  • 1. Data: 2021-04-11 16:13:05
    Temat: Decyzja kredytowa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Taka sytuacja:
    Bank odpowiada negatywnie na wniosek kredytowy.
    Do wniosku bank zyczył sobie tone dokumentów.

    Nie chodzi mi jednak o sama decyzje a o sposób jej prezentacji:
    - odmawiamy na podstawie "wewnetrznych regulacji banku".

    Koniec kropka.

    Czy to jest zgodne z prawem ze bank nie tłumaczy sie z takiej decyzji?
    W sensie nie przedstawia podstaw negatywnej oceny, wspolczynników na
    jakich sie oparł etc?

    Ja juz pomijam kwestie jakiejs kultury ale czy to jest zgodne z prawem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 2. Data: 2021-04-11 16:57:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 11.04.2021 16:13 you wrote:

> [...]
    > sama decyzje a o sposób jej prezentacji: - odmawiamy na podstawie
    > "wewnetrznych regulacji banku". Koniec kropka.

    No przecież się wytłumaczył.
    Polityka kredytowa odrzuciła wniosek.

    > Czy to jest zgodne z prawem ze bank nie tłumaczy sie z takiej
    > decyzji? W sensie nie przedstawia podstaw negatywnej oceny,
    > wspolczynników na jakich sie oparł etc?

    Polityka to poufny zbiór zasad i żaden bank ci tego nie udostępni.
    Może po dociśnięciu odpowiedzieć coś typu negatywna historia kredytowa
    albo coś równie ogólnego, ale nie spodziewaj się że uzyskasz odpowiedź
    typu: nas podstawie algorytmu wyliczającego zdolność kredytową (tu wzór
    na pół strony) wyszło nam że pański dochód jest o 12,34 PLN za niski.

    > Ja juz pomijam kwestie jakiejs kultury ale czy to jest zgodne z
    > prawem?

    Zgodnie z prawem ma podać powód.
    No więc podał.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2021-04-11 18:38:55
    Temat: Re: Decyzja kredytowa
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    niedziela, 11 kwietnia 2021 o 16:13:07 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > jakich sie oparł etc?
    >
    > Ja juz pomijam kwestie jakiejs kultury ale czy to jest zgodne z prawem?

    Nie, jest to niezgodne z prawem.

    Dwa lata temu weszło w życie prawo do wyjaśnienia:
    https://panoptykon.org/prawo-do-wyjasnienia

  • 4. Data: 2021-04-11 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Mokrzycki m...@g...com ...

    > Nie, jest to niezgodne z prawem.
    >
    > Dwa lata temu weszło w życie prawo do wyjaśnienia:
    > https://panoptykon.org/prawo-do-wyjasnienia

    Dziekuje

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 5. Data: 2021-04-11 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Zgodnie z prawem ma podać powód.
    > No więc podał.

    Serio uznałbys to za spełnienie wymogu podania powodu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 6. Data: 2021-04-11 20:14:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.04.2021 o 16:13, Budzik pisze:

    > Ja juz pomijam kwestie jakiejs kultury ale czy to jest zgodne z prawem?

    O udzielniu większego kredytu decyduje twór kolektywny - o ile pamiętam,
    rada kredytowa, czy coś w tym guście. Oni podejmują decyzje swojego
    doświadczenia. Prezeważnie nie ma jakiś ścisłych cyferek, ze jak masz
    powiedzmy 5 tysięcy dochodu, top tak, a jak mniej, to nie.

    Co więcej, za dwa tygodnie ta sama rada przy tych samych parametrach
    może inną decyzję podjąć. Bo na decyzję ma wpływ nie tylko sytuacja
    kredytobiorcy, ale i samego banku. Dochodzą do tego wytyczne Nadzoru
    Finansowego. Natomiast bank niechętnie dzieli sie tymi powodami, bo
    byłoby to ułatwienie dla oszustów.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-04-12 08:40:12
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Sunday, April 11, 2021 at 6:38:56 PM UTC+2, Marcin Mokrzycki wrote:
    > Nie, jest to niezgodne z prawem.
    >
    > Dwa lata temu weszło w życie prawo do wyjaśnienia:
    > https://panoptykon.org/prawo-do-wyjasnienia

    Bardzo cenny link!
    A przy okazji wszedłem sobie na https://podsluchjaksiepatrzy.org/#problem i też
    interesujące rzeczy...

    witrak()

  • 8. Data: 2021-04-12 16:17:57
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]

    > jakich sie oparł etc?
    >
    > Ja juz pomijam kwestie jakiejs kultury ale czy to jest zgodne z prawem?

    podał powód i to musi wystarczyć, bo nie ma obowiązków, aby się
    szczegółowo tłumaczyć

    ps
    osoba, która składała wniosek może się dowiedzieć więcej nt. przyczyn
    takiej decyzji

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 9. Data: 2021-04-12 16:19:19
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]
    > doświadczenia. Prezeważnie nie ma jakiś ścisłych cyferek, ze jak masz
    > powiedzmy 5 tysięcy dochodu, top tak, a jak mniej, to nie.

    takie komitety to są w BSach

    zwykle decyzja jest systemowa (szybko) lub podejmuje ją analityk, a on w
    tej kwestii jest jak kapitan na statku

  • 10. Data: 2021-04-13 12:31:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Apr 2021 16:17:57 +0200, Robert_DF wrote:

    > podał powód i to musi wystarczyć, bo nie ma obowiązków, aby się
    > szczegółowo tłumaczyć

    Ale czy to sie nie mialo zmienic ?

    https://www.totalmoney.pl/artykuly/649225,kredyty-go
    towkowe,co-moge-zrobic--jesli-bank-odrzucil-moj-wnio
    sek-o-kredyt-lub-pozyczke,1,1

    Co to za zmiana, jesli zamiast "nie podajemy przyczyn" jest "z
    przyczyn uzasadnionych, ale nie podamy" :-)

    > ps
    > osoba, która składała wniosek może się dowiedzieć więcej nt. przyczyn
    > takiej decyzji

    Czyli pytac dalej ?

    J.