  • 1. Data: 2002-05-18 11:28:33
    Temat: Belka i lokata ANTYbelkowa w Inteligo
    Od: "BUCKS" <b...@n...poczta.onet.pl>

    Witam!

    Założyłem pod koniec listopada lokatę 3-letnią w Inteligo tzw.
    antypodatkową.
    Teraz noszę się z zamiarem likwidacji.
    Jednak jak mi powiedziała konsultantka w przypadku zerwania lokaty bank nie
    potrąca coprawda sobie żadnej prowizji za nie dotrzymanie terminu ale za to
    naliczają 20% podatku od całości, czyli od odsetek liczonych od początku
    trwania lokaty tj. od końca listopada 2001, zamiast od odsetek naliczanych
    od 1 marca 2002 do dnia zerwania umowy.
    Czy to jest zgodne z prawem???

    Nie jestem ekspertem ale cały czas sądziłem, że podatek jest naliczany od 1
    marca 2002, więc skoro lokatę założyłem w listopadzie 2001 to jeżeli jej nie
    zerwę to otrzymam wszystkie odsetki bez podatku, natomiast przy zerwaniu
    umowy będzie liczony podatek ale tylko za odsetki za okres od 1 marca 2002
    do dnia zerwnia umowy. Tak zresztą poinformował mnie konsultant jak
    rozmawiałem na ten temat kilka miesięcy temu, natomiast dzisiaj usłyszałem
    już inna wersję.

    Moje pytanie brzmi, kto ma rację: ja czy może konsultantka.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-05-18 11:36:37
    Temat: Re: Belka i lokata ANTYbelkowa w Inteligo
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "BUCKS" <b...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > już inna wersję.
    >
    > Moje pytanie brzmi, kto ma rację: ja czy może konsultantka.

    Rację masz Ty -mBank np. naliczał zgodnie z prawem od 1 marca 2002. Jest
    tylko jeden mały szkopuł: być może w umowie lokaty był taki zapis, że bank
    naliczy odsetki od początku trwania lokaty jeżeli się ją zerwie ale to by
    było bardzo dziwne...
    Pozdrawiam Wall