  • 1. Data: 2013-06-19 18:32:42
    Temat: autoryzacja przelewów w ING
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    Założyłem konto,
    utworzyłem odbiorcę,
    zleciłem przelew wewnętrzny na konto innej osoby w ING,
    zrealizowane.

    Ani razu nie proszono mnie o kod SMSowy, czy to norma w ING?

    Czyli jak ktos wbije na konto ING to znając hasło główne może wyprowadzić pieniądze z
    banku?!

  • 2. Data: 2013-06-19 18:42:03
    Temat: Re: autoryzacja przelewów w ING
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-19 18:32, az.anonim pisze:

    > Ani razu nie proszono mnie o kod SMSowy, czy to norma w ING?

    Tak. Tzn "tajny algorytm". Nie zawsze żąda drugiej autoryzacji.

    > Czyli jak ktos wbije na konto ING to znając hasło główne może wyprowadzić pieniądze
    z banku?!

    Jak będzie miał szczęście... :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 3. Data: 2013-06-19 19:53:50
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "zgred" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak będzie miał szczęście... :)

    I odpowiednie IP.

  • 4. Data: 2013-06-19 20:31:06
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-19 19:53, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "zgred" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > I odpowiednie IP.
    A jaki jest "odpowiedni" przy korzystaniu z mobilnego?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 5. Data: 2013-06-19 20:51:31
    Od: "C." <c...@g...com>

    Przy małych kwotach 10 - 50 zł z reguły mnie nie pyta o smskod, przy kwotach rzędu
    200 - 500 zł jest duże szanse że zapyta, a przy dużych kwotach (np. 10000 zł)
    zwłaszcza do osób do których wcześniej nie był robiony przelew potrafiło dla
    równowagi zapytać dwa razy i dwa razy kazać potwierdzać.

    Reasumując: raczej to koniec końców bezpieczne chociaż moją pierwszą reakcją również
    była irytacja.

    C.

  • 6. Data: 2013-06-19 21:40:53
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-06-19 20:51, C. pisze:
> [...]
    równowagi zapytać dwa razy i dwa razy kazać potwierdzać.

    > Reasumując: raczej to koniec końców bezpieczne chociaż moją pierwszą reakcją

    przy kwotach do 2000zł pytało chyba raz na 10 razy - przynajmniej przy
    koncie firmowym. Ale to było pół roku temu, po wykryciu przeze mnie tej
    luki najszybciej jak mogłem przestałem z tego konta korzystać.

    Lukasz

  • 7. Data: 2013-06-20 17:47:17
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 19 Jun 2013 20:31:06 +0200, zgred napisał(a):

    > A jaki jest "odpowiedni" przy korzystaniu z mobilnego?

    Nie chodzi tutaj o "jaki" czy tam "odpowiedni". Podejrzewam, że ich
    system robi sobie profil dla każdego klienta osobno i przykładowo, jeżeli
    logujesz się cały czas z tego samego adres IP, tej samej przeglądarki etc
    no można sobie dużo takich kwalifikatorów wymyślić, to decyduje czy
    potrzeba dodatkowej autoryzacji czy nie.

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2013-06-20 18:03:25
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-20 17:47, xbartx pisze:

> [...]
    > no można sobie dużo takich kwalifikatorów wymyślić, to decyduje czy
    > potrzeba dodatkowej autoryzacji czy nie.

    Owszem. Ten algorytm może być całkiem sensowny i sam tu kiedyś pisałem,
    że odpowiada mi to, że płacąc w PayU nie muszę łapać za telefon i
    przeklepywać hasła z SMSa.
    Być może ktoś korzystający z mobilnego / dynamicznego nie ma takich
    udogodnień, albo ma je dużo rzadziej.

    Jednak przelew na pierwszy raz zasilan konto z dynamicznego IP powinien
    ZAWSZE wymagać autoryzacji. Czy ktoś miał przypadek temu przeczący?

    A hasła do logowania trzeba pilnować. (Kropka). A jak jest maskowane, to
    ma podwyższoną odporność. No i zmieniać czasem też nie zaszkodzi.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 9. Data: 2013-06-20 20:10:16
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 20 Jun 2013 18:03:25 +0200, zgred napisał(a):

> [...]
    >
    > Jednak przelew na pierwszy raz zasilan konto z dynamicznego IP powinien
    > ZAWSZE wymagać autoryzacji. Czy ktoś miał przypadek temu przeczący?

    Wiesz IP może być jedną z kilkunastu albo i więcej składowych, które
    decydują. Można np. sprawdzać czy jest zawsze z puli tego samego
    operatora. Poza tym jeżeli chodzi o aplikację mobilną, to ona sama z
    siebie może generować unikalne ID czy coś tam na zasadzie konto<>telefon.
    No jak wspomniałem pole do popisu jest ogromne, więc nie ma co tak
    demonizować tego ING i jego algorytmu, bo chyba jak na razie to jeszcze
    nikt się na nich nie poskarżył, że ktoś obcy kasę z konta przelał, nie
    wiadomo jak?

    --
    xbartx

  • 10. Data: 2013-06-20 20:47:08
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-20 20:10, xbartx pisze:

    > Wiesz IP może być jedną z kilkunastu albo i więcej składowych, które
    > decydują. Można np. sprawdzać czy jest zawsze z puli tego samego
    > operatora.

    No i dowiesz się z whois, że "Telekomunikacja Polska". :) Jakieś drobne
    30% użytkowników internetu w PL. :)

    Poza tym jeżeli chodzi o aplikację mobilną, to ona sama z
    > siebie może generować unikalne ID czy coś tam na zasadzie konto<>telefon.

    Nie wiem na ile przeciętnym użytkownikiem jestem, ale uzywam w necie
    kilku komputerów i 2 telefonów. Owszem, to nadal jest jakaś pula tych
    ID-ów, ale to się mnoży przez ilość używanych urządzeń.

    Powtarzam: pomysł z heurystycznym algorytmem jest OK, ale niegłupie
    byłoby jakieś "forum" do wrzucania pomysłów na scenariusze fraudów, cy-cóś.

> [...]
    > demonizować tego ING i jego algorytmu, bo chyba jak na razie to jeszcze
    > nikt się na nich nie poskarżył, że ktoś obcy kasę z konta przelał, nie

    p.b.b to jeszcze nie 100% klientów banku, a jeśli by doszło do wyrwania
    kasy, to bank będzie stawał na uszach, żeby to się nie rozniosło. Np.
    "uznamy reklamację, a pan zobowiąże się do zachowania zdarzenia w
    tajemnicy".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.