  • 41. Data: 2021-08-12 09:05:14
    Temat: Re: aion bank?
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Według informacji, które znalazłem - belgijskie.

    a gdzie znalazłeś?

    > Gorzej, iż zaczynają pojawiać się opinie użytkowników nt. Aion, którzy
    > korzystają/-li z niego w Belgii. Delikatnie mówiąc - niezbyt przychylne.
    > Samo założenie konta w polskim oddziale, gdy ktoś ma już belgijskie -
    > także stwarza podobno problemy. No ale to takie info "zasłyszane",
    > trudno mi powiedzieć na ile wiarygodne.

    miałem konto w aion be, zamknąłem - okres promocyjny mi się skończył i
    otworzyłem w pl

    pomimo tego, że konto było belgijskie na czacie można było pisać po
    polsku, zwyczajnie przekierowywali takiego klienta do doradcy, który
    władał tym językiem

    problemów z kontem żadnych, teraz testuję polską wersję, jest ok

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 42. Data: 2021-08-12 09:46:09
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 11.08.2021 o 11:37, Szymon pisze:

    > Według informacji, które znalazłem - belgijskie.

    i tak też jest, doszukałem się, do 100k EUR ale jednak belgijskie

  • 43. Data: 2021-08-12 11:15:13
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2021-08-12 o 09:46, Robert_DF pisze:

    > i tak też jest, doszukałem się, do 100k EUR ale jednak belgijskie

    Z dziś artykuł na Bankierze:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Co-Aion-Bank-propon
    uje-inwestorom-Nowy-gracz-na-rynku-pasywnego-inwesto
    wania-8168383.html

    Wygląda na to, iż coraz więcej osób zauważa, że zamiast bomby wystrzelił
    kapiszon.

  • 44. Data: 2021-08-12 17:29:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 12 sierpnia 2021 o 11:15:36 UTC+2 Szymon napisał(a):

> [...]
    wania-8168383.html

    > Wygląda na to, iż coraz więcej osób zauważa, że zamiast bomby wystrzelił

    Ło matko, a czego się spodziewałeś?
    Przecież nawet żadnych reklam nie było, a skalę rozczarowania porównujesz minimum do
    kampanii reklamowej OFE.
    Jedyny bank za 0zł bez zawracania d4 z debetówką dającą kursy średnie walut.
    Lepszy niż rewolwer (wymień wcześniej, bo wpadniesz w większy kurs) czy curve (tu
    nawet wcześniej nie wymienisz) albo żubr (podwójna marża MC - pojedyncza tylko dla
    USD - i warunki bezpłatności, niewielkie, ale są).
    Brzmi, jakbyś chciał, żeby pieniądze rozdawali.
    Zresztą są banki, co rozdają pieniądze - żona ostatnio miała dwie promocje apki w
    santanderze, stówa za nic - a ja nie dostałem, bo niestety apki używam czasem, widać
    to błąd :(

  • 45. Data: 2021-08-12 17:35:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 10 sierpnia 2021 o 23:41:43 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Musi mieć polski IBAN, Elixir itd, bo jak inaczej rozliczać się
    > w złotówkach - przecież nie SWIFTem.

    A czemu nie?
    Tzn. pewnie tak nie robią, bo to byłoby bez sensu, zapewne jakaś kombinacja jak np.
    rewolwer - ale w belgijskim aion w planie premium można było mieć konto złotówkowe -
    choć nie testowałem i nie wiem, jaki miało IBAN.

    > Oddział to pojęcie względne - ważne, czy ma osobowość prawną i siedzibę
    > w RP. Innymi słowy, ważne czy umowa jest zawarta z polskim bankiem, czy
    > raczej z zagranicznym.

    Jest jeszcze hybryda - polski oddział zagranicznej instytucji kredytowej.
    Prowadzony jako spółka akcyjna w polskim KRS - ale nie jest to ściśle rzecz biorąc
    bank.
    Zastanawiam się, pod który nadzór takie coś podpada.
    A aion nie jest jedynym takim wynalazkiem - jest np. oddział nordei "skandynawskiej"
    (otworzony po tym, jak sprzedali "polską" nordeę do skarbonki) - ale obsługuje tylko
    firmy.

    > Ale nie prowadzi kont złotówkowych, a dokładniej rzecz biorąc nie
    > rozlicza się np. Eliksirem.

    Ani elixir, ani złotówkowe - tylko euro.
    Ale gdyby chcieli to złotówkowe mogliby mieć. Ale elixiru zapewne nie.

  • 46. Data: 2021-08-12 21:51:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A czemu nie?

    No jak? Np. jak klienci albo inni np. pracodawcy mieliby przelewać do
    takiego banku?
    Także koszty.
    Niemożliwe.

> [...]
    > kombinacja jak np. rewolwer - ale w belgijskim aion w planie premium
    > można było mieć konto złotówkowe - choć nie testowałem i nie wiem,

    Tak jak w Polsce można mieć konto w euro albo innych dolarach.
    Ale to nieco inna sprawa niż posiadanie konta za odpowiednią granicą.

    > Jest jeszcze hybryda - polski oddział zagranicznej instytucji kredytowej.
    > Prowadzony jako spółka akcyjna w polskim KRS - ale nie jest to ściśle
    > rzecz biorąc bank.

    A co? Polska spółka, na jakiej podstawie oferuje usługi bankowe?
    Chyba że nie oferuje, a tylko np. zarządza interesem w czyimś imieniu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 47. Data: 2021-08-17 19:23:20
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Ło matko, a czego się spodziewałeś?

    Jakości banku nie gorszej niż obecne oferty.

    > Brzmi, jakbyś chciał, żeby pieniądze rozdawali.

    Oczekiwałem logiki działania. Jeśli bank dla inwestorów - dziwny ten
    brak gwarancji. Jeśli do drobniaków - dziwne rozwijanie usług
    inwestycyjnych.

  • 48. Data: 2021-08-17 19:46:08
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    W dniu 17.08.2021 o 19:23, Szymon pisze:

    > Oczekiwałem logiki działania. Jeśli bank dla inwestorów - dziwny ten
    > brak gwarancji.

    Zaraz, brak gwarancji czego i komu?
    O belgijskiej gwarancji depozytów było.
    Spodziewasz się gwarancji inwestorom? Czego, zysków?

    pozdrawiam,
    Bogdan

  • 49. Data: 2021-08-19 11:22:43
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2021-08-17 o 19:46, Bogdan B. pisze:

    > Zaraz, brak gwarancji czego i komu?

    BFG, jako absolutna podstawa.

    > O belgijskiej gwarancji depozytów było.

    Niepoważne.

    > Spodziewasz się gwarancji inwestorom? Czego, zysków?

    Spodziewałem się poważnego banku. Gwarancje... gdzieś tam... w świecie,
    na niejasnym gruncie prawnym mnie nie przekonują. W ogóle uważam, iż KNF
    powinien zakazać tego typu praktyk. Jeśli podmiot działa na terenie PL
    to powinien podlegać pod regulacje PL. Dotyczyć to powinno hazardu,
    foreksu czy Aion Banku (czy to nie jedyny twór tego typu na rynku?).

    "W przyrodzie" znane są przypadki, gdzie podmioty oferujące CFD chętnie
    kasowały klientów, ale zdecydowanie mniej chętnie wypłacały zyski. Spór
    prawny z firmą zarejestrowaną na Seszelach, Kajmanach czy tam Wyspach
    Marshalla może być... trudny. Sprawdź listę ostrzeżeń KNF, a przekonasz
    się o czym mowa. Ba! - doczytaj o problemach użytkowników Revoluta,
    który ma dość podobny model działania (jakiś "bank" z licencją gdzieś
    tam, bez placówek, chyba nawet gwarancją gdzieś tam)... Zatem taki model
    działania Aion... w połączeniu z nadzieją, iż klienci będą przez ten
    "bank" wpłacać i inwestować setki tysięcy... jest dla mnie... dziwny.

    BTW - Amber Gold podobno też miało "gwarancję"... I nawet placówki. ;-)

  • 50. Data: 2021-08-19 20:32:55
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    W dniu 19.08.2021 o 11:22, Szymon pisze:

    > BFG, jako absolutna podstawa.

    To nie jest polski bank i BFG nie będzie.
    Skoro wymagasz BFG to marnujesz czas.