  • 1. Data: 2009-12-16 21:49:12
    Temat: meksyk
    Od: Ra <a...@a...com>

    może ktoś był i wie jak jest z bezpieczeństwem i akceptacją kk w rejonie
    cenotów ? lepiej/gorzej niż w polsce ?

  • 2. Data: 2009-12-16 22:20:54
    Temat: Re: meksyk
    Od: "Stiwi" <s...@W...gazeta.pl>

    > może ktoś był i wie jak jest z bezpieczeństwem i akceptacją kk w rejonie
    > cenotów ? lepiej/gorzej niż w polsce ?

    Kraj, który ma raczej nie gorzej rozwiniętą komunikację publiczną niż Polska, ma
    również nie mniejszą
    akceptowalność kart. Zasady są wszędzie takie same: nie wypłacać w podejrzanie
    wyglądających
    bankomatach (najlepiej w tych, które znajdują się w jednostkach banków) i nie tracić
    karty z oczu przy
    płatnościach.

    Niektóre bankomaty jak pamiętam (na stan kwiecień 2008) pobierają dodatkową prowizję
    od wypłaty w
    wysokości 1 USD.

  • 3. Data: 2009-12-16 22:30:36
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 16.12.2009 22:49, Ra wrote:
    > może ktoś był i wie jak jest z bezpieczeństwem i akceptacją kk w rejonie
    > cenotów ? lepiej/gorzej niż w polsce ?

    Znajomy wypozyczyl auto za pomoca KK.

    Do dzis walczy o ~3000 euro, jakie wypozyczalnia aut sciagnela sobie "po
    prostu" z jego karty kredytowej.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2009-12-16 22:41:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> writes:

    > Znajomy wypozyczyl auto za pomoca KK.
    >
    > Do dzis walczy o ~3000 euro, jakie wypozyczalnia aut sciagnela sobie
    > "po prostu" z jego karty kredytowej.

    Mial stluczke lub cos takiego?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2009-12-16 22:50:14
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 22:49:12 +0100, Ra napisał(a):

    > może ktoś był i wie jak jest z bezpieczeństwem i akceptacją kk w rejonie
    > cenotów ? lepiej/gorzej niż w polsce ?

    Moje znajome były. Miały kredytowego MC i VE z Polbanku i działały
    wszędzie ok. Były w Meksyku, Gwatemali i bodajże Nicaraqua.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2009-12-16 22:59:04
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 16.12.2009 23:41, Krzysztof Halasa wrote:

    > Mial stluczke lub cos takiego?

    Mial mial, ale mial tez ubezpieczenie pokrywajace wszelkie szkody,
    papier z wypozyczalni, ze zrzeka sie wszelkich roszczen itp.

    Jak na razie ma sprawe przeciwko ubezpieczalni gdzies w Meksyku
    prowadzona przez jakiegos mediatora ("Pedro Gonzales").
    Innymi slowy - malo ciekawie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 7. Data: 2009-12-16 22:59:43
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 16.12.2009 23:59, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Mial mial, ale mial tez ubezpieczenie pokrywajace wszelkie szkody,
    > papier z wypozyczalni, ze zrzeka sie wszelkich roszczen itp.
    >
    > Jak na razie ma sprawe przeciwko ubezpieczalni gdzies w Meksyku

    Mialo byc "przeciwko wypozyczalni", rzecz jasna.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2009-12-16 23:50:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ra wrote:
    > może ktoś był i wie jak jest z bezpieczeństwem i akceptacją kk w rejonie
    > cenotów ? lepiej/gorzej niż w polsce ?

    Mniej wiecej tak jak w Polsce

    W wiekszych miastach bankomaty znajdziesz i karta zapłacisz bez problemu.
    W ośrodkach wypoczynkowych w zasadzie możesz nawet gotówki nie mieć.
    Po za duzymi miastami jest już gorzej z bankomatami i jeszzcze gorzej z
    płaceniem kartą.
    Weź pod uwagę, że oni do prawa podchodz tak jak polacy, czyli robią
    wszystko, żeby nie dać się złapać.
    Ryzyko kradzieży czy zeskanowania karty jest spore.
    Po za tym cześciej niż w Polsce można dostać w łeb jak się wygląda na
    turystę.

  • 9. Data: 2009-12-17 05:10:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 16.12.09 23:50, xbartx pisze:
    > ...i bodajże Nicaraqua.

    ?Que?

    Trzeba bylo rowniez napisac Mexico i Guatemala

    --
    Pete

  • 10. Data: 2009-12-17 08:56:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

    > ?Que?
    >
    > Trzeba bylo rowniez napisac Mexico i Guatemala

    Moze raczej Mexiqo i Quatemala? :-)
    --
    Krzysztof Halasa