  • 1. Data: 2002-05-18 10:41:16
    Temat: Płacenie w restauracjach
    Od: "hosi" <h...@W...pl>

    Witam!
    Zapewne część z Was płaci kartami wypukłymi w restauracjach.
    Czy przy płaceniu za każdym razem wstajecie extra od stolika
    i sprawdzacie przebieg płatności dokonywanej przez kelnera
    (tak by było oczywiście najbezpieczniej), czy raczej nie
    i dajecie mu wolną rękę?

    hosi

  • 2. Data: 2002-05-18 10:51:44
    Temat: Re: Płacenie w restauracjach
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > i sprawdzacie przebieg płatności dokonywanej przez kelnera
    > (tak by było oczywiście najbezpieczniej), czy raczej nie

    W donrych restauracjach kelner przychodzi z maszynka do stolika :)
    I nie mowie to o drogich restauracjach :))) bo na takie mnie nie stac...

    A jakby co - to daje elektrona :) I niech sie bawia...

    Ogolnie nigdy nie zdazylo mi sie podejsc.

  • 3. Data: 2002-05-18 10:53:01
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "hosi" <h...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i sprawdzacie przebieg płatności dokonywanej przez kelnera
    > (tak by było oczywiście najbezpieczniej), czy raczej nie

    Ja nie daję wolnej ręki :)) A tak na marginesie to ostatnio płaciłem w
    knajpie w taki spoób, że kelner miał czytnik z tokenem na
    antenkę -podchodził z urządzeniem do stolika i przy kliencie wykonywał całą
    operację płatności -super sprawa i bardzo elegancko -no tylko napiwku nie ma
    jak kartą dać do ręki :))).
    Pozdrawiam Wall

  • 4. Data: 2002-05-18 11:19:07
    Od: "minik" <m...@m...net>

> [...]
    > i sprawdzacie przebieg płatności dokonywanej przez kelnera
    > (tak by było oczywiście najbezpieczniej), czy raczej nie

    Place VE ale i tak dale wolna reke. Chociaz nie do konca bo przewaznie
    kelner jest caly czas w moim polu widzenia.

  • 5. Data: 2002-05-18 11:31:05
    Od: "hosi" <h...@W...pl>

    Dzieki za odp.! :)

    hosi

  • 6. Data: 2002-05-18 11:34:07
    Od: "hosi" <h...@W...pl>

    Użytkownik "Wall" <w...@i...pl> napisał:

    > -no tylko napiwku nie ma
    > jak kartą dać do ręki :))).

    Nie wiem jak u nas w Polsce, ale np. w Niemczech
    jest podobno taka opcja jak napiwek (Trinkgeld).
    Wtedy po rozliczeniu karty, pracowca dodaje napiewek
    (przynajmniej teoretycznie ;) ) do wyplaty.

    hosi

  • 7. Data: 2002-05-18 11:56:49
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    h...@W...pl (hosi) wrote in <ac5e4d$6ki$2@news.tpi.pl>:

    >Nie wiem jak u nas w Polsce, ale np. w Niemczech
    >jest podobno taka opcja jak napiwek (Trinkgeld).
    >Wtedy po rozliczeniu karty, pracowca dodaje napiewek
    >(przynajmniej teoretycznie ;) ) do wyplaty.

    Jesli placisz karta wypukla, i jest ona odbijana, na kartoniku znajduje
    sie ozycja "napiwek w PLN". Ciekawe tylko jak dziala mechanizm rozliczania
    pozniej takiej wplaty przez np. wlasciciela restauracji :-)

    Swoja droga - to nie liczac taksowek i jednego sklepu z butami nie spotkalem
    juz dawno miejsca gdzie uzywa sie "zelazka". Tym bardziej restauracji.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 8. Data: 2002-05-18 12:07:14
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > znajduje sie ozycja "napiwek w PLN". Ciekawe tylko jak dziala
    > mechanizm rozliczania pozniej takiej wplaty przez np. wlasciciela

    Dokladnie to samo moze byc w POSie. Jedyna roznica jest, ze obslugujacy POSa
    musi dwa razy wklepac dana transakcje.

    > Swoja droga - to nie liczac taksowek i jednego sklepu z butami nie
    > spotkalem juz dawno miejsca gdzie uzywa sie "zelazka". Tym bardziej
    > restauracji.

    Bo sa POSy
    :-)

    M.

  • 9. Data: 2002-05-18 12:11:00
    Od: "Heniek" <h...@N...poczta.gazeta.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> napisał(a) oto tak

    > W donrych restauracjach kelner przychodzi z maszynka do stolika :)
    > I nie mowie to o drogich restauracjach :))) bo na takie mnie nie stac...
    > A jakby co - to daje elektrona :) I niech sie bawia...

    ???
    Możesz to rozwinąć?

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 10. Data: 2002-05-18 12:30:44
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:
    (...)

    > Bo sa POSy
    > :-)

    Spotkałem stację benzynową, gdzie gość trzymał żelazko, na
    okoliczność, gdyby zabrakło prądu.

    Dogbert