  • 1. Data: 2003-12-30 21:15:32
    Temat: co to za zwyczaj płatnosc kartą tak ale powyzej 20 pln
    Od: "noe" <brak@ANTYSPAM/konto.pl>

    Co to za zwyczaj płatność kartą tak ale powyżej 20 pln.Zaskoczyli mnie
    niemile w sieci Rossmann miasto Świdnica operator POS-a Polcard.
    Z reguły małe kwoty reguluje gotówką ale bankomaty w okolicy nie miały w tym
    momencie prądu,pogotowie energetyki kręciło sie wokół i dupa blada.

  • 2. Data: 2003-12-30 21:58:37
    Temat: Re: co to za zwyczaj płatnosc kartš tak ale powyzej 20 pln
    Od: GideoN <gideon@[NOSPAM]npnet.org>

    > Co to za zwyczaj płatno?ć kartš tak ale powyżej 20 pln.Zaskoczyli mnie
    > niemile w sieci Rossmann miasto ?widnica operator POS-a Polcard.
    > Z reguły małe kwoty reguluje gotówkš ale bankomaty w okolicy nie miały w tym
    > momencie pršdu,pogotowie energetyki kręciło sie wokół i dupa blada.

    w Gdansku w tej sieci sklepow tez taka wywieszka wisi wiec wbijam ch...
    w calego Rossmanna :-) ideologicznie :-)

    --
    GideoN

    Usun [NO SPAM] z adresu email aby napisac do mnie

  • 3. Data: 2003-12-30 22:38:24
    Temat: Re: co to za zwyczaj platnosc karta tak ale powyzej 20 pln
    Od: Gregor Surmann <a...@s...net>

    On Tue, Dec 30, 2003 at 10:58:37PM +0100, GideoN wrote:
    > w Gdansku w tej sieci sklepow tez taka wywieszka wisi wiec wbijam ch...
    > w calego Rossmanna :-) ideologicznie :-)
    A pomysleliscie, ile Rossmann musi za to placic?

    pozdr.

    --
    | Gregor 'SinusPL' Surmann | a...@s...net | Will work for bandwidth ;-)) |
    |---------------------------------------------------

  • 4. Data: 2003-12-30 22:51:23
    Od: "Hokus-Pokus" <s...@k...net.pl>

> [...]
    > Z reguły małe kwoty reguluje gotówką ale bankomaty w okolicy nie miały
    > w tym momencie prądu,pogotowie energetyki kręciło sie wokół i dupa

    Nie ma takiej możliwości! Jest to wbrew wszelakim postanowieniom umowy (we
    wszystkich polskich centrach rozliczeniowych, tj: PolCard, WBK, CKC,
    eService). Takie wymysły (z którymi też się spotkałem) są "radosna
    twórczością firmy która akceptuje karty". Pracowałem w "branży" (centra
    rozliczeniowe) prawie siedem lat i TĘPIŁEM takie podejście do klienta
    mówiac wprost za postanowieniami umowy, że nie można KARAĆ klienta za to,
    że płaci kartą oraz ustalać innych warunków zapłaty dla klientów płacących
    kartą. Dla mnie takie podejśćie świadczy tylko o "rewelacyjnej :)" jakości
    usług.

    Hokus-Pokus
    http://ag.bocznica.org/

  • 5. Data: 2003-12-30 22:58:57
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Gregor Surmann" <a...@s...net> wrote in message

    > A pomysleliscie, ile Rossmann musi za to placic?

    1,8%?

    Maciej

  • 6. Data: 2003-12-30 23:07:14
    Od: "Hokus-Pokus" <s...@k...net.pl>

> [...]
    > Z reguły małe kwoty reguluje gotówką ale bankomaty w okolicy nie miały
    > w tym momencie prądu,pogotowie energetyki kręciło sie wokół i dupa

    Nie ma takiej możliwości!!! Takie praktyki są wbrew wszelakim
    postanowieniom umów wszystkich (PolCard, CKC PKO SA, CK WBK, eService, City
    Bank) centrów rozliczeniowych. Pracując niespełna osiem lat w "branży" sam
    tępiłem takie działania mówiąc wprost: "Nie mozna KARAĆ klienta płacącego
    kartą, innymi warunkami transakcji, wszak klient płaci, a wy dostajecie
    pieniądze na drugi dzień, a płacicie prowizję za to, że własnie na drugi
    dzień". Takie "obwieszczenia" spotykam czasami i wiem jedno; świadczy to
    tylko o kulturze podejścia do klienta.

    Hokus-Pokus
    http://ag.bocznica.org/

  • 7. Data: 2003-12-30 23:20:50
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Hokus-Pokus napisal/a:

> [...]
    > wszak klient płaci, a wy dostajecie pieniądze na drugi dzień, a
    > płacicie prowizję za to, że własnie na drugi dzień".

    tylko że trochę to nie na temat - karanie innymi warunkami warunkami
    (zresztą też n razy omawiane na tej grupie) polega na doliczaniu prowizji do
    ceny towaru przy płatności kartą.
    A "progi" ustalane przez sprzedawców nie wprowadzają innych warunków.
    Konkluzje jakie pamiętam z czasów ostatniej konwersacji są takie: sprzedawca
    może przybić kartkę na temat minimalnej wysokości transakcji, i o ile jest
    to widoczne nie gorzej niż kartka "Alkohol szkodzi zdrowiu" to żadne centrum
    nie będzie z tego powodu nic robić.
    A co tego zdania z prowizjami, to zauważ, że jeżeli sprzedawca nie zapłaci
    prowizji (czyli przyjmie gotówkę) to dostanie pieniądze na ... pierwszy
    dzień. :-)) Czyli chyba właśnie *to* nie jest marchewką dla sprzedawców.

    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 8. Data: 2003-12-30 23:33:43
    Od: "Hokus-Pokus" <s...@k...net.pl>

    { Sender = zbiggy <z...@n...poczta.onet.pl>;
    DateTime = 31 grudzień 2003 00:20:50;
    Article = <news:bst19f$g2j$1@mamut.aster.pl> }

    > tylko że trochę to nie na temat - karanie innymi warunkami warunkami
    > (zresztą też n razy omawiane na tej grupie) polega na doliczaniu
    > prowizji do ceny towaru przy płatności kartą.

    nie tak hop-siup do przodu, ale oczywiście "olewamy" to

> [...]
    > zapłaci prowizji (czyli przyjmie gotówkę) to dostanie pieniądze na ...
    > pierwszy dzień. :-)) Czyli chyba właśnie *to* nie jest marchewką dla

    "zapłace panu/pani za towar, który lezy na półce DZISIAJ!!!, tylko
    powiedzmy (w zaokrakleniu) 2% mniej; Sprzeda mi go pan/pani, czy będzie
    czekac na klienta, który zapłaci 100% ceny?" Odpowiedz sobie na tak
    postawione pytanie z "perspektywy" sklepikarza (tak, sklepikarza, nie
    handlowca!)

    > Pozdrawiam,
    > Zbiggy

    Hokus-Pokus
    http://ag.bocznica.org/

  • 9. Data: 2003-12-30 23:43:59
    Od: "WIT" <wtur@USUN_TO.gazeta.pl>

    A ja wam napisze jak bylo u mnie w sklepie (nie jest, bo przestalem
    przyjmować karty).

    Wszyscy (Pekao, e-service etc.) chcieli 3,8% prowizji (sklep komputerowy).
    Przy marży 8-10% to przestaje sie powoli opłacać.... Opłata za terminal 50
    netto miesięcznie.
    Każde połączenie to 33 grosze....

    Na początku powiesiłem kartkę ze platnosci kartami ponizej 50 zeta nie
    realizujemy i drugą pod spodem, że *ceny* *zawierają* *3,8%* rabatu przy
    płatności gotówką.

    Nie bylo większych awantur z klientami :-)
    Ale znudzilo mi sie wkładanie w d... Peakao kilkadziesiąt PLN miesięcznie i
    teraz wszyskich wysylam do bankomatu i o dziwo wracaja z gotówką.

    --
    Pozdrawiam,
    ________________________________

  • 10. Data: 2003-12-30 23:52:08
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Hokus-Pokus napisal/a:

    > nie tak hop-siup do przodu, ale oczywiście "olewamy" to

    to (czyli prowizje) odkładamy na inną okazję :))

> [...]
    > będzie czekac na klienta, który zapłaci 100% ceny?" Odpowiedz sobie
    > na tak postawione pytanie z "perspektywy" sklepikarza (tak,

    nie mam praktyki w handlu, ale sądzę, że sklepikarz miał jakieś przesłanki
    dla swojej decyzji.
    Spróbujmy przyjąć jakieś założenia i zbudować prosty model.
    Załóżmy, że sklep ustala kwotę 20zł poniżej której nie przyjmuje kart.

    A klient chciałby zapłacić za zakupy 10zł. To jest 8,20 netto.
    Jaką sklep może mieć marżę? - załóżmy że 15% i kupił ten towar za 7,13
    netto.
    Marża = 1,07 na sztuce.
    Teraz zakładam (bo tego też nie wiem) że prowizję (w wysokości 1,8% jak
    sugeruje Maciej MK) płaci się od kwoty brutto (czyli 10zł) - to daje 18 gr i
    jeszcze impuls telefoniczny 29 groszy - razem koszty transakcji 0,47zł -
    powiedzmy że za papier 3 grosze - razem 50 gr.
    To daje zysk 57 gr za sztukę.

    I przy zakupach za 10zł sprzedawca staje przed dylematem: sprzedać dzisiaj z
    marżą 8% czy jutro z marżą 15%. A to już wygląda inaczej - prawda?

    Teraz moglibyśmy nasz model wbudować w coś bardziej w makroskali:
    - ilu klientów dziennie dokonuje zakupy za ok. 10zł
    - ilu z nich na wieść o tym, że nie mogą zapłacić kartą bez szemrania
    wyciągnie dychę z portfela
    - ilu z nich zrezygnuje z zakupu, ale przyjdzie później
    - i wreszcie ilu z nich obrazi się śmiertelnie i więcej w tym sklepie nic
    nie kupi, nawet większych zakupów.

    I tu zapewne odkrylibyśmy, że ten sklepikarz wie co robi wbrew pozorom.

    Pozdrawiam,
    Zbiggy