  • 1. Data: 2003-12-30 23:06:12
    Temat: autoryzacja głosowa VE ???
    Od: "david" <d...@W...poczta.fm>

    Witam

    Spotkałem się na tej grupi już kilkakrotnie ze stwierdzeniem że można
    głosowo autoryzować kartę VE. Przyznam szczerze - nie mam pojęcia o co w tym
    chodzi ?? jestem kasjerem, terminal obsługiwać potrafię (przynajmniej tak mi
    się wydaje) i o ile coś wyniosłem ze szkolenia to tam mówili że głosowo
    można tylko autoryzować karty wypukłe. I że to jest właśnie ich
    najważniejsza różnica pomiędzy płaskimi Electronami.
    Ponieważ, dziś miałem taką sytuację że termianl BZ WBK przy karcie VE wypluł
    komunikat "autoryzuj głosowo" więc chwyciłem za słuchawkę i zadzwoniłem do
    CardPoint'u, a tam mnie poinformowano, że "autoryzować głosowo kart płaskich
    się nie da".
    Powiedzcie mi proszę - jak prostemu chłopowi - jak się autoryzuje głosowo
    karty płaskie?? i co powiedzieć tej kobiecie na końcu telefonu która uważa,
    że się tego wykonać nie da ???

    pozdr
    david

  • 2. Data: 2003-12-30 23:47:13
    Temat: Re: autoryzacja głosowa VE ???
    Od: "Mario" <M...@d...hej>

    "david" <d...@W...poczta.fm> wrote in message
> [...]
    > Powiedzcie mi proszę - jak prostemu chłopowi - jak się autoryzuje głosowo
    > karty płaskie?? i co powiedzieć tej kobiecie na końcu telefonu która

    tych kart sie nie autoryzuje glosowo. na pasku karta powinna miec zapisany
    znacznik "electronic use only"
    Jezeli terminal wyswietlil taki komunikat to albo: zle przygotowana karta
    (lub podrobiona!!!) albo zle przygotowany terminal (nie czyta znacznika)

    Pozdrawiam

    Mario

  • 3. Data: 2003-12-31 00:22:03
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Mario"

    > tych kart sie nie autoryzuje glosowo. na pasku karta powinna miec zapisany
    > znacznik "electronic use only"

    Zgoda co do Maestro, ale AFAIK to czy jest dopuszczalna autoryzacja
    zastępcza karty Visa Electron zależy
    od banku wydającego kartę?

  • 4. Data: 2003-12-31 07:45:08
    Od: "Mario" <M...@d...hej>

    "Bogdan B." <b...@h...pl> wrote in message

    > Zgoda co do Maestro, ale AFAIK to czy jest dopuszczalna autoryzacja
    > zastępcza karty Visa Electron zależy
    > od banku wydającego kartę?

    Z tego co wiem - nie ma 'zastepczej' metody autoryzacji VE... PolCard ma co
    prawda cos takiego jak rejestracja (zreszta WBK tez) ale to juz oni musza
    okreslic w jakiej sytuacji dopuszczac do takich transakcji. Z tego co wiem w
    takim przypadku pelne ryzyko ponosi sprzedawca.

    Mario

  • 5. Data: 2003-12-31 10:44:28
    Od: "david" <d...@W...poczta.fm>

> [...]
    > (lub podrobiona!!!) albo zle przygotowany terminal (nie czyta znacznika)

    swego czasu rozgorzała tu dyskusja z której wynikało że takie karty głosowo
    autoryzować można i właśnie stąd moje pytanie

    pozdr
    david

  • 6. Data: 2003-12-31 14:39:47
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Mario"

    > Z tego co wiem - nie ma 'zastepczej' metody autoryzacji VE...

    Jak w takim razie jest możliwa autoryzacja płatności internetowych kartą VE
    Inteligo, skoro nie ma w takim przypadku odczytu ścieżki z karty na
    terminalu? Dla Maestro jest sprawa prosta - nie ma odczytu to nie ma
    transakcji, "electronic use only".

    Bogdan B.

  • 7. Data: 2003-12-31 18:33:11
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Bogdan B. <b...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bsun4d$ifg$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    > Inteligo, skoro nie ma w takim przypadku odczytu ścieżki z karty na
    > terminalu? Dla Maestro jest sprawa prosta - nie ma odczytu to nie ma

    Na mojej VE Inteligo jest napis ELECTRONIC USE ONLY więc niczym nie różni
    się od innych VE. (Sprzedawca nie może przecież zgadywać, czy tą kartą da
    się płacić na odległość, czy nie, ma napisane, biało na zielonym - na
    przykład)...

  • 8. Data: 2004-01-01 15:15:48
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    corner wrote:

> [...]
    > różni się od innych VE. (Sprzedawca nie może przecież zgadywać, czy
    > tą kartą da się płacić na odległość, czy nie, ma napisane, biało na

    Nie chodzi o mi sprzedawcę ale wydawcę karty. AFAIK dla kart VE inaczej niż
    dla Maestro wydający kartę bank może dopuścić autoryzację bez fizycznego
    odczytu ścieżki magnetycznej z karty pomimo napisu "electronic use only". W
    zamyśle miało to rozwiązać problem płacenia kartą uszkodzoną ścieżką. AFAIK
    dlatego właśnie kartą Inteligo można płacić przez Internet.
    Pytałem czy Mario wie coś więcej o tej sprawie.

    Bogdan B.

  • 9. Data: 2004-01-01 18:08:38
    Od: "Mario" <M...@d...hej>

> [...]
    > Inteligo, skoro nie ma w takim przypadku odczytu ścieżki z karty na
    > terminalu? Dla Maestro jest sprawa prosta - nie ma odczytu to nie ma

    Ban moize zezwolic na realizacje autoryzacji bez odczytu sciezki jezeli
    dogada sie z organizacja platnicza (w tym przypadku VISA) ze to bank pokryje
    koszt transakcji fraud jezeli do takiej dojdzie. W takim przypadku - gdy
    klient zglosi reklamacje, nawet nie trafia ona do VISa Int, tylko od razu w
    Banku jest zalatwiana pozytywnie na niekorzysc Banku (chyba ze umowa z
    posiadaczem karty stanowi inaczej)

    Natomiast sklepy internetowe i rozwiazania o ktorych wspominalem wczesniej
    (rejestracja sprzedacy) i tak maja 100% udzial w ryzyku (to znaczy ze w
    przypadku reklamacji klienta w calosci ponosza ryzyko obciazenia kwota
    transakcji chyba ze znajdzie sie ktos inny od kogo mozna sciagnac kase np
    adres domowy na ktory wyslano towar a oszust jeszcze tam mieszka)

    Ogolnie to zwile, na prawie znam sie tyule o ile, ale przepisy bankowe mniej
    wiecej w ten sposob okreslaja tego typu sytuacje

    Pozdrawiam

    Mario