  • 1. Data: 2021-03-30 14:42:24
    Temat: Podatek od lokat - Stypułkowski
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    https://wyborcza.biz/biznes/7,147582,26930044,beda-k
    ary-za-posiadanie-pieniedzy-na-koncie-bankowym-glos-
    zabral.html

    > - Jak państwo składacie u nas depozyt, a my nie mamy z tym depozytem co zrobić, bo
    nie ma dostatecznej akcji kredytowej, bo mamy jakiś limit na państwowe papiery
    wartościowe, to nawet jeżeli w banku centralnym składamy te pieniądze, to musimy od
    nich zapłacić podatek rzędu 44 pkt baz. - mówił, cytowany przez ,,Puls Biznesu"
    prezes mBanku podczas spotkania z klientami.

    > Aby po wprowadzeniu karnych opłat pieniądze klientów za nadmierne depozyty nie
    odpłynęły, bank już teraz planuje udostępnić szerzej swoje usługi inwestycyjne.

    Czyli będą *karne opłaty*.

    Pytał mnie kolega kilka miesięcy temu - mam dwie stówy bo mi się
    obligacje skończyły, co zrobić? Radziłem mieszkanie, ale się nie
    zdecydował, kupił znowu czterolatki..

    PS zanim pójdzie hejt na Stypułkowskiego, to przypomnijcie sobie za co
    poszedł ostatnio, i czy się zmaterializowało
    --
    Alf/red/

  • 2. Data: 2021-03-30 14:55:25
    Temat: Re: Podatek od lokat - Stypułkowski
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 30 Mar 2021 14:42:24 +0200, Alf/red/ napisał(a):

    > Czyli będą *karne opłaty*.

    Jak ktoś ma pieniądze, to skądś je ma. Powinien płacić za przechowywanie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-03-30 14:56:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.03.2021 o 14:42, Alf/red/ pisze:
    > https://wyborcza.biz/biznes/7,147582,26930044,beda-k
    ary-za-posiadanie-pieniedzy-na-koncie-bankowym-glos-
    zabral.html

    Bandyci.

    Lokaty na ujemne odsetki, a spam z ofertami kredytów na rrso 15% jak
    leciał, tak leci.

    MJ

  • 4. Data: 2021-03-30 15:14:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 30 marca 2021 o 14:42:26 UTC+2 Alf/red/ napisał(a):

    odpłynęły, bank już teraz planuje udostępnić szerzej swoje usługi inwestycyjne.

    Ta, myślą, że frajerów znajdą, akurat im "nie odpłynie", wszyscy się rzucą pompować
    mBąkowe fundusze, żeby tylko kary za depozyt nie zapłacić. citi za polecenie kogoś,
    kto wpłaci 400k daje 2k, a jak ktoś wpłaci 4M, to 7k. Nagrody, nie kary.

    > Pytał mnie kolega kilka miesięcy temu - mam dwie stówy bo mi się
    > obligacje skończyły, co zrobić? Radziłem mieszkanie, ale się nie
    > zdecydował, kupił znowu czterolatki..

    Mieszkanie za dwie stówy?
    Chyba udział w jakimś "hotellusie" (jeden taki widzę na rogu, jak wracam z pracy,
    pięć pięter szkieletu, robotników zero, ale chyba dwa żurawie stoją, przyjrzę się
    dziś, dziwne, żeby nie zabrali, jeszcze się przewrócą - a sporo zainwestowali, np.
    schowanie pod ziemię ze 3 przęseł 110kV - to na spółę z tym z drugiego rogu, co też
    ma działkę na kręgielnię - ale ten jedynie drzewa zdążył powycinać) albo coś
    patodeweloperskiego - np. lokal użytkowy do wynajmowania na mieszkanie 15m^2, choć tu
    trzeba trochę dołożyć, bo 14k za m^2.
    Albo na spółę z kimś takie mieszkanie-bliźniak, co to dwa wyjścia na korytarz, dwie
    kuchnie, dwie łazienki i dwa pokoje połączone łatwymi do zamurowania drzwiami - wtedy
    jest ponad 25m^2, więc VAT 8%, a nie 23% ;>
    Albo się przeprowadzić do takiego mieszkania z "dobudówką" (druga kuchnia, drugie
    drzwi na korytarz, druga/trzecia łazienka i jeden pokój) - najpierw myślałem, że to
    dla kogoś, kto chciałby np. mieć obok starszego rodzica, który jednak wciąż chce
    mieszkać samodzielnie - ale potem jeszcze pomyślałem o wynajmie - choć nie wiem, czy
    to tak fajnie mieszkać z wynajmującym (w obie strony) w sąsiednich drzwiach.

    > PS zanim pójdzie hejt na Stypułkowskiego, to przypomnijcie sobie za co
    > poszedł ostatnio, i czy się zmaterializowało

    A za co poszedł, bo nie pamiętam?
    W ogóle zastanawiam się, kto jeszcze tego idioty słucha - widać nikt, skoro już takie
    głupoty wymyśla, żeby tylko zaistnieć w mediach. Parcie na szkło ma odpowiednie.
    Chyba że to wypowiedź anty-PISowa.
    A bank podobno biedny, 60 milionów rocznie traci z powodu nadpłynności.
    Ciekawe ile by stracił przy utracie płynności ;P

  • 5. Data: 2021-03-30 19:41:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:977604da-cff6-490b-b0b2-5eb4d7f9aacdn@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Mieszkanie za dwie stówy?
    > Chyba udział w jakimś "hotellusie"

    W mojej wsi nowe 176 tys zł za 44m2 swobodnym leszczem :)
    Z widokiem na jezioro i żurawie (żywe nie dźwigi)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 6. Data: 2021-03-30 20:37:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-03-30 o 19:41, PiteR pisze:
    > in <news:977604da-cff6-490b-b0b2-5eb4d7f9aacdn@googlegr
    oups.com>

    > W mojej wsi nowe 176 tys zł za 44m2 swobodnym leszczem :)
    > Z widokiem na jezioro i żurawie (żywe nie dźwigi)

    Kawalerka w Dusznikach Zdrój ok 30m2
    w bloku to kosztowała 60tys dwa miesiące temu.
    Nie wiem ile mieszkanie, ale za 200tys, to
    w tym miejscu już będzie na pewno więcej niż 50m2

  • 7. Data: 2021-03-31 12:18:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 30 marca 2021 o 20:37:09 UTC+2 cef napisał(a):

    > Kawalerka w Dusznikach Zdrój ok 30m2
    > w bloku to kosztowała 60tys dwa miesiące temu.
    > Nie wiem ile mieszkanie, ale za 200tys, to
    > w tym miejscu już będzie na pewno więcej niż 50m2

    Kupię sobie na emeryturę (choć pewnie potrzebne będzie jeszcze jakieś drugie, na
    sezon zimowy - w Lizbonie pewnie za drogo niestety, więc może w tej wiosce Pitera -
    bo w Dusznikach w zimę na pewno będzie "dusznikowo", a z kolei na Mazurach w zimę nie
    będzie tych cholernych żurawi - a to żurawie czy kormorany? - co to tylko srają i
    mordy drą).
    Mowa była o mieszkaniu na inwestycję, czyli przynoszącym zysk, a przynajmniej
    chroniącym kapitał (bo lokaty przestały).
    Jak stoi puste, to nie dość, że niszczeje, to jeszcze opłaty stałe są.
    Więc najemcy ewentualnie, ale to jest ból w d4 (no bo raczej jak ktoś ma wolne 200k
    to i mieszkanie ma, w którym sam mieszka).
    Kłania się podstawowy podręcznik ekonomii, czyli "Lalka" Prusa - Wokulski kupił od
    Łęckiego kaminicę w wielkiej tajemnicy, bo jakby ktoś się dowiedział, że zamraża
    kapitał na 20% (na jakieś marne 20%!) to straciłby całkowicie kupiecką reputację.
    Jedno go tylko usprawiedliwiało, że w ten sposób fundował posag Izabeli, który to
    posag miał zamiar razem z Izabelą zgarnąć (hmmm, ciekawe, czemu nie w posagu nie
    mogło być kamienicy?).

    Więc nikt nie twierdzi, że nie można kupić mieszkania za 200k - za tyle to nawet
    możesz kupić sobie działkę z gotowym domem i to nie w jakimś szczerym polu, a we wsi,
    gdzie jest wodociąg, kanalizacja i czasem nawet gaz (no bo prąd, choć na słupach, to
    raczej będzie wszędzie, chyba że w środku lasu - ale tam nie dostaniesz pozwolenia na
    budowę, a i w środku lasu na pojezierzach też prąd jest, bo są ośrodki wypoczynkowe)
    - tylko o to, czy mając tylko 200k da się zainwestować w sensowne mieszkanie, które
    przyniesie nie tylko zwrot, ochronę przed inflacją (i naturalną degradacją
    nieruchomości) ale i zysk.

  • 8. Data: 2021-03-31 13:30:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021-03-30 o 19:41, PiteR pisze:
    > in <news:977604da-cff6-490b-b0b2-5eb4d7f9aacdn@googlegr
    oups.com>

    >Kawalerka w Dusznikach Zdrój ok 30m2
    >w bloku to kosztowała 60tys dwa miesiące temu.

    Nowe, stare, do remontu ?

    No i ... jak na "mieszkanie" to troche male, jak na "dla studenta" ...
    dla kogo ?

    >Nie wiem ile mieszkanie, ale za 200tys, to
    >w tym miejscu już będzie na pewno więcej niż 50m2

    We Wroclawiu powariowali i teraz by chcieli z 8tys/m2, lub wiecej.
    30km w Obornikach juz 6 tys ... ale to ciagle 300k/50m

    J.

  • 9. Data: 2021-03-31 15:24:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
> [...]
    >
    > We Wroclawiu powariowali i teraz by chcieli z 8tys/m2, lub wiecej.
    > 30km w Obornikach juz 6 tys ... ale to ciagle 300k/50m

    Takie ceny. W 3mieście kawalerka 30m2 za jedyne 300 tysi. 50km
    dalej, na wiosce, 100m dom z działką za 80 tysi. Z tym, że ta wioska
    musi być w nieturystycznej okolicy.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 10. Data: 2021-03-31 15:32:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. napisał(a) :

    >Takie ceny. W 3mieście kawalerka 30m2 za jedyne 300 tysi. 50km dalej,
    >na wiosce, 100m dom z działką za 80 tysi. Z tym, że ta wioska musi
    >być w nieturystycznej okolicy.

    Takie ceny. Jak to mowia Amerykanie - trzy czynniki decyduja o cenie
    nieruchomosci:
    -lokalizacja,
    -lokalizacja,
    -i lokalizacja.