    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: aion bank?
    Date: Mon, 23 Aug 2021 11:28:15 +0200
    <610b9b39$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <A5POI.782$lI2.701@fx03.iad>
    <sej0d6$1k2u$1@gioia.aioe.org>
    <e...@g...com>
    <setksn$1njo$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <e...@g...com>
    <sf05pp$2ps$2@gioia.aioe.org>
    <6114d1c0$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <sf2orm$fsk$1@gioia.aioe.org>
    <3...@g...com>
    <sfgrav$r5m$1@gioia.aioe.org>
    <3...@g...com>
    <sfri88$kc6$1@gioia.aioe.org> <sfuak1$qt7$1@dont-email.me>

    W dniu 2021-08-22 o 22:04, ToMasz pisze:
    > to może inaczej. tak przeciętnie jak masz zdeponować 10tyś euro, to
    > gdzie? W skarpecie, aionie czy gdzie indziej?

    W dowolnym banku z placówkami i gwarancjami BFG. Tego typu konto
    zazwyczaj jest darmowe i nieoprocentowane. Możesz sobie wybrać np. Aliora.

    Polecam:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/UKNF-w-przypadku-ba
    nkow-wirtualnych-istotny-jest-ich-status-na-polskim-
    rynku-8174232.html

    Z kwestii najistotniejszych:
    W przypadku banków wirtualnych istotny jest ich status na polskim rynku.
    Część takich podmiotów działa na nim w ramach unijnej swobody
    świadczenia usług. Komisja Nadzoru Finansowego nie nadzoruje ich -
    przekazał PAP dyrektor departamentu komunikacji UKNF Jacek Barszczewski.

    Jak wskazano w publikacji [ABW], podmioty tego rodzaju, kwalifikujące
    się do branży fintechów (firm technologicznych z sektora finansowego) to
    nowy obszar ryzyka związany z praniem pieniędzy i finansowaniem
    terroryzmu, które łączy się m.in. ze świadczeniem usług w postaci
    nieuregulowanych produktów finansowych nie wchodzących w zakres
    prawodawstwa regulującego ochronę przed praniem pieniędzy i
    finansowaniem terroryzmu, a także różnicami w pojmowaniu zgodności z
    zasadami prawnymi pomiędzy nadzorowanymi podmiotami, w szczególności
    działającymi w oparciu o "jeden paszport europejski".

    Ryzykiem, które według ABW łączy się z tego rodzaju podmiotami, jest
    również zagrożenie wynikające ze zdalnego nawiązywania relacji z
    klientem, które może nie zachowywać środków bezpieczeństwa w zakresie
    zwalczania cyberprzestępczości i kradzieży tożsamości.
    -----------------------

    Innymi słowy - kolejny artykuł wskazujący na zagrożenia i kolejne
    instytucje, które umywają ręce, gdyby coś...

    Teraz musisz się zastanowić, czy warto podejmować ryzyko. Jeśli Aion nie
    oferuje nic ponad "standardowy" bank - moim zdaniem jest to wątpliwe.
    Niektórzy uważają, iż kurs międzybankowy wymiany walut jest takim
    wabikiem... Jednak jeśli wymienisz 100 EUR i zyskasz 1,5 zł na spreadzie
    to - dla mnie - gra jest niewarta logowania, zakładania konta, wysyłania
    swoich danych gdzieś tam itd.
    Opłacalna będzie przy wymianie 100.000 EUR, bo to już 1.500 zł zysku,
    jednak potrzeba odważnego, który wyśle do Aiona takie pieniądze (lub
    większe).