  • 1. Data: 2002-05-18 13:20:12
    Temat: bankier.pl czy expander - co bardziej wiarygodne?
    Od: "siepacz" <o...@p...onet.pl>

    która wyszukiwarka kredytów na tych dwóch portalach jest bardziej
    wiarygodna?
    np.bankier podaje oprocentowanie kredytu hipotecznego (równowartość 130 tys.
    PLN) w BOŚ w USD na 4,91% i prowizję za przyznanie kredytu 650zł a wg
    expandera to jest odpowiednio 5,7% i 2050 zł.
    Inna sprawa, że np.expander zupełnie pomija istnienie Nordei a obydwa
    portale wykazują BPHPBK i HVB jako dwa odrębne banki i odrębne warunki
    kredytowe a tymczasem z moich informacji (zasięgniętych u pracownika BPHPBK)
    wynika, że HVB nie istnieje już na rynku polskim jako odrębny podmiot
    udzielający kredytów, czyli że takie same warunki obowiązują zarówno HVB jak
    BPHPBK. Czy ktoś ma jakieś info na ten temat, bo już się sam w tym wszystkim
    gubię.

    pozdrav
    siepacz

  • 2. Data: 2002-05-20 08:44:53
    Od: "Bankier.pl" <k...@o...bankier.pl>

    Użytkownik "siepacz" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > PLN) w BOŚ w USD na 4,91% i prowizję za przyznanie kredytu 650zł a wg
    > expandera to jest odpowiednio 5,7% i 2050 zł.

    Nie chciałbym odpowiadać na pytanie "co bardziej wiarygodne"...
    ale gwoli wyjaśnienia:

    1.
    BOŚ Bank podaje, że % kredytu w USD wynosi: LIBOR 6M + marża od 2,8 pkt.
    Libor 6M na 17 maja = ok. 2.11
    Minimalna marża = 2,8
    Oprocentowanie (od) = 4,91%

    2.
    Prowizja za udzielenie kredytu: od 0,5% (min. 50 pln)
    130.000 pln * 0,0005 = 6500 pln

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Obrocki, Redaktor - k...@o...bankier.pl
    Bankier.pl S.A. Polski Portal Finansowy, Swidnicka 13, 50-066 Wroclaw

  • 3. Data: 2002-05-20 09:14:32
    Od: "RAFI" <r...@a...com.pl>

    > Prowizja za udzielenie kredytu: od 0,5% (min. 50 pln)
    > 130.000 pln * 0,0005 = 6500 pln

    130000 pln * 0.005 = 650pln

  • 4. Data: 2002-05-20 09:16:10
    Od: "RAFI" <r...@a...com.pl>

    > Prowizja za udzielenie kredytu: od 0,5% (min. 50 pln)
    > 130.000 pln * 0,0005 = 6500 pln

    130000 pln * 0.005 = 650pln

  • 5. Data: 2002-05-20 09:46:37
    Od: "Piotr M." <m...@g...pl>

    Użytkownik Bankier.pl <k...@o...bankier.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acad29$saf$...@n...tpi.pl...

    > 2.
    > Prowizja za udzielenie kredytu: od 0,5% (min. 50 pln)
    > 130.000 pln * 0,0005 = 6500 pln

    Nie chcę mówić nic złego ale 0,5% to nie jest 0,0005 ale 0,005 , a 130.000
    PLN * 0,005 to 650 PLN, więc tym bardziej dziwi mnie wynik podany wyżej
    (6500 PLN) bo jak już to po przemnożeniu powinno być 65 PLN.

    Pozdrawiam
    Piotr M.

    p.s.
    Może jednak Expander jest bardziej wiarygodny ??? ;))

  • 6. Data: 2002-05-20 10:48:15
    Od: "Bankier.pl" <k...@o...bankier.pl>

> [...]
    > PLN * 0,005 to 650 PLN, więc tym bardziej dziwi mnie wynik podany wyżej
    > (6500 PLN) bo jak już to po przemnożeniu powinno być 65 PLN.

    Dzieki za czujnosc.
    Przepraszam, ale mam dzisiaj problemy z zerami. Wszystko przez ten weeekend
    !

    A teraz wersja ostateczna: 130.000 * 0,005 = 650 pln
    Wszytko sie zgadza? :)

    Na szczescie nasze bazy danych i wyszukiwarki nie maja takich klopotow, jak
    ja.

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2002-05-20 12:49:54
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Ja jednak uważam, że wyszukiwarki i kalkulatory serwisu bankowego w Wirtualnej
    Polsce są bardziej wiarygodne - jednak przekonajcie się sami - niedawno brałem
    kredyt i praktycznie dane które podała Wirtualna Polska - potwierdziły się w
    banku.

    Pozdrawiam

    Julek