  • 1. Data: 2021-04-09 12:52:44
    Temat: aion bank?
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    ktoś korzysta?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 2. Data: 2021-04-09 13:35:54
    Temat: Re: aion bank?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 9 kwietnia 2021 o 12:53:18 UTC+2 Robert_DF napisał(a):
    > ktoś korzysta?

    Póki co trzeba być chyba belgijskim rezydentem (niekoniecznie obywatelem - a
    przynajmniej tak można sądzić po tym, że pozwalają na identyfikację na podstawie
    paszportu NFC z kilku/nastu europejskich krajów) - albo przynajmniej nie być polskim,
    bo na polskiej stronie można się tylkoo zapisać na listę oczekujących.
    Po południu zrobię test z apką - i poszukam paszportu, ciekawe, czy jeszcze ważny
    (kurtałka, jak na złość coś mi się kojarzy, że był ważny do lutego 2021 :( ).
    Ciekawa TOiP - zarówno dla "regular" jak i "premium" same zera - ale może to "premium
    membership" coś kosztuje.
    Zastanawiam się też, czy wydają plastikowe karty, czy tylko wirtualne (można wziąć od
    razu pięć wirtualnych debetówek).

  • 3. Data: 2021-04-09 16:08:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Poczytałem trochę więcej i jakieś to rzeczywiście "aliorowe".
    Konto za darmo, ale "członkostwo" 4 euro miesięcznie (ciekawe, że w UK tylko 2 euro)
    za "regular" i 20 euro za "premium" - a w tym premium nawet ładnej karty nie masz,
    nie mówiąc o metalowej.
    Jak oni mają zamiar konkurować chociażby z N26?
    Pewnie w Belgii znajdą jakichś jeleni, jeśli tam usługi bankowe wyglądają jak we
    Francji, a Belgowie niechęć do Niemców i ich banków mogą mieć nawet większą niż
    Polacy.

    Ciekawe więc, jaką to "ofertę opracują dla polskich klientów" - ale póki co
    "siedzimy, czekamy" - ale nie wiadomo wcale, czy "będzie dobrze".
    Bo patrząc na N26 to jedyny sens tego aionu może być taki, że jak ktoś trzyma sporo
    euro poza polskim systemem bankowym, to może być lepiej trzymać je w dwóch bankach, a
    nie w jednym.

  • 4. Data: 2021-04-10 12:22:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Paszport mam nieważny, ale widać ostro się za PL biorą, bo oprócz belgijskiego można
    się też identyfikować polskim dowodem (inne kraje tylko paszport). Wygląda więc na
    to, że polscy rezydenci też mogą korzystać - i nawet to w FAQ znalazłem.
    Ale nie wiem, jaka cena - bo przed wyborem typu abonamentu - i poznaniem cen - trzeba
    sfotografować dowód, a to już chamstwo.
    Poczekam więc na promocję - choć za więcej niż 0zł to raczej szans nie mają, choć
    _podobno_ mają lokaty na >0% (może na 0,1% - to i tak lepiej niż 0,01% :( ).
    W FAQ znalazłem, że plastiki wysyłają - ale czy bezpłatnie to nie wiem (było tylko,
    że do premium wysyłają z automatu, a do light trzeba ręcznie zamówić).
    W premium można mieć też konto w złotówkach - ciekawe czy z polskim IBAN i czy
    pójdzie elixir czy tylko swift?

  • 5. Data: 2021-04-11 10:55:42
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski napisał(a) :
> [...]
    > Ale nie wiem, jaka cena - bo przed wyborem typu abonamentu - i poznaniem cen -
    trzeba sfotografować dowód, a to już chamstwo.

    Znajdź w sieci jakiś dowód "kolekcjonerski" i ewentualnie wyedytuj
    inny numer. Jak oni tacy chętni na skan bez wyraźnej przyczyny, to i
    ja nie mam skrupułów wobec wysłania im lipnego dowodu.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 6. Data: 2021-04-11 14:21:11
    Od: "Bogdan B." <b...@p...neostrada.pl>

> [...]
    _podobno_ mają lokaty na >0% (może na 0,1% - to i tak lepiej niż 0,01%
    Ceny masz wyraźnie tu:
    https://www.aion.be/en/light

    Compare our memberships
    All-Inclusive Premium Membership EUR19 /month
    Light membership EUR3,90 /month

  • 7. Data: 2021-04-11 15:05:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 11 kwietnia 2021 o 14:21:16 UTC+2 Bogdan B. napisał(a):
> [...]
    > https://www.aion.be/en/light
    >
    > Compare our memberships
    > All-Inclusive Premium Membership EUR19 /month

    Taa, a doczytałeś, że w UK tylko 2 euro?
    Tak czy siak to o 2 euro za dużo, poczekam na obiecaną promocję dla PL.
    No i czy ta strona to oferta w rozumieniu KH?
    Ostateczną ofetę i ta ma się w apce - ale nie jest fajbe to, że najpierw dowód a
    dopiero potem oferta/cena.

  • 8. Data: 2021-04-11 15:13:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 11 kwietnia 2021 o 10:55:36 UTC+2 Zbynek Ltd. napisał(a):
> [...]
    > inny numer. Jak oni tacy chętni na skan bez wyraźnej przyczyny, to i
    > ja nie mam skrupułów wobec wysłania im lipnego dowodu.

    To nie takie proste, nie chcą skanu tylko fotki - i to zrobionej ich apką. Trzeba by
    mieć "fizyczny" dowód "kolekcjonerski".
    A, i jeszcze ze swoim zdjęciem, bo chcą też "selfie video".

    Tak jak np. do curve - chcą fotki "en face" i drugiej pod kątem, żeby było widać
    zabezpieczenia.
    A jak ja zakładałem to jeszcze trzeba było w videorozmowie pokazać dowód i nim
    machać, i jeszcze chcieli latarkę w telefonie włączać, żeby lepiej było widać - a że
    nie mam flasha w tablecie to musiałem latarkę z szuflady wyciagnąć...

    No i jeszcze podaje się mail - tu mały problem, żeby założyć inny - i nr telefonu -
    tu większy, bo koszt, a musi być prawdziwy, bo sms przychodzi.

  • 9. Data: 2021-04-12 08:46:04
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Saturday, April 10, 2021 at 12:22:42 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > Ale nie wiem, jaka cena - bo przed wyborem typu abonamentu - i poznaniem cen -
    trzeba sfotografować dowód, a to już chamstwo.

    Wydaje się, że jest to niezgodne z prawem. Więcej, jeżeli nie jest jasno stwierdzone,
    co oni z tymi danymi robią w przypadku, gdy klient nie zaakceptuje ich warunków, albo
    nie zostanie zaakcceptowany przez nich, to jest to de facto phishing.

  • 10. Data: 2021-04-12 12:29:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 12 kwietnia 2021 o 08:46:05 UTC+2 witrak() napisał(a):
> [...]
    warunków, albo nie zostanie zaakcceptowany przez nich, to jest to de facto phishing.

    Może to zgodne z prawem belgijskim albo z drobnym druczkiem?
    Zgodne czy nie - ale chamstwo, więc zwracam na to uwagę.
    Szczególnie jeśli brać pod uwagę opcję "nie zaakceptowania przez nich" - co pewnie
    jest możliwe, bo ZTCP piszą o "rezydentach", a nie "obywatelach" - i np. obywatel PL
    zamieszkały w Norwegii konta założyć nie może - ale zanim się o tym dowie, może
    zdążyć dowód sfotografować.