  • 21. Data: 2006-03-05 21:37:16
    Temat: Re: a jednak CitiBank
    Od: " r3d3" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Leszek <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> napisał(a):

    > Mam pojęcie i dlatego wybrałem najbezpieczniejszy bank - może drogi i
    > czasem robiący idiotyczne ruchy w prowizjach ale najbezpieczniejszy
    > jeśli chodzi o bankowość elektroniczną.

    A tak naprawde to czy aby napewno wiesz za co placisz wiecej? Zwroc uwage ze
    ponosisz koszty tego ze twoj bank kupil lepszy system. Na koniec dnia
    zarowno bank dobrze jak i gorzej zabezpieczony odda ci kase ;)

    > Klucz mam na dyskietce, hasło do niego w głowie, hasło do konat jest
    czesciowo maskowane, a bank za
    > każdym razem przypomina, że protokół powinien być https a certyfikat
    > ważny - co widać w trayu. W takim banku nawet idiocie trudno być
    > okradzionym. W City dużo łatwiej i o to chodzi.

    Leszku, zejdz na ziemie! Przecietny uzytkownik takiej bankowosci kompletnie
    nie wie o czym pisza w tych komunikatach :) I nie nazywaj idiota kogos kto
    zna sie na czyms innym niz szeroko rozumiane IT, nawet jesli mowimy o
    podstawach.

    A wogole najsmieszniejsze w calej sprawie jest to ze zadnego wlamania nie
    bylo...

  • 22. Data: 2006-03-05 22:21:34
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    r3d3 wrote:

> [...]
    > kompletnie nie wie o czym pisza w tych komunikatach :) I nie nazywaj
    > idiota kogos kto zna sie na czyms innym niz szeroko rozumiane IT,

    https://www.bph.pl/pi/Login

    Zobacz - nie trzeba nic wiedzieć o zabezpieczeniach, bo komunikat jest
    jasny i nie mówi o technikaliach. Wystarczy sprawdzić 3 rzeczy, na
    których nie musisz się znać - wystarczy trochę znajomości pisma
    obrazkowego i rozumu. Kłodka - jest / https-jest/klikam mna kłodkę -
    jest info. Dziecko, które juz czyta potrafi to sprawdzić.

    Leszek

  • 23. Data: 2006-03-05 23:04:53
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Hmmm, może to miłe, że chcesz płacić za konto w banku
    tak zabezpieczonym, że 'nie da się' w nim okraść nawet kont
    dzieci i półanalfabetów, ja jednak wolę bank, który pozwoli mi
    wygodnie korzystać z konta nie zmuszając np. do wpisywania w losowej
    kolejności pojedynczych znaków z hasła, a który będzie równie bezpieczny
    przy założeniu, że potrafię zapewnić podstawową 'higienie kontaktów'
    ze swojej strony.
    Zauważ, że dla kogoś określanego jako mającego
    "trochę znajomości pisma obrazkowego"
    odpytywanie na wyrywki z długiego hasła,
    (bo długie bezpieczniejsze) może być na tyle uciążliwe,
    że sprowokuje go do napisania sobie hasła na czymkolwiek,
    żeby mu było łatwiej znaleźć te potrzebne literki,
    dzięki czemu całą 'finezję' tego zabezpieczenia diabli wezmą.
    Im bardziej bezpieczny (czytaj skomplikowany) będzie dostęp
    do własnego konta, tym większy będzie odsetek osób,
    które będą podobnymi sposobami próbowały sobie ten dostęp ułatwić.
    Niekoniecznie najbezpieczniejszy = najlepiej zabezpieczony.

  • 24. Data: 2006-03-05 23:13:06
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-03-05 23:21, kiedy Leszek zdecydował(a)
    się stwierdzić,że:

    > https://www.bph.pl/pi/Login

    Z tego co pamiętam, to konta w bezpiecznym banku BPH ktoś już okradał,
    nieprawdaż?

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 25. Data: 2006-03-05 23:31:33
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    S.T. wrote:

> [...]
    > że sprowokuje go do napisania sobie hasła na czymkolwiek,
    > żeby mu było łatwiej znaleźć te potrzebne literki,

    Nie masz praktyki to i piszesz herezje. Nie trzeba nigdzie zapisywac na
    boku. Pola już zapełnione pomijasz - widzisz te pola - zobacz DEMO.
    Leszek

  • 26. Data: 2006-03-06 09:40:41
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Nie masz praktyki to i piszesz herezje.

    Twoim zdaniem heretycy to teoretycy?;-P
    Dziwnym trafem jednak mam praktykę,
    ING też stosuje maskowanie hasła logowania

    > Nie trzeba nigdzie zapisywac na boku.

    A gdzie ja pisałem że _trzeba_?

    > Pola już zapełnione pomijasz - widzisz te pola - zobacz DEMO.

    Właśnie o to pomijanie mi chodzi
    banalna sprawa gdy hasło ma 5 znaków, a musisz podać czwarty i pierwszy
    A jeśli hasło ma 25 znaków i system chce 18,3,21,9,15,7 i 22?
    Musisz kilka razy przeliterować hasło by wpisać właściwe literki
    i ani razu się nie pomylić by nie wstawić 16-go znaku zamiast 15-go.

    Niestety, nie cała populacja klientów banków jest tak
    wyćwiczona umysłowo jak Ty, że dla nich powyższe zadanie to pestka.
    Wśród tych mniej sprawnych, prędzej lub później znajdą się tacy,
    dla których proces logowania będzie na tyle trudny/czasochłonny/niewygodny
    że sprowokuje ich do stosowania możliwie krótkich haseł,
    lub też innych (np.kartka) sposobów na ułatwienie sobie logowania.

  • 27. Data: 2006-03-06 10:00:08
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl>

    Dnia 2006-03-05 11:46:43, Seba napisał(a):

    > i na grupie mozna takich cyklistów spotkac, eot

    Nooo... Ty znasz siebie lepiej... Nie wnikam...

    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke

    http://www.grubba.kom.pl/ - kilka slow o mnie

  • 28. Data: 2006-03-06 10:03:12
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl>

    Dnia 2006-03-06 00:13:06, yayco napisał(a):

    > Z tego co pamiętam, to konta w bezpiecznym banku BPH ktoś już okradał,
    > nieprawdaż?

    Bo zaden bank ktory nei ma tokenu nie jest bezpieczny. Oczywiscie
    wprowadzenie i prowadzenie tokenow to wysokie koszta wiec banki uzywaja
    jakis zdrapek (to jest jakas loteria?), smsow (prawie jak w audio-tele),
    hasel wielorazowcyh (pozdrowienia dla Citi) i innych bubli byle tylko NIE
    wprowadzac tokenow. Bank bez toneku to NIE jest bank.

    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke

    Artykuł satyryczny w Timesie to jedna sprawa, ale cegły i kije trafiają
    prosto w sedno.

  • 29. Data: 2006-03-06 12:07:05
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 5 Mar 2006 20:23:44 +0100, w <dufds3$20hf$1@main.viknet.pl>, "Leszek"
> [...]

    > ważny - co widać w trayu. W takim banku nawet idiocie trudno być
    > okradzionym. W City dużo łatwiej i o to chodzi.

    Ale pitolisz... akurat do twojego "bezpiecznego" BPH włamano się tak samo jak
    do Citi.
    No, ale marketing działa, czego jesteś przykładem :))

  • 30. Data: 2006-03-06 15:35:42
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Bank bez toneku to NIE jest bank.

    A token niezabezpieczony hasłem to nie token.
    A hasło ... wiesz jak długo tak można?;-)