  • 1. Data: 2005-09-09 07:19:58
    Temat: Zrobiłem debet w USA i co dalej?
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Witam,

    Mam taki problem: dwa lata temu bylem w USA na W&T. Zostalo mi po tym konto w
    banku w USA i kilkadziesiat dolarow na nim. Do sierpnia tego roku mialem tez
    wazna karte VISA do tego konta. Niestety jakis czas temu odcieto mi dostep do
    konta przez www ze wzgledu na nieuzywanie. Nie udalo mi sie go ponownie
    aktywowac, a nie chcialo mi sie dzwonic do banku zeby to wyjasnic. Jako, ze
    karta debetowa wlasnie traci waznosc postanowilem wykorzystac pieniadze i kupic
    cos na eBayu. Udalo sie, zaplacilem przez paypal, ale... jakis cudem zrobilem
    debet na koncie (dopiero teraz sprawdzilem ile dokladnie bylo tam ostatnio
    pieniedzy i wyszlo ze zjechalem do poziomu -2 USD). I teraz mam problem bo na
    koncie jest -2USD a bank dolicza jeszcz 25USD kary za zrobienie debetu.
    Moje pytanie: czy moge miec jakiekolwiek nieprzyjemnosci ze strony banku jesli
    zostawie to wszystko tak jak jest i zapomne o sprawie?

    the.one

  • 2. Data: 2005-09-09 09:32:45
    Temat: Re: Zrobiłem debet w USA i co dalej?
    Od: "Marcin Szymkowiak" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mnie kiedyś przestrzegano, że pozostawienie debetu może mieć złe skutki,
    ponieważ rzutuje na "credit record" i może skutkować kłopotami przy
    zakładaniu kont w innych bankach w USA; nie wiem na ile to prawda, ale jeżeli
    debet masz stosunkowo nieduży to może lepiej go spłacić przelewem, żeby mieć
    kłopot z głowy?

  • 3. Data: 2005-09-09 13:14:57
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "Marcin Szymkowiak" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > debet masz stosunkowo nieduży to może lepiej go spłacić przelewem, żeby mieć

    Jak powiedzialem nie planuje powrotu do USA, co najwyzej w celach turystycznych.
    Wiec na razie historia kredytowa jest mi niepotrzebna. Jesli chodzi o przelew -
    te 2USD to grosze ale przelanie ich kosztuje ok 20USD wiec nie ma to wiekszego
    sensu. Druga rzecz: jesli pojawie sie w USA powiedzmy za 10 lat, z nowym
    paszportem to nikt we mnie tam nie rozpozna czlowieka, ktory zalozyl sobie
    kiedys konto. Zwlaszcza, ze w "amerykanskich" papierach mam smieszne literowki w
    nazwisku... mam taka nadzieje.

    the.one

  • 4. Data: 2005-09-10 21:55:21
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

> [...]
    > paszportem to nikt we mnie tam nie rozpozna czlowieka, ktory zalozyl sobie
    > kiedys konto. Zwlaszcza, ze w "amerykanskich" papierach mam smieszne

    Niestety z powodu nawet tak małego debetu możesz mieć problem z
    przedłużeniem wizy. Słyszałem o polakach, którym na przeszkodzie w
    otrzymaniu nowej wizy stanęły niezapłacone rachunki z lat 80.

  • 5. Data: 2005-09-11 03:52:57
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

> [...]
    > kiedys konto. Zwlaszcza, ze w "amerykanskich" papierach mam smieszne literowki w

    Kolega ich nie obchodzi nr twojego paszportu, ani literowki w nazwisku, bo i tak
    cie maja przez twoj nr SSN i na twoim rekordzie bedziesz mial przesrane, bo nikt
    ci nie zaufa, ze ty nie oddales zasranych 2$, a co dopiero 500$ mialbys oddac
    niby jak?

  • 6. Data: 2005-09-12 09:09:03
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "kubakj" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nikt
    > ci nie zaufa, ze ty nie oddales zasranych 2$, a co dopiero 500$ mialbys oddac

    A jesli sie pojawie w USA za 10 lat i bede probowal wyrobic sobie SSN jeszcze
    raz to co? Cos czuje, ze sie uda. W dodatku moj SSN byl wazny tylko z wiza,
    ktora sie skonczyla jak wrocilem do Polski. Czy w takim wypadku SSN bylby
    "przywrocony do zycia"?

    the.one

  • 7. Data: 2005-09-12 10:26:16
    Od: "Przemysław Stankiewicz" <p...@u...com.pl>

    Tylko jedno ale!!!
    W USA (przynajmniej w Stanie Missouri) zakladalem konto w Bank of America
    bez SSN !!! Zreszta nawet paszportu nie pokazywalem tylko tkaie
    miedzynarodowe IDi prawko miedzynarodowe... wiec jak by ktos sie bardzo
    postaral , raczej nic by mu nie zrobili

  • 8. Data: 2005-09-12 20:29:14
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

> [...]
    > ktora sie skonczyla jak wrocilem do Polski. Czy w takim wypadku SSN bylby

    Jak sie pojawisz za 10 lat, to nie wyrobisz nowego nr SSN, bo raz otrzymany jest
    na cale zycie i nr SSN nie jest wazny w zwiazku z jakas wiza, a na zawsze. Wazny
    to on byl tylko na prace do czasu waznosci tej wizy. Nie wyrobisz nowego nr, bo
    jak pojdziesz do SSA, to w formularzu jest pytanie, czy go otrzymales kiedys, a
    jak nawet nie wpiszesz, to i tak go znajda i dadza ci taki sam. Zaplac, bo
    lepiej miec rekord czysty, a dla 2$ kombinujesz, jak krowa pod gore.

  • 9. Data: 2005-09-12 20:31:42
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

> [...]
    > bez SSN !!! Zreszta nawet paszportu nie pokazywalem tylko tkaie
    > miedzynarodowe IDi prawko miedzynarodowe... wiec jak by ktos sie bardzo

    Ale kopie tego ID zrobili sobie, twoje dane osobowe byly pewnie prawdziwe, wiec
    jak pojdziesz nastepnym razem do Bank of America, to ci powiedza dowidzenia.
    Pozatym w USA bank przekaze info do collection, a oni cie nachodza przez jakis
    czas, a potem maja to gdzies, ale twoj rekord bedzie wisial i wisial, az
    zechcesz cos wreszcie zrobic, to ci wszedzie powiedza: napraw swoj rekord i
    wroc. Nie takie przekrety jak mowisz juz czarni robili w USA, a ty chcesz ich
    oszukac?

  • 10. Data: 2005-09-13 06:43:36
    Od: "Przemysław Stankiewicz" <p...@u...com.pl>

> [...]
    > wroc. Nie takie przekrety jak mowisz juz czarni robili w USA, a ty chcesz

    Nie chodzilo , mi o to ze ich chcialem oszukac lub to zrobilem bo dla
    marnych paru groszy ryzykowac potem wjazd byloby glupota , ale dla upartego
    mozna to zrobic chodz to glupota