  • 11. Data: 2013-06-21 10:40:41
    Temat: Re: autoryzacja przelewów w ING
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-06-20 18:03, zgred pisze:

    > Jednak przelew na pierwszy raz zasilan konto z dynamicznego IP powinien
    > ZAWSZE wymagać autoryzacji. Czy ktoś miał przypadek temu przeczący?

    neostrada=zmienne IP. Jak już napisałem przelewy do ok 2000zł-
    wykonywane pierwszy raz- dość często przechodziły bez potwierdzania
    (2000zł nie jestem pewny, ale na pewno poszły tak kwoty rzędu >1000zł)

    O ile w przypadku konta prywatnego na które wpływało by np. 2000zł
    miesięcznie zniknięcie gotówki jest łatwe do zauważenia, o tyle na
    firmowym, gdzie jest uruchomione ileś tam zleceń stałych, poleceń
    zapłaty i co chwilę przychodzą płatności sprawdzanie czy przypadkiem
    dziś nie zostałem okradziony było dla mnie zbyt absorbujące...

    Lukasz

  • 12. Data: 2013-06-21 22:45:32
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 21 Jun 2013 10:40:41 +0200, ddddddd napisał(a):

> [...]
    > zapłaty i co chwilę przychodzą płatności sprawdzanie czy przypadkiem
    > dziś nie zostałem okradziony było dla mnie zbyt absorbujące...

    No ale zauważ, że to Ty zalogowałeś się do swojego konta i zrobiłeś
    prawidłowe przelewy. Ok wygląda to dziwnie ale jakby na to nie patrzeć
    działa tak jak należy :)

    --
    xbartx

  • 13. Data: 2013-06-22 14:09:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Jun 2013 20:45:32 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > No ale zauważ, że to Ty zalogowałeś się do swojego konta i zrobiłeś
    > prawidłowe przelewy. Ok wygląda to dziwnie ale jakby na to nie patrzeć
    > działa tak jak należy :)

    Po to wymagaja drugiej autoryzacji, ze widac jedna to za malo.

    Mozna sie zastanawiac czy druga potrzebna - ale naszemu koledze sie
    wydaje i wiekszosci bankow sie wydaje.
    Biorac pod uwage wszelkie hackerow mozliwosci, to wydaje sie raczej
    sensowna.

    Wiele ma liste "zaufanych odbiorcow", do ktorych nie trzeba.
    Ale zdefiniowanie takiego wymaga drugiej autoryzacji.

    J.

  • 14. Data: 2013-06-22 14:37:18
    Od: Klebespachtel <f...@o...pl>

    W dniu 2013-06-22 14:09, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Wiele ma liste "zaufanych odbiorcow", do ktorych nie trzeba.
    > Ale zdefiniowanie takiego wymaga drugiej autoryzacji.

    W WBK zdefiniowanie nawet niezaufanego odbiorcy wymaga autoryzacji ;-).
    Bezsens.

  • 15. Data: 2013-06-22 15:44:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Jun 2013 14:37:18 +0200, Klebespachtel napisał(a):

    > W WBK zdefiniowanie nawet niezaufanego odbiorcy wymaga autoryzacji ;-).
    > Bezsens.

    A moze nie taki bezsens ?
    Ktos ci sie wlamie w chwili nieuwagi, zmieni, albo usunie i zdefiniuje
    na nowo, a potem bedziesz wysylal i autoryzowal przelewy do niego ..

    J.

  • 16. Data: 2013-06-23 06:53:10
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 22 Jun 2013 14:09:47 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Wiele ma liste "zaufanych odbiorcow", do ktorych nie trzeba.
    > Ale zdefiniowanie takiego wymaga drugiej autoryzacji.

    Ja to wszystko rozumiem. Mi chodzi tylko o to nieszczęsne ING, które na
    grupie robi trochę za kozła, bo ma inną filozofię niż cała reszta.
    Wszyscy podają przykłady jak robili tak albo tak i nie chciano od nich
    nic (w sensie nie chciano drugiej autoryzacji). Tylko, że te wszystkie
    przykłady są jak najbardziej prawidłowe i każdy jeden potwierdza właśnie
    to, że algorytm czy tam usługa ING działa w pełni poprawnie i jak trzeba.
    Niech ktoś w końcu pod przykład, że zalogował się na nie swoje konto i
    porobił ileś przelewów bez drugiej autoryzacji, to będzie można wtedy
    dopiero podyskutować.

    --
    xbartx

  • 17. Data: 2013-06-23 11:57:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Jun 2013 04:53:10 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):
    > Niech ktoś w końcu pod przykład, że zalogował się na nie swoje konto i
    > porobił ileś przelewów bez drugiej autoryzacji, to będzie można wtedy
    > dopiero podyskutować.

    Myslisz ze tak zrobil i napisze ?
    Predzej przeczytamy ze "ktos mi wyslal z konta przelewy i nawet nie
    wiem jak".

    Ktos podejrzy twoje haslo, moze przy pomocy programu, a potem bedzie
    przelewal drobne kwoty. Wirusa odbierzesz, zalogujesz sie,
    przegladarka przy nacisnieciu "wyloguj" sama wysle.
    Zalogujesz sie w pracy, blysnie, trzasnie, zgasnie ... a to byla sesja
    VNC, ktora teraz ktos dalej obsluguje.

    Zeby jeszcze ING wzial takie przypadki "na klate" - rzadkie, na
    niewielkie kwoty, ubezpieczenie zwroci, to mozemy klientowi ulawic,
    ale widzisz jak z kartami postepuja - bank nie moze byc stratny :-)

    J.

  • 18. Data: 2013-06-23 14:35:39
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 23 Jun 2013 11:57:20 +0200, J.F. napisał(a):

    > Myslisz ze tak zrobil i napisze ?

    Jakkolwiek by o tym nie napisał, to przynajmniej tutaj na grupie jeszcze
    nic nie było ani z autopsji ani linkowania do wrzutki artykuły/notatki a
    przynajmniej ja sobie nie przypominam. W teorii różnica między teorią i
    praktyką nie istnieje, niestety w praktyce już nie bardzo.

    --
    xbartx

  • 19. Data: 2013-06-24 13:04:36
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-06-23 14:35, xbartx pisze:

> [...]
    > przynajmniej ja sobie nie przypominam. W teorii różnica między teorią i
    > praktyką nie istnieje, niestety w praktyce już nie bardzo.

    no tak, ale ile w ogóle jest informacji o włamaniach do czegokolwiek? od
    czasu do czasu pojawi się jakiś artykuł (może max kilka razy w roku),
    jak komuś ukradną hasło do konta bo będzie miał trojana to wina i tak
    będzie użytkownika... a hasła smsowe mają przed tym zabezpieczyć,
    wystarczy pewność że potwierdzamy swoją operację...
    Mi tam zwisa to czy ktoś zobaczy ile mam na koncie czy nie, więc nie
    boję się utraty hasła do normalnego banku (choć je zabezpieczam) bo
    wiem, że jedynie może zrobić przelew do zaufanych odbiorców- więc tam,
    gdzie kasę uda mi się odzyskać. W ING takiej pewności nie miałem.
    O przekrętach związanych z płatnościami zbliżeniowymi też nikt nie
    pisze, a scenariusz odczytu karty w tramwaju wydaje się dość realny
    (może jest jakieś utrudnienie od strony operatorów terminali i nikt
    jeszcze tego nie próbował?).

    Lukasz

  • 20. Data: 2013-06-24 17:37:07
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-06-23 06:53, xbartx pisze:
> [...]
    > to, że algorytm czy tam usługa ING działa w pełni poprawnie i jak trzeba.

    To i ja podam:
    - pierwszy (od otwarcia konta) przelew wychodzący
    - odbiorca bluecash
    - kwota ~50zł

    Bank nie widzi podstaw do dodatkowej autoryzacji transakcji. Jak dla
    mnie dziwne... przy pierwszym przelewie na dany rachunek (a w tym
    przypadku pierwszym przelewie w ogóle) bank mógłby się bardziej postarać.

    Czyżby ING wykryło wiśniobranie i stwierdziło, że nie warto chronić
    środków takiego klienta? ;)