  • 51. Data: 2021-08-20 14:28:52
    Temat: Re: aion bank?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 19 sierpnia 2021 o 11:23:10 UTC+2 Szymon napisał(a):

    > BFG, jako absolutna podstawa.

    Ale weź się zdecyduj, czy mówisz o depozytach czy "inwestowaniu".
    Bo póki co mieszasz jak nie przymierzając Bill Clinton (zniósł w USA obowiązkowe
    rozdzielenie banków "zwykłych" i inwestycyjnych, co doprowadziło do krachu w 2008) -
    czy też może ja o czymś nie wiem, np. o tym, że BFG nagle ni stąd ni zowąd zaczęło
    gwarantować jakiekolwiek "inwestycje" - oczywiście wyłączając z "inwestycji" depozyty
    w bankach?

    > Niepoważne.

    Tak samo niepoważny i śmieszny jesteś z tą wielką wiarą w BFG.
    Przyjrzałeś się jakimkolwiek danym?
    W BFG jest raptem 12 miliardów, z czego 95% w obligach skarbu państwa.
    Resztę (a biorąc pod uwagę to, że 95% jest w obligach SP, to skarb państwa
    "gwarantuje" wszystko) "oczywiście" gwarantuje skarb państwa - i co, będziesz się z
    nim sądził, jak nie zechce wypłacić?
    Bo ok. 10 miliardów aktywów miał Idea Bank.
    Więc to całe BFG to się nadaje na takie afery jak skok wołomin czy sk bank albo na
    upadające banki spółdzielcze - a nie na jakikolwiek komercyjny (np. getout - ponad 70
    miliardów).
    Co więcej, durny pomysł z gwarancją 100% kapitału (no, to jeszcze ostatecznie by
    uszło) oraz 100% należnych odsetek (to jest dopiero przekręt) afery ze skokiem
    wołomin i sk bankiem nakręciło przynajmniej podwójnie - bo jak popierdółka daje
    gwarantowane przez BFG 6%, podczas gdy inne banki w tym czasie max. 3%, to można tam
    trzymać - straci się najwyżej na tygodniu braku odsetek między upadkiem banku a
    rozpoczęciem wypłat.

    W Belgii masz takie same gwarancje do 100k euro - a nie słyszałem o jakimś upadku
    banku w Belgii, choć może ucha nie przykładam.
    Zaś w planach - i pewnie w bliskiej realizacji - jest europejski fundusz gwarancyjny.
    aion z racji bycia popierdółką nie podlega pod bezpośredni nadzór EBC - ale jakoś
    dziwnie bardziej ufam w kompetencje nadzoru w Belgii niż w KNF niestety :(

    > Spodziewałem się poważnego banku. Gwarancje... gdzieś tam... w świecie,
    > na niejasnym gruncie prawnym mnie nie przekonują. W ogóle uważam, iż KNF
    > powinien zakazać tego typu praktyk. Jeśli podmiot działa na terenie PL
    > to powinien podlegać pod regulacje PL. Dotyczyć to powinno hazardu,
    > foreksu czy Aion Banku (czy to nie jedyny twór tego typu na rynku?).

    Zdziwisz się, ale oddziałów zagranicznych (oczywiście z UE) instytucji kredytowych
    jest w PL więcej niż "polskich" banków komercyjnych.
    Może nie jest to tak znane fizolom, bo oprócz N26 i innych niszowych (jakieś tam
    pożyczki tylko albo tylko lokaty, jak ten bank z Estonii) te oddziały obsługują tylko
    przedsiębiorstwa, i to raczej duże.
    KNF nie może "zakazać tego typu praktyk", co więcej, jak najbardziej wydał zgodę na
    utworzenie polskiego oddziału aion bank - a wcześniej na świadczenie usług dla
    polskich rezydentów przez "belgijski" aion na zasadzie "paszportyzacji".
    I aion jak najbardziej podglega pod regulacje PL - są one zgodne z prawem unijnym.
    Czyli nie ma żadnej "regulacji PL" mówiącej, że bank musi mieć BFG - musi mieć
    fundusz gwarancyjny w kraju UE - a zasady działania wszystkich tych funduszy są
    identyczne.

    > BTW - Amber Gold podobno też miało "gwarancję"... I nawet placówki. ;-)

    Żeś sobie znalazł porównanie.
    A tą "gwarancję" to skąd zmyśliłeś? Czy może jesteście z Marcinem P. koledzy? ;P
    Jeszcze jest pytanie o listę ostrzeżeń - czy AG znalazło się na niej przed upadkiem
    czy też był to piękny popis KNF, w który wierzysz niezachwianie?

  • 52. Data: 2021-08-20 14:37:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 17 sierpnia 2021 o 19:23:47 UTC+2 Szymon napisał(a):

    > Jakości banku nie gorszej niż obecne oferty.

    A co to jest "jakość banku"?
    Jak chcesz porównywać każdego nowicjusza z bankiem ze 100-letnią tradycją, to
    powinieneś nadal chodzić z książeczką oszczędnościową do skarbonki. I bulić za to
    niemało.
    Zaś oferta aion jest bezkonkurencyjna w obszarze wymiany walut oraz karty debetowej
    do płatności za granicą - lepszej nawet od tych, o jakich tu od dawna "marzyliśmy" -
    bo z kursem średniem, a nie z kursem organizacji.

    > Oczekiwałem logiki działania. Jeśli bank dla inwestorów - dziwny ten
    > brak gwarancji. Jeśli do drobniaków - dziwne rozwijanie usług
    > inwestycyjnych.

    Jakieś gomułkowskie pomysły na gospodarkę planową masz.
    Skąd w ogóle pomysł, że jeden bank ma być tylko "dla inwestorów", a drugi tylko "na
    drobniaki"?
    Nie można mieć i tego i tego?
    Inna sprawa, jak aion zamierza zarabiać mając jednocześnie najlepszą ofertę "na
    drobniaki" i najlepszą "dla inwestorów" - no ale to już sprawa jego akcjonariuszy -
    jak im nie wyjdzie to będzie "resolution".

    Póki co jest to nówka - ale ciekawy jestem, czy na jesieni nie poczujemy już wpływu
    pojawienia się aion na ofertę polskich banków - póki co widać może tyle, że przestała
    się pogarszać, no ale to może wpływ wakacji.

  • 53. Data: 2021-08-21 20:55:43
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > A co to jest "jakość banku"?

    Próbowałem już to tłumaczyć.

    > Jak chcesz porównywać każdego nowicjusza z bankiem ze 100-letnią tradycją, to
    powinieneś nadal chodzić z książeczką oszczędnościową do skarbonki. I bulić za to
    niemało.

    Nie odwołałem się ani razu do "tradycji".

    > Zaś oferta aion jest bezkonkurencyjna w obszarze wymiany walut oraz karty debetowej
    do płatności za granicą - lepszej nawet od tych, o jakich tu od dawna "marzyliśmy" -
    bo z kursem średniem, a nie z kursem organizacji.

    Nie jest bezkonkurencyjna dla osób posiadających większe zasoby.
    Małolaty być może zmienią Revoluta na Aion.

    > Skąd w ogóle pomysł, że jeden bank ma być tylko "dla inwestorów", a drugi tylko "na
    drobniaki"?

    Za mały, aby był "do wszystkiego".

    > Nie można mieć i tego i tego?

    Nie. Zazwyczaj coś do wszystkiego jest do niczego. Wolę iść do
    stomatologa, gdy mam problem z zębem i do kardiologa, gdy z sercem.
    Rozumiem, że Tobie w tych kwestiach starcza... np. ginekolog (bo też
    lekarz). ;-)

    > Inna sprawa, jak aion zamierza zarabiać mając jednocześnie najlepszą ofertę "na
    drobniaki" i najlepszą "dla inwestorów" - no ale to już sprawa jego akcjonariuszy -
    jak im nie wyjdzie to będzie "resolution".

    Pewnie padnie szybciej niż myślisz lub podzieli los Polbanku, FM Banku itp.

    > Póki co jest to nówka - ale ciekawy jestem, czy na jesieni nie poczujemy już wpływu
    pojawienia się aion na ofertę polskich banków - póki co widać może tyle, że przestała
    się pogarszać, no ale to może wpływ wakacji.

    Na razie mało kto wie, że taki "bank" w ogóle ruszył. Zrób sondę wśród
    "Kowalskich"...

  • 54. Data: 2021-08-21 21:02:17
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Ale weź się zdecyduj, czy mówisz o depozytach czy "inwestowaniu".

    To jest to samo. ;-) Czy masz 390.000 PLN czy 100.000 USD - nadal
    podlega to pod BFG... Lub nie. ;-)

> [...]
    gwarantować jakiekolwiek "inwestycje" - oczywiście wyłączając z "inwestycji" depozyty

    Spróbuj jeszcze raz przeczytać co napisałem... Może uda Ci się zrozumieć.

    > Tak samo niepoważny i śmieszny jesteś z tą wielką wiarą w BFG.

    Przypominasz mi dawnych pracowników Amber Gold. ;-)

    > Czyli nie ma żadnej "regulacji PL" mówiącej, że bank musi mieć BFG - musi mieć
    fundusz gwarancyjny w kraju UE - a zasady działania wszystkich tych funduszy są
    identyczne.

    Niestety. A potem płacz oszukanych i rechot reszty, że widziały gały, co
    brały.

    > Żeś sobie znalazł porównanie.

    Historyczne.

    > A tą "gwarancję" to skąd zmyśliłeś? Czy może jesteście z Marcinem P. koledzy? ;P

    Przypomnij sobie lub poczytaj, jeśli jesteś zbyt młody, by pamiętać.

    > Jeszcze jest pytanie o listę ostrzeżeń - czy AG znalazło się na niej przed upadkiem
    czy też był to piękny popis KNF, w który wierzysz niezachwianie?

    Nie ma idealnego zabezpieczenia, ale ja jednak zamykam drzwi na klucz.
    A że KNF nie jest idealna... No cóż - masz rację. Nie tylko w kwestii
    Aion czy Amber...

  • 55. Data: 2021-08-22 22:04:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie jest bezkonkurencyjna dla osób posiadających większe zasoby.
    > Małolaty być może zmienią Revoluta na Aion.
    to może inaczej. tak przeciętnie jak masz zdeponować 10tyś euro, to
    gdzie? W skarpecie, aionie czy gdzie indziej?

    ToMasz

  • 56. Data: 2021-08-23 11:28:15
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2021-08-22 o 22:04, ToMasz pisze:
    > to może inaczej. tak przeciętnie jak masz zdeponować 10tyś euro, to
    > gdzie? W skarpecie, aionie czy gdzie indziej?

    W dowolnym banku z placówkami i gwarancjami BFG. Tego typu konto
    zazwyczaj jest darmowe i nieoprocentowane. Możesz sobie wybrać np. Aliora.

    Polecam:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/UKNF-w-przypadku-ba
    nkow-wirtualnych-istotny-jest-ich-status-na-polskim-
    rynku-8174232.html

    Z kwestii najistotniejszych:
    W przypadku banków wirtualnych istotny jest ich status na polskim rynku.
    Część takich podmiotów działa na nim w ramach unijnej swobody
    świadczenia usług. Komisja Nadzoru Finansowego nie nadzoruje ich -
    przekazał PAP dyrektor departamentu komunikacji UKNF Jacek Barszczewski.

    Jak wskazano w publikacji [ABW], podmioty tego rodzaju, kwalifikujące
    się do branży fintechów (firm technologicznych z sektora finansowego) to
    nowy obszar ryzyka związany z praniem pieniędzy i finansowaniem
    terroryzmu, które łączy się m.in. ze świadczeniem usług w postaci
    nieuregulowanych produktów finansowych nie wchodzących w zakres
    prawodawstwa regulującego ochronę przed praniem pieniędzy i
    finansowaniem terroryzmu, a także różnicami w pojmowaniu zgodności z
    zasadami prawnymi pomiędzy nadzorowanymi podmiotami, w szczególności
    działającymi w oparciu o "jeden paszport europejski".

    Ryzykiem, które według ABW łączy się z tego rodzaju podmiotami, jest
    również zagrożenie wynikające ze zdalnego nawiązywania relacji z
    klientem, które może nie zachowywać środków bezpieczeństwa w zakresie
    zwalczania cyberprzestępczości i kradzieży tożsamości.
    -----------------------

    Innymi słowy - kolejny artykuł wskazujący na zagrożenia i kolejne
    instytucje, które umywają ręce, gdyby coś...

    Teraz musisz się zastanowić, czy warto podejmować ryzyko. Jeśli Aion nie
    oferuje nic ponad "standardowy" bank - moim zdaniem jest to wątpliwe.
    Niektórzy uważają, iż kurs międzybankowy wymiany walut jest takim
    wabikiem... Jednak jeśli wymienisz 100 EUR i zyskasz 1,5 zł na spreadzie
    to - dla mnie - gra jest niewarta logowania, zakładania konta, wysyłania
    swoich danych gdzieś tam itd.
    Opłacalna będzie przy wymianie 100.000 EUR, bo to już 1.500 zł zysku,
    jednak potrzeba odważnego, który wyśle do Aiona takie pieniądze (lub
    większe).

  • 57. Data: 2021-08-23 21:37:46
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > Póki co jest to nówka - ale ciekawy jestem, czy na jesieni nie poczujemy już wpływu
    pojawienia się aion na ofertę polskich banków - póki co widać może tyle, że przestała
    się pogarszać, no ale to może wpływ wakacji.

    Moze to zbieg okoliczności, ale odkąd zrobiłem 2 przelewy z Milka do
    Aiona, zacząłem dostawać uporczywe zaproszenia do ich "giełdy lokat" ;P

    Pozdro

  • 58. Data: 2021-08-23 22:39:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 23 sierpnia 2021 o 21:37:49 UTC+2 Waldek napisał(a):

> [...]
    > >
    > Moze to zbieg okoliczności, ale odkąd zrobiłem 2 przelewy z Milka do
    > Aiona, zacząłem dostawać uporczywe zaproszenia do ich "giełdy lokat" ;P

    Ja na razie tylko "zasilałem" kartą z mBąka, a im zabroniłem całkowicie marketingu
    (łącznie z mityczną "czwartą zgodą", która jednak istnieje i której wyłączenie zajęło
    takiej "lepszej" mLince - mam/miałem przynajmniej jeszcze wtedy status "vip" w mBąku,
    pozostałość dawnych czasów, gdy proponowali "na klik" platynę z 200k - to se ne vrati
    :( - cały tydzień, ale się udało) - ale pomysł dobry, poprzelewam ze wszystkich moich
    banków ;>

    Widać, że strachu napędzili, póki co jest tylko ten bzdurny artykuł linkowany przez
    Szymona (radzę poczytać te "ostrzeżenia" KNF i ABW w źródle, a nie w takim wyraźnie
    zamawianym i kłamliwym paszkwilu) - choć czytając go, poczułem się przez chwilę jak
    mocno przesunięty na wschód, w kraju, gdzie można wykorzystywać KNF i ABW do
    eliminacji konkurencji - ale pewnie będzie tego więcej.
    Ciekawe w sumie czemu tak się boją akurat aion, bo w sumie zgodziłbym się z
    twierdzeniem, że raczej zabierze klientów rewolwerowi, a Kowalski dalej się będzie
    dawał strzyc jak owieczka - ale widocznie się mylę, co bardzo by mnie jako klienta
    ucieszyło :)

  • 59. Data: 2021-08-24 09:55:09
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    dawał strzyc jak owieczka - ale widocznie się mylę, co bardzo by mnie jako klienta

    Póki co nie planuje tam lokować większych środków
    więc obce BFG mnie jakoś nie boli ;)
    - ot takie konto oszczędnościowe na podręczne oszczędności
    sporadycznie siakaś wymiana walut lub płatności zagraniczne.
    Póki będzie opcja za friko, to raczej będę używał

    Dla mnie przewaga nad Revolutem to iban PL
    bardziej przejrzysta apka, kurs bez cudaczenia weekendowego

    Pozdro

  • 60. Data: 2021-08-24 16:33:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.08.2021 o 11:28, Szymon pisze:

    > W dowolnym banku z placówkami i gwarancjami BFG. Tego typu konto
    > zazwyczaj jest darmowe i nieoprocentowane. Możesz sobie wybrać np. Aliora.
    tyle że alior "daje" 50 RAZY mniejsze oprocentowanie.

    ToMasz