    From: "wkg" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zmiana banku a debet
    Date: Sat, 9 Feb 2002 20:23:52 +0100

    Afaj wrote in message ...

    >Witam
    >Aktualnie posiadam konto osobiste w banku PKO SA z wypracowanym debetem.
    >Planuję zmianę banku i tu mam pytanie: Czy jest możliwe otwarcie konta w
    >innym banku z debetem ( na podstwie dokumentów z PKO SA)?

    Witam

    Stałem niedawno przed takim samym dylematem i do czego doszedłem:

    1) Multibank. Zalety - dadza ci debet na podstawie historii rachunku. Wady -
    nie jest to "marmurek" - oferuje tylko podstawowa funkcjonalnosc banku.
    Jeżeli taka Ci wystarczy - OK. Jeszcze inny problem to kwestia
    bezpieczenstwa - wielokrotnie tu omawiana. Pol biedy, jezeli trzymasz tam to
    co zostalo z biezacej pensji. Jezeli masz jednak wysoka linie debetowa -
    przemysl. Oprocentowanie jest niezle, ale nie rewelacyjne.

    2) Fortis. Zaleta - lepsze zabezpieczenia, wiele kanalow komunikacyjnych,
    bardzo_dobre_oprocentowanie_pozyczki_w_rachunku (13.5 % zwiazane ze stopa
    lombardowa), sympatyczne i profesjonalne (takie odnioslem wrazenie, po twoim
    banku odniesiesz podobne) podejscie do klienta, bezprowizyjne wyplaty w
    kasie. Koszt prowadzenia w zaleznosci od rachunku (Srebrny lub Zloty) to 9
    lub 15 PLN miesiecznie. Wady - nie maja wlasnych bankomatow (prowizja za
    wyplaty gotowkowe w innych bankomatach), niewiele oddzialow, nie mozna miec
    u nich rachunku zarazem "marmurkowego" i internetowego.

    Jezeli nie jestes leniuchem :)) a koszt oprocentowania kredytu ma dla ciebie
    znaczenie a miesieczne dochody powyzej sredniej krajowej, proponuje
    przemyslenie nastepujacego wariantu:

    Fortis jako podstawowy bank, z linia debetowa nazwana u nich szybka
    pozyczka, dodatkowo rachunek w mbanku dla darmowych wyplat z bankomatow i
    przelewow. Przelew przez kanal inetowy lub telefoniczny z Fortisa kosztuje
    1 - 1.50 PLN, jezeli mbank zasilasz 1 do 2 razy w miesiacu - mozna
    wytrzymac. Wada tego rozwiazania jest jednak koniecznosc pamietania o
    wykonywaniu przelewow do mbanku (ja to zalatwilem stalym przelewem). Dla
    leni (ja sie do nich zaliczam) - jest to pewna komplikacja.

    Jednak jeżeli twoj wykozystany debet to (zalozmy) 20 000 różnica w
    oprozentowaniu miedzy 13.5 % a 21 % to 1500 PLN rocznie (125 miesiecznie).
    Jest o co grac.

    pzdr
    wkg