  • 1. Data: 2009-12-16 23:12:10
    Temat: Wypuścić własne obligacje....
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Witam!

    Czy zwykła firma/spółka z o.o. może wypuścić obligacje?
    Powiedzmy na kwotę 8-10mln złotych.

  • 2. Data: 2009-12-16 23:38:55
    Temat: Re: Wypuścić własne obligacje....
    Od: Grzesio <z...@g...com>

    On 17 Gru, 00:12, BAREK <b...@p...pl> wrote:
    > Czy zwykła firma/spółka z o.o. może wypuścić obligacje?
    > Powiedzmy na kwotę 8-10mln złotych.

    Czesc

    Na stronie Catalysta pisza, ze tak.
    Link: http://www.gpwcatalyst.pl/1066#top

    Grzesiek

  • 3. Data: 2009-12-16 23:44:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czy zwykła firma/spółka z o.o. może wypuścić obligacje?
    > Powiedzmy na kwotę 8-10mln złotych.

    oczywiscie, ale zdarza się to w naszym kraju BARDZO rzadko!
    zwyczajnie taka emisja jest za droga...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-12-17 06:53:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RobertS pisze:

    > oczywiscie, ale zdarza się to w naszym kraju BARDZO rzadko!
    > zwyczajnie taka emisja jest za droga...

    Takimi "obligacjami" mogą być weksle.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-12-17 07:19:11
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2009-12-17 00:12, BAREK pisze:
    > Witam!
    >
    > Czy zwykła firma/spółka z o.o. może wypuścić obligacje?
    > Powiedzmy na kwotę 8-10mln złotych.

    Generalnie chodzi o to, że nasza firma planuje w najbliższym roku duże
    inwestycje i poza kredytami bankowymi mamy możliwość uzyskania środków
    od rozmaitych inwestorów spośród naszych klientów, dostawców,
    udziałowców i powiedzmy "szerokiego grona znajomych".
    Z naszej strony chcemy, aby zasady na jakich będziemy pożyczać te
    pieniądze były jasne i przejrzyste i równe dla wszystkich zainteresowanych.
    Użyłem w tytule terminu obligacje, bo to było pierwsze skojarzenie,
    aczkolwiek sama nazwa ma drugorzędne znaczenie.

    Bartek

  • 6. Data: 2009-12-18 09:05:57
    Od: "mnemotechnik" <c...@g...pl>

    Kilka uwag.

    Po pierwsze można wyemitować dług o różnej konstrukcji prawnej.
    Najpopularniejsze to weksle, obligacje oraz bony komercyjne na prawie
    cywilnym. Certyfikaty depozytowe i certyfikaty inwestycyjne raczej nie
    wchodzą w rachubę, bo trzeba być odpowiednio bankiem albo funduszem
    inwestycyjnym. Każdy z tych papierów wartościowych ma swoje wady i zalety.
    Najczęściej organizację emisji powierza się bankowi, który kieruje ofertę do
    inwestorów, a po skutecznie przeprowadzonej emisji dokonuje rozliczeń
    płatności oraz przechowuje papiery wartościowe w depozycie. Niekiedy także
    oferuje wtórny obrót papierami.

    Po drugie można wyemitować papiery wartościowe w trybie oferty publicznej
    albo jako oferta prywatna. W pierwszym wypadku wiąże się to z licznymi
    wymogami formalnymi - przygotowanie prospektu / memorandum informacyjnego,
    dopuszczenie do obrotu przez KNF, potem obowiązki informacyjne. W przypadku
    małych emisji, zwłaszcza skierowanych do "krewnych i znajomych" znacznie
    korzystniejsza będzie oferta prywatna. Wtedy jednak papiery nie będą notowane
    na rynku.

    Życzę powodzenia w rozwijaniu polskiego rynku papierów nieskarbowych.

  • 7. Data: 2009-12-20 18:14:18
    Od: BAREK <b...@p...pl>

> [...]
    > korzystniejsza będzie oferta prywatna. Wtedy jednak papiery nie będą notowane

    Czyli można wyemitować prywatnie papiery o statusie "obligacji" ;
    po prostu będzie to umowa cywilno prawna?
    Jak szukać informacji o takich prywatnych emisjach, jakiś
    przykładów/casusów?

    Bartek

  • 8. Data: 2009-12-23 22:12:34
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 20 Gru, 19:14, BAREK <b...@p...pl> wrote:

    > Czyli można wyemitować prywatnie papiery o statusie "obligacji" ;
    > po prostu będzie to umowa cywilno prawna?
    > Jak szukać informacji o takich prywatnych emisjach, jakiś
    > przykładów/casusów?

    W dobrych kancelariach prawnych..;-)