) (minimalny limit 10k - normalnie wymagają też dochodów ponad 10k
    - ale tu wystarczy mieć tyle wpływów zewnętrznych na konto, może być z własnych
    rachunków), a milek też platynę za 5pyk/mc (ale każda dodatkowe musi własne 5pyk/mc
    wyrobić) (minimalny limit 20k).

    No chyba że ktoś ma kłopoty ze zdolnością albo dochody inne niż etat czy emerytura.
    Ciekawe, czy naprawdę będą wypowiadać czy będą negocjować ;>
    Ja zgodziłbym się na aneks na 7,2% z pozostawieniem bezpłatności, zawsze i tak
    spłacam w GP.

  • 3. Data: 2021-03-22 19:21:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.03.2021 o 14:42, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
    > dodatkowe musi własne 5pyk/mc wyrobić) (minimalny limit 20k).
    >
    > No chyba że ktoś ma kłopoty ze zdolnością albo dochody inne niż etat

    No jakoś wątpię, żeby inny bank na dzień dobry dał taki limit jak mam
    wyhodowany w tym citku.

    MJ

  • 4. Data: 2021-03-23 12:06:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 22 marca 2021 o 19:22:11 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):

    > No jakoś wątpię, żeby inny bank na dzień dobry dał taki limit jak mam
    > wyhodowany w tym citku.

    Jak coś w miarę sensownie zarabiasz, to możesz się zdziwić, jaką masz teraz zdolność.
    Banki bez problemu łykają deklarację kosztów utrzymania 500zł/mc.
    Oczywiście najpierw trzeba zamknąć kredytówkę w citku, jeśli wyklikałeś sobie
    naprawdę duży limit.

    Druga droga to zaprzyjaźnić się z milkiem - założyć konto, możliwe, że dają nawet
    jeszcze wciąż za to nagrody, więc nawet nie trzeba będzie się przejmować zapewnieniem
    wpływu 1k i 1 transakcję debetówką lub blikiem miesięcznie - ale lepiej ten wpływ
    zapewniać, wtedy po max. pół roku dają ofertę na KK do 50k - i sprawdzone, że
    naprawdę 20k dają bez pytania o cokolwiek poza stanem cywilnym (te 20k to chyba jakaś
    granica w prawie, powyżej której na kredyt jest wymagana zgoda małżonka, więc pewnie
    bez chodzenia do oddziału przy większym limicie by się nie obyło).
    Zresztą do milka możesz zadzwonić nawet "z ulicy" i powiedzieć, że chcesz platynę z
    limitem 20k - podczas rozmowy sprawdzą BIK i na podstawie deklarowanych zarobków
    powiedzą, czy taki limit dadzą czy nie.
    A jak nie starczy na 20k to może wziąć golda (jest jeszcze promo z 300zł na alledrogo
    - ale trzeba KK zamówić przez net lub apkę) a potem zwiększyć limit i ew. wymienić na
    platynę, jak zamkniesz citka.

    Wymaganie 5 pyk/mc jest chyba lepsze niż 300zł/mc - a poza tym do golda i platyny
    citka dostajesz ubezpieczenie podróżne (może już niedługo się przyda ;) aktywowane
    jedną transakcją za granicą (również w strefie bezcłowej lotniska się liczy, a
    przecież trzeba kupić sobie antyterrorystyczną wodę) oraz assistance - domowy (np.
    hydraulik) i lekarz (ale tylko nagłe wypadki) i chyba jeszcze jakiś samochodowy.
    Santander platyna ma lepsze assistance lekarskie - również przy zwykłej chorobie -
    ale nie ma samochodowego a podróżne się chyba trudniej aktywuje. Za to ma
    ubezpieczenie zakupów i chyba telefonu oraz bodajże i aktówki...

    A jak będziesz miał alternatywę, to będziesz mógł być twardszy z citkiem i np. samemu
    wypowiedzieć tą kartę, wtedy może zmiękną ;> Ale zdecydowanym trzeba być - ja raz
    chciałem wyłudzić od nich 100zł (bo żona dwa razy, jak dostała telefon za wzięcie ich
    KK, to potem dostała jeszcze po 150zł za niezamykanie 2 razy po 3 miesiące - a potem
    oczywiście i tak zamknęła) i kliknąłem sobie zamknięcie platyny, to jak pani
    zadzwoniła, to dałem się namówić za niezamykanie bez żadnej dodatkowej nagrody - no
    bo przecież tak naprawdę tej karty zamykać nie chciałem...
    Choć kiedyś dostałem kazimierza, a może nawet jagiełłę, na otarcie łez jak
    wprowadzili opłaty za naklejkę - mimo że naklejkę zamknąłem ;>

    Dziś mnie nastraszyli, bo widzę 2 wiadomości w ST - echh, może i moją kartę chcą
    wypowiadać - ale potem jednak poprawili mi humor: "Zmień garderobę z zimowej na
    wiosenną! Skorzystaj z 35% rabatu na adidas!
    Odwiedź sklep internetowy lub aplikację adidas, postaw na świetny styl".
    Od razu mi się młodość przypomniała i bandy dresiarzy - choć takich w prawdziwych 3
    paskach wielu nie było, 4-paskowcy dominowali. No i jeszcze buty adidas torsion -
    "poruszające się jelitach twojego ciała, tylko w jednym celu - żygnąć! - jeśli chcesz
    tego naprawdę, osiągniesz to!" ;>

  • 5. Data: 2021-03-23 12:40:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Jak coś w miarę sensownie zarabiasz, to możesz się zdziwić, jaką masz teraz
    zdolność.
    > Banki bez problemu łykają deklarację kosztów utrzymania 500zł/mc.

    Sorry, nie zamierzam kłamać.

    MJ

  • 6. Data: 2021-03-23 13:19:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 23 marca 2021 o 12:40:57 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):

    > Sorry, nie zamierzam kłamać.

    O rany, a kto tu namawia do kłamania?
    To mają być "stałe" koszty dotyczące właściwie utrzymania chałupy - czynsz, prąd - a
    nie żarcie itp.
    Dynks polega na tym, że jak się jest żonatym/zamężnym to można podać połowę tych
    kosztów.
    Banki bowiem wciąż przy kredytach konsumpcyjnych - a nie wiem, czy i nie przy
    hipotecznych - nie potrafią przeczytać kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, który mówi,
    że zarówno dochody męża jak i żony są wspólną własnością każdego z nich w całości
    (nawet dochody z osobistego majątku każdego z małżonków) (tak jak i mieszkanie - ja
    mam całe jedno, żona ma całe jedno, a razem też mamy jedno - taka algebra Boole'a ;).
    Więc albo niech mi liczą zdolność od sumy dochodów z żoną - albo biorą jako
    obciążenia połowę wydatków.
    Skoro zaś przy "zwykłej" procedurze przyznawania KK uwzględniają tylko zaświadczenia
    wydane na moje nazwisko, to spokojnie mogę podać połowę kosztów utrzymania domu jako
    ponoszonych przeze mnie.

    Inna sprawa jest przy kliku, jeśli obie pensje wpływają na wspólne konto - wtedy dają
    ofertę wg sumy dochodów. Ale to jest anegdotyczne - bo oferta jest nie tylko wg
    dochodów, ale w ogóle wszystkich wpływów na konto, więc można sobie ping-pongami
    zrobić ładny boost ;>

  • 7. Data: 2021-04-20 11:41:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kupię od ręki - gdzie sprzedają?

    -----

  • 8. Data: 2021-04-20 12:08:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 20 kwietnia 2021 o 11:41:12 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Kupię od ręki - gdzie sprzedają?

    Hmm, reklama OIDP z połowy lat 90-tych, podstawówkę kończyłem ;>
    Ale na adidas.pl fraza "torsion" się odnajduje. Nawet są wyprzedaże -50%.
    Jednak do rabatu "zamiany garderoby na wiosenną" potrzebna kredytówka citka.
    Drechów ogólnie w DC wybiło - ale ostatnio widziałem w metrze jeden klasyczny
    przykład. Akurat policjanci jechali w wagonie - różne gesty zaczął robić dopiero jak
    wysiedli ;P

  • 9. Data: 2021-04-20 22:20:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.03.2021 o 14:16, Michal Jankowski pisze:
> [...]
    > obyczaje? Żaden bank mi jeszcze niczego nie wypowiadał...
    >
    > Coś o tej nowej karcie powiecie? Warto się kłócić, żeby bezpłatną dali?

    przyłącze się do pytania.
    mam KK city, bez opłat i za każdym razem gdy chcę ją zamknąć oferują mi
    10% zwrotu za obrót maks 100zł/4m-c
    dobre czasy minęły? Cieszyć się ze jest w 100% darmowa i nie zamykać?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 10. Data: 2021-04-21 00:04:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W żadnych butach nie chodziło mi się tak dobrze...

    -----