  • 1. Data: 2003-12-30 21:53:11
    Temat: Karta typu charge - jaki bank?
    Od: "Alter Ego" <a...@W...gazeta.pl>

    Mam już powyżej uszu bałaganu, jaki panuje w Pekao SA i postanowiłem pożegnać
    się z tą instytucją. Niestety, są 2 rzeczy, które mnie w nim trzymają. Jedna z
    nich to kredyt mieszkaniowy, którego warunkiem jest posaiadanie eurokonta - to
    się da łatwo ominąć, po prostu przeniosę ten kredyt, zwłaszcza, że
    oprocentowanie w Pekao (3.89 w CHF) przestało być szczególnie atrakcyjne.
    Problem mam z drugim powodem, dla którego jeszcze trzymam rachunke w Pekao SA.
    Mam tam kartę charge z dość dużym limitem wydatków (15.000 pln), którą
    traktuję jako awaryjne źródło zdobycia doraźnej gotówki i ciężko byłoby mi się
    z nią rozstać.
    Oprócz Pekao mam konta w Multibanku i, od wczoraj, w BPH. Mutibank, z tego co
    wiem, w ogóle nie wydaje kart typu charge, PBH zdaje się też nie.
    Klasyczna karta kredytowa raczej mnie nie interesuje - wysoki koszt zdobycia
    gotówki, poza tym nie panowałbym chyba nad wydatkami - żadnej póki co nie mam
    i niech tak zostanie.
    Najbardziej interesowałaby mnie karta charge nie wymagająca posiadania
    rachunku w banku - czy ktoś taką wydaje, a jeśli nie, to jaki bank da mi kartę
    charge z przynajmniej 10.000 pln przy miesięcznych dochodach netto na poziomie
    6000 pln?

  • 2. Data: 2003-12-31 00:40:17
    Temat: Re: Karta typu charge - jaki bank?
    Od: zenek <z...@w...pl>

    Użytkownik Alter Ego napisał:

    > Klasyczna karta kredytowa raczej mnie nie interesuje - wysoki koszt zdobycia
    > gotówki, poza tym nie panowałbym chyba nad wydatkami - żadnej póki co nie mam
    > i niech tak zostanie.

    Wysoki koszt ?
    Mam kredytową w WBK i jak spłacę całość zadłużenia do 2 tygodni po
    zakończeniu cyklu rozliczeniowego to naliczają 0% odsetek i 0zł prowizji.
    Fakt - jak się spóźnię o 1 dzień to dowalają takie kwoty że głowa boli,
    ale przez 3 lata używania tylko 2 razy na początku misie zdarzyło -
    płace od razu jak dostanę od nich list )

    Co do panowania nad wydatkami - nie ma żadnej różnicy między twoją
    charge a moją kredytową - jest limit i trza się w nim zmieścić.

  • 3. Data: 2003-12-31 06:21:16
    Od: "Aleksander Cislak" <a...@n...pl>

    Chcesz z Karty wyciągać gotówkę ?

    AC.

  • 4. Data: 2003-12-31 11:28:06
    Od: "Nnnn" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mam kredytową w WBK i jak spłacę całość zadłużenia do 2 tygodni po
    > zakończeniu cyklu rozliczeniowego to naliczają 0% odsetek i 0zł prowizji.

    Ale autorowi chodzilo o wyplate gotowki.
    Ja mam taka karte w PKO BP z limitem 10000 (trzeba miec konto - 3PLN na
    m-c).
    Wyplata gotowki obciazona jest prowizja 3%.
    Czyli wyplacasz np. z bankomatu 1000 PLN i kosztuje to 30 PLN.
    Calosc trzeba oddac ostatniego dnia miesiaca (czyli np. po wplynieciu pensji
    na konto).
    To jest wlasnie roznica pomiedzy charge a kredytowa - nie bierzesz kredytu
    bo go nie mozesz wziac, calosc oddajesz w ostatnim dniu cyklu
    rozliczeniowego.

  • 5. Data: 2004-01-01 01:23:24
    Od: zenek <z...@w...pl>

    > Ale autorowi chodzilo o wyplate gotowki.

    No to faktycznie
    W jego karcie charge (z PKO SA) prowizja od wypłaty gotówki jest
    3,5% nie mniej niż 4pln.

    W mojej karcie tylko 3% ale min. 7pln.

    Przejście na moją kartę opłacałobysię jakby wypłacał w bankomacie
    jednorazowo 150 zet. Jak wypłaca mniej to faktycznie ABSOLUTNIE się nie
    opłaca :)

    Pomijam tu zupełnie fakt że tylko idioci albo ludzie zamożni którym nie
    zależy wypłacają wypukłą kartą gotówkę z bankomatu.

  • 6. Data: 2004-01-01 01:27:33
    Od: zenek <z...@w...pl>

    Użytkownik Nnnn napisał:

    > Ale autorowi chodzilo o wyplate gotowki.

    No to faktycznie
    W jego karcie charge (z PKO SA) prowizja od wypłaty gotówki jest
    3,5% nie mniej niż 4pln (także w bankomatach PKOSA)

    W mojej karcie tylko 3% ale min. 7pln.

    Przejście na moją kartę opłacałobysię jakby wypłacał w bankomacie
    jednorazowo 200 zet. Jak wypłaca mniej (np. po 20 zet) to faktycznie
    ABSOLUTNIE się nie opłaca.

    Pomijam tu zupełnie fakt że tylko idioci albo ludzie zamożni którym nie
    zależy na prowizjach banku wypłacają wypukłą kartą gotówkę z bankomatu.

  • 7. Data: 2004-01-01 10:11:12
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    zenek wrote:

> [...]
    >
    > Przejście na moją kartę opłacałobysię jakby wypłacał w bankomacie
    > jednorazowo 200 zet. Jak wypłaca mniej (np. po 20 zet) to faktycznie

    Nie opłaca się, bo od dnia pobrania gotówki lecą odsetki od kredytu, a
    przy karcie charge nie.

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 8. Data: 2004-01-01 10:40:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    zenek <z...@w...pl> writes:

    > Pomijam tu zupełnie fakt że tylko idioci albo ludzie zamożni którym
    > nie zależy na prowizjach banku wypłacają wypukłą kartą gotówkę z
    > bankomatu.

    Co ma wypuklosc karty do rzeczy???

    MJ

  • 9. Data: 2004-01-01 10:58:02
    Od: "Michał Witkowski" <m...@N...pl>

    > Użytkownik Nnnn napisał:
    >

    > Pomijam tu zupełnie fakt że tylko idioci albo ludzie zamożni którym nie
    > zależy na prowizjach banku wypłacają wypukłą kartą gotówkę z bankomatu.

    Ja nie place prowizji za wyplate gotowki z bankomatu moja karta wypukla. :D

    --
    Pozdrawiam, Michal Witkowski
    Usun NOSPAM z adresu

  • 10. Data: 2004-01-01 12:15:22
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > charge z przynajmniej 10.000 pln przy miesięcznych dochodach netto na poziomie

    Sprawdź w Nordei - chyba dadzą Ci taki limit - rozliczenie 15-go a gold -
    chuyba 25-go.