  • 1. Data: 2002-02-09 11:08:37
    Temat: podatek od odsetek - sposób???
    Od: "sphinx" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    czytam od jakiegoś czasu grupę i chyba raczej nie natknałem się na taki
    problem albo raczej sposób obejścia opodatkowania przychodów z odsetek
    bankowych, jako bardziej zorientowani w temacie doradźcie czy to jest jakiś
    sposób, czy też nie

    więc wygląda to tak, jesli dobrze rozumuję, odsetki od rachunków osób
    prywatnych są opodatkowane 20%, natomiast odsetki od kont firmowych nie -
    ponieważ firma musi je uznać jako przychód i zapłacić od nich podatek - więc
    gdyby były opodatkowane już w banku płaciła by podwójnie,

    a co w takiej sytuacji kiedy zakładamy konto firmowe np w inteligo % ok 10%
    rocznie, a podatek rozliczamy w formie karty podatkowej, ewentualnie
    zakładamy konto na znajomego który rozlicza się w ten sposób, konto
    traktujemy jak lokatę oszczędności, odsetki nam rosną a podatek z karty
    płacimy wciąż w tej samej wysokości.

    jako bardziej zorientowani doradźcie czy to zda egzamin
    pozdrawiam
    sphinx

  • 2. Data: 2002-02-09 11:20:38
    Temat: Re: podatek od odsetek - sposób???
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sphinx" <j...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    > więc wygląda to tak, jesli dobrze rozumuję,
    odsetki od rachunków osób
    > prywatnych są opodatkowane 20%

    tak

> [...]

    > a co w takiej sytuacji kiedy zakładamy konto
    firmowe np w inteligo % ok 10%
    > rocznie, a podatek rozliczamy w formie karty

    :-))) jak MF to zauważy to będzie szybka
    nowelizacja nowelizacji wiadomej ustawy

> [...]
    > zakładamy konto na znajomego który rozlicza się
    w ten sposób, konto
    > traktujemy jak lokatę oszczędności, odsetki nam

    No to juz rozwiązanie dla posiadaczy kpir ale
    ryzykowne, jak znajomemu coś szczeli do głowy to
    jak pieniądze odzyskasz

    > jako bardziej zorientowani doradźcie czy to zda
    egzamin

    Tak dla ciekawości, nie jesteś przypadkiem z MF ?
    :-)

    Sark

  • 3. Data: 2002-02-09 11:27:00
    Temat: Odp: podatek od odsetek - sposób???
    Od: "sphinx" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a430mm$4rr$...@n...onet.pl...
> [...]
    > jak pieniądze odzyskasz

    > egzamin
    >
    > Tak dla ciekawości, nie jesteś przypadkiem z MF ?
    nie ale zajmuję się trochę podatkami
    i wczoraj miałem błysk geniuszu :))) będąc u znajomego który jest na karcie
    i tak sobie właśnie kombinuję by nie płacić belkowego :)

  • 4. Data: 2002-02-09 11:48:03
    Od: "Pawel Prusinski" <i...@a...net.pl>

> [...]
    > płacimy wciąż w tej samej wysokości.
    >
    > jako bardziej zorientowani doradźcie czy to zda egzamin

    Dzieki za pomoc w uciecce przed belkowym. Bo juz chcialem transferowac kase
    na zachod.

    P.P.

  • 5. Data: 2002-02-09 12:33:21
    Od: <m...@p...onet.pl>

    A niema przypadkiem przepisu zabraniajacego gromadzeniw "prywatnych"
    pieniedzy na kontach firmowych?
    Pozdr
    Mariusz

  • 6. Data: 2002-02-09 12:40:09
    Od: "sphinx" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...
    > A niema przypadkiem przepisu zabraniajacego gromadzeniw "prywatnych"
    > pieniedzy na kontach firmowych?
    > Pozdr
    > Mariusz

    a w jaki sposób udownodnić na karcie podatkowej że pieniądze nie pochodzą z
    dzialalności i sa zaoszczędzone np. z 3 lat działalnosci na karcie itp.
    sposobów tłumaczenia jest wiele

  • 7. Data: 2002-02-09 13:15:38
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > A niema przypadkiem przepisu zabraniajacego
    gromadzeniw "prywatnych"
    > pieniedzy na kontach firmowych?

    Chyba że masz na myśli sp. z o.o

    Sark

  • 8. Data: 2002-02-09 16:17:14
    Temat: Re: podatek od - pytanie dodatkowe
    Od: "damiahn" <d...@p...onet.pl>

    "> Chyba że masz na myśli sp. z o.o

    > Sark

    W sprawach rachunkowosci jestem totalne dno, a wlasnie przelalem sobie z
    mBanku na inteligo rach. firmowy, kase bo procent jest wyzszy. Majac KPiR
    bede musial odprowadzac jakis przychod czy nie - bo jestem totalnie
    nieuswiadomiony... ;(

    damian

  • 9. Data: 2002-02-09 16:31:19
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "damiahn" <d...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    > ....wlasnie przelalem sobie z
    > mBanku na inteligo rach. firmowy, kase bo
    procent jest wyzszy. Majac KPiR
    > bede musial odprowadzac jakis przychod

    Że co, przychód chcesz odprowadzać ???
    Odsetki od środków na rachunku firmowym to twój
    firmowy przychód, który wpisujesz do kpir w
    pozycji inne przychody. jezeli po zsumowaniu
    innych przychodów i odjęciu kosztów wyjdzie ci
    dochód to od niego płacisz podatek
    W skrótowym schemacie wygląda to tak:
    DOCHÓD=PRZYCHÓD-KOSZTY

    > ... jestem totalnie
    > nieuswiadomiony... ;(

    Prawde mówisz :-))

    Sark

  • 10. Data: 2002-02-09 16:43:37
    Od: "damiahn" <d...@p...onet.pl>

    > Odsetki od środków na rachunku firmowym to twój
    > firmowy przychód, który wpisujesz do kpir w
    > pozycji inne przychody. jezeli po zsumowaniu
    > innych przychodów i odjęciu kosztów wyjdzie ci
    > dochód to od niego płacisz podatek

    Pociagne dalej temat, jesli jeszcze nie straciles cierpliwosci... ;)
    Przychod jest tylko od odsetek i nie jest w tym nic zdroznego, ze przesylam
    sobie kase z RORu na firmowe i na odwrot?
    Jezeli mimo odsetek i tak koszty mam wieksze to nie place nic?
    Zastanawiam sie, dlaczego biuro rachunkowe nic nie wspominalo, ze musze brac
    pod uwage konto firmowe..., a przeciez, jezeli podpisalem z nimi umowe, to
    oni sa odpowiedzialni za wszystkie niedociagniecia, prawda?

    > Prawde mówisz :-))

    No, to co do jednego to jestesmy zgodni... ;)
    Dzieki za szczypte swiadomosci

    damian