  • 1. Data: 2002-02-09 13:53:52
    Temat: Zmiana banku a debet
    Od: "Afaj" <a...@p...com>

    Witam
    Aktualnie posiadam konto osobiste w banku PKO SA z wypracowanym debetem.
    Planuję zmianę banku i tu mam pytanie: Czy jest możliwe otwarcie konta w
    innym banku z debetem ( na podstwie dokumentów z PKO SA)?
    Pozdrawiam
    Rafał Jaśtak
    a...@a...net

  • 2. Data: 2002-02-09 14:24:22
    Temat: Re: Zmiana banku a debet
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@a...katowice.pl>

    Użytkownik "Afaj" napisał:

    | Aktualnie posiadam konto osobiste w banku PKO SA

    Takiego banku nie ma, było już na ten temat wiele razy. Sprawdź w jakim
    banku masz otwarte konto.

    Pozdr.,
    Jarek

  • 3. Data: 2002-02-09 14:27:25
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

> [...]
    >Planuję zmianę banku i tu mam pytanie: Czy jest możliwe otwarcie konta w
    >innym banku z debetem ( na podstwie dokumentów z PKO SA)?

    Jest możliwe w wielu bankach, niezależnie od tego, czy teraz jesteś w PKO BP
    czy też w PeKaO SA.
    Osobiście polecam MultiBank. Też przenosiłem niedawno konto i nie było
    problemu z linia kredytową.
    PZDR
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-02-09 19:01:43
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    >Takiego banku nie ma, było już na ten temat wiele razy. SprawdĄ w jakim
    >banku masz otwarte konto.

    Oczywiscie jest taki bank, ma zubra w logo. Doucz sie :))
    I jeżeli nie masz nic ciekawego do powiedzenia, nie odpowiadaj, facet ma
    problem i chce go rozwiazac, nie oczekuje polajanek a rady. Te banki
    urzadzaja sobie taka karuzele nazw, ze trudno od normalnego czlowieka
    wymagac sledzenia dynamiki zmian nazw, udzialowcow i innych duperetow.

    pzdr
    wkg

  • 5. Data: 2002-02-09 19:19:22
    Od: "Adam Owczarek" <a...@o...org>

    Witam...

    > Osobiście polecam MultiBank. Też przenosiłem niedawno konto i nie było
    > problemu z linia kredytową.

    Wedlug zapewnien konsultantow wystarczy POTWIERDZONA historia rachunku (im
    dluzsza, tym lepiej) z PEKAO. Otwierasz konto w INNYM banku, dostajesz linie
    kredytowa, pieniazki zanosisz do PEKAO, kredyt splacasz... konto zamykasz
    (albo i nie)

    (ADO)

  • 6. Data: 2002-02-09 19:23:52
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Afaj wrote in message ...

> [...]
    >Planuję zmianę banku i tu mam pytanie: Czy jest możliwe otwarcie konta w
    >innym banku z debetem ( na podstwie dokumentów z PKO SA)?

    Stałem niedawno przed takim samym dylematem i do czego doszedłem:

    1) Multibank. Zalety - dadza ci debet na podstawie historii rachunku. Wady -
    nie jest to "marmurek" - oferuje tylko podstawowa funkcjonalnosc banku.
    Jeżeli taka Ci wystarczy - OK. Jeszcze inny problem to kwestia
    bezpieczenstwa - wielokrotnie tu omawiana. Pol biedy, jezeli trzymasz tam to
    co zostalo z biezacej pensji. Jezeli masz jednak wysoka linie debetowa -
    przemysl. Oprocentowanie jest niezle, ale nie rewelacyjne.

    2) Fortis. Zaleta - lepsze zabezpieczenia, wiele kanalow komunikacyjnych,
    bardzo_dobre_oprocentowanie_pozyczki_w_rachunku (13.5 % zwiazane ze stopa
    lombardowa), sympatyczne i profesjonalne (takie odnioslem wrazenie, po twoim
    banku odniesiesz podobne) podejscie do klienta, bezprowizyjne wyplaty w
    kasie. Koszt prowadzenia w zaleznosci od rachunku (Srebrny lub Zloty) to 9
    lub 15 PLN miesiecznie. Wady - nie maja wlasnych bankomatow (prowizja za
    wyplaty gotowkowe w innych bankomatach), niewiele oddzialow, nie mozna miec
    u nich rachunku zarazem "marmurkowego" i internetowego.

    Jezeli nie jestes leniuchem :)) a koszt oprocentowania kredytu ma dla ciebie
    znaczenie a miesieczne dochody powyzej sredniej krajowej, proponuje
    przemyslenie nastepujacego wariantu:

    Fortis jako podstawowy bank, z linia debetowa nazwana u nich szybka
    pozyczka, dodatkowo rachunek w mbanku dla darmowych wyplat z bankomatow i
    przelewow. Przelew przez kanal inetowy lub telefoniczny z Fortisa kosztuje
    1 - 1.50 PLN, jezeli mbank zasilasz 1 do 2 razy w miesiacu - mozna
    wytrzymac. Wada tego rozwiazania jest jednak koniecznosc pamietania o
    wykonywaniu przelewow do mbanku (ja to zalatwilem stalym przelewem). Dla
    leni (ja sie do nich zaliczam) - jest to pewna komplikacja.

    Jednak jeżeli twoj wykozystany debet to (zalozmy) 20 000 różnica w
    oprozentowaniu miedzy 13.5 % a 21 % to 1500 PLN rocznie (125 miesiecznie).
    Jest o co grac.

    pzdr
    wkg

  • 7. Data: 2002-02-09 19:44:22
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "wkg"
> [...]
    > lub 15 PLN miesiecznie. Wady - nie maja wlasnych bankomatow (prowizja za
    > wyplaty gotowkowe w innych bankomatach),

    - jak do rachunku srebrnego (3000 wplywu co miesiac) masz karte Visa Gold
    to bankomatowe operacje sa darmowe

    > niewiele oddzialow,
    > nie mozna miec u nich rachunku zarazem "marmurkowego" i internetowego.

    jeden i tem sam rachunek jest obslugiwany w dowolnym oddziale lub przez
    internet
    a co - wadą jest ze nie są to dwa różne?
    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-02-09 20:00:10
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Oczywiscie jest taki bank, ma zubra w logo. Doucz sie :))

    Chyba zła rada. Radzić komuś edukację, jak się samemu nie umie ;-))

> [...]
    > urzadzaja sobie taka karuzele nazw, ze trudno od normalnego czlowieka
    > wymagac sledzenia dynamiki zmian nazw, udzialowcow i innych duperetow.

    Dobrze człowiek zrobił, to żenujące, że ludzie nie wiedzą gdzie mają rachunki.
    Przecież to proste: PKO BP SA i Pekao SA. Żadne niedawne zmiany w zasadzie nic
    tu nie namieszały.

    Kyle Hend

  • 9. Data: 2002-02-09 20:01:33
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    >- jak do rachunku srebrnego (3000 wplywu co miesiac) masz karte Visa Gold
    >to bankomatowe operacje sa darmowe

    Chyba nie :(( Bankomatowe operacje sa darmowe na rachunku Zloty VIP
    (wymagane aktywa 500.000 PLN) i to tylko przy uzyciu Visy Electron. Wychodze
    jednak z zalozenia ze zawodnik pytajacy o przeniesienie debetu nie ma pod
    reka 500.000 celem ulokowania na koncie w celu zapewnienia bezprowizyjnych
    wyplat z bankomatow :)).

    Z ich strony (http://www.fortisbank.com.pl):
    VC (Gold i nie Gold)
    prowizja od op. bezgotowkowych 1 %
    prowizja od op. gotowkowych 3 % min 4 PLN

    Natomiast sama VC Gold kosztuje 250/rok - to juz jest konkretna kwota. Za ta
    kwote mozna miec 2 VC (Citi i Raiffeisen, obie po 10.000- silver) i jeszcze
    sporo zostanie. Nie mowiac juz o odrobinie prywatnosci (no bo po co bank ma
    znac wszystkie moje przeplywy ??? byloby mu zbyt komfortowo)

    >jeden i tem sam rachunek jest obslugiwany w dowolnym oddziale lub przez
    >internet

    >a co - wada jest ze nie sa to dwa różne?

    Ano wada jest zdecydowanie. Gdybym mial dwa, moglbym przelewac na e-pakiet
    bezprowizyjnie, a z niego wyplacac karta - tez bezprowizyjnie. Ale nie
    mozna miec, wiec musze miec "marmurkowe", bo w e-pakiecie nie ma linii
    debetowej. Ale nic, to, jest przeciez mbank do wyplat :)))

    pzdr
    wkg

  • 10. Data: 2002-02-09 20:35:20
    Od: "Afaj" <a...@p...com>

> [...]
    rachunki.
    > Przecież to proste: PKO BP SA i Pekao SA. Żadne niedawne zmiany w zasadzie

    Oczywiście chodzi o tego żubra Pekao SA. Mój błąd.
    Pozdrawiam
    Rafał Jaśtak