  • 41. Data: 2023-09-12 07:13:41
    Temat: Re: Zamykać bankowe konta
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-09-11 o 21:05, _Master_ pisze:

    > To nie jest zwykły biznes bo z moich podatków opłacany jest niby nadzór
    > i opieka nad tymi "biznesmenami"
    >
    > Tak nikomu nie można ufać i nikomu nie należy udzielać bezkarności za
    > swoje czyny. W BIZNESIE

    Nie mieszaj swoich odczuć odnośnie bezkarności
    z zasadą zaufania w biznesie. Zerowe zaufanie obowiązuje
    niezależnie od tego kto jest stroną. Stroną może być Państwo
    i też może być bezkarne i też przez podatników opłacane.

  • 42. Data: 2023-09-12 09:17:21
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-09-12 o 07:13, cef pisze:

> [...]
    > niezależnie od tego kto jest stroną. Stroną może być Państwo
    > i też może być bezkarne i też przez podatników opłacane.

    Ja mieszam?

    A co robi UE swoimi wyrokami i interpretacjami chroniącymi konsumentów?

    Banki nie zasłużyły sobie na ochronę przed upadłościami i nie wykazały
    swojego dobroczynnego wpływu na gospodarkę aby warto było utrzymywać
    nadzór bankowy z moich pieniędzy

    Wystarczy normalne sądownictwo aby tych gówniarzy przywołać do porządku ;-)

  • 43. Data: 2023-09-12 09:19:46
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Obsługa konta kosztuje i zawsze jest to pobierane. Wolę rachunek w
    > banku, gdzie wiadomo ile za tę usługę zapłacę, od takiego, gdzie i tak
    > zapłacę, tylko opłata jest pobierana w wyniku pokrętnych zapisów Tabeli
    > opłat i prowizji i trzeba nieźle się okombinować, by ustalić ile bank
    > bierze, bo sobie po kilka groszy dolicza jakieś dziwne prowizje za
    > zdarzenia.

    Zrobiłeś coś zgodnego ze swoimi przekonaniami?

    Wybrałeś inny bank na tej podstawie?

    Ograniczyłeś ilość "produktów" z których korzystasz albo chociaż
    sprawdziłeś ci rzeczywiście są Ci potrzebne?

  • 44. Data: 2023-09-12 13:18:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.09.2023 o 09:19, _Master_ pisze:

    > Zrobiłeś coś zgodnego ze swoimi przekonaniami?

    Tak. Gdy musiałem zmienić bank, to zawsze wybierałem taki, do którego
    mam po prostu wygodny dojazd. Uważam, że koszty utrzymania rachunku w
    poszczególnych bankach nie są szczególnie różne, a w dodatku nie będę
    przeskakiwał pomiędzy bankami tylko z tego powodu, ze w ramach promocji
    akurat dziś kilka złotych jest taniej.

    > Wybrałeś inny bank na tej podstawie?

    No właśnie nie. Dla mnie ważniejsza jest stabilność, niż kilka złotych.
    W ostateczności w jakimś tam zakresie mogę część mniej istotnych usług
    realizować w alternatywnych instytucjach. Przykładowo kursy bankowe
    walut obcych są mocno niezadowalające i mam kartę wielowalutową wydaną
    przez kantor internetowy. Ale to bardziej jako dywersyfikacja dostępu do
    gotówki za granicą, niż jakaś straszna konieczność.

    > Ograniczyłeś ilość "produktów" z których korzystasz albo chociaż
    > sprawdziłeś ci rzeczywiście są Ci potrzebne?

    Wiesz, jak mam wszystko "za darmo", to po co. Ja tam wielkich wymagań
    nie mam.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 45. Data: 2023-09-12 14:26:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Sep 2023 13:18:27 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tak. Gdy musiałem zmienić bank, to zawsze wybierałem taki, do którego
    > mam po prostu wygodny dojazd.

    Ta ... ja tak zrobiłem ze 30 lat temu.

    Juz 20 lat temu dojazd się zrobił bardzo niewygodny, ale ...
    przestałem jeździć do banków :-)

> [...]
    > poszczególnych bankach nie są szczególnie różne, a w dodatku nie będę
    > przeskakiwał pomiędzy bankami tylko z tego powodu, ze w ramach promocji

    Przy kredycie rachunek jest jednak inny :-)

    J.

  • 46. Data: 2023-09-12 14:34:15
    Od: _Master_ <...@...pl>

> [...]
    > poszczególnych bankach nie są szczególnie różne, a w dodatku nie będę
    > przeskakiwał pomiędzy bankami tylko z tego powodu, ze w ramach promocji

    Masz poglądy ale wolisz wygodę i jak Giertych potrafisz złamać swój
    kręgosłup moralny ;)

  • 47. Data: 2023-09-12 14:36:27
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > No właśnie nie. Dla mnie ważniejsza jest stabilność, niż kilka złotych.

    Dlaczego masz obawę o stabilność banku skoro one wszystkie są objęte
    opiekuńczą ręką państwa? ;-)

    Państwo wydało Twoje podatki abyś miał stabilność a Ty uważasz że to nie
    zadziałało?

    PRZYJACIELU ')

  • 48. Data: 2023-09-12 14:39:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.09.2023 o 14:26, J.F pisze:

    > Ta ... ja tak zrobiłem ze 30 lat temu.
    > Juz 20 lat temu dojazd się zrobił bardzo niewygodny, ale ...
    > przestałem jeździć do banków :-)

    30 lat temu, to do wyboru miałem 3 banki w całym mieście. W PKO BP SA
    pani, która zakładała rachunki była tylko w środy w godzinach 13~15.
    PEKAO SA miało tylko rachunki walutowe. Padło na BPH. Potem BPH
    otworzyło placówkę w centrum handlowym, w którym robię bieżące zakupy.
    Jak się rozpadali na BPH i PEKAO SA, to zostałem właśnie w BPH, bo
    zostawała ta placówka w centrum handlowym. Teraz tę placówkę
    zlikwidowali, ale faktycznie do banku wpadam naprawdę sporadycznie.

    > Przy kredycie rachunek jest jednak inny :-)

    Ale kredyt możesz wziąć tam, gdzie taniej i ustawić stałe zlecenie na
    spłatę. Od zawsze tak mam. Nigdy nie miałem kredytu w tym banku, w
    którym miałem rachunek.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 49. Data: 2023-09-12 17:40:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Sep 2023 14:39:20 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > 30 lat temu, to do wyboru miałem 3 banki w całym mieście.

    No, ja jednak w wojewódzkim, wiec wybór był duży...

    > W PKO BP SA
    > pani, która zakładała rachunki była tylko w środy w godzinach 13~15.
    > PEKAO SA miało tylko rachunki walutowe.

    Chyba juz nie.

    > Padło na BPH. Potem BPH
    > otworzyło placówkę w centrum handlowym, w którym robię bieżące zakupy.
    > Jak się rozpadali na BPH i PEKAO SA, to zostałem właśnie w BPH, bo

    Rozpadali? Chyba łaczyli, ale to dopiero w 2006 ... choc czytam, ze
    faktycznie było przy okazji cos na kształt rozpadu BPH.

    > zostawała ta placówka w centrum handlowym. Teraz tę placówkę
    > zlikwidowali, ale faktycznie do banku wpadam naprawdę sporadycznie.

    Teraz, to bywa nawet, ze placowce banku kasy nie ma :-)

    > Ale kredyt możesz wziąć tam, gdzie taniej i ustawić stałe zlecenie na

    No własnie - tam gdzie taniej, a nie tam, gdzie lepszy dojazd :-)

    > spłatę. Od zawsze tak mam.

    A z tym to róznie bywa.
    mbank i PKO BP miewał takie kredyty, gdzie bardzo chcial sobie sam
    pobierać z konta.
    No i czase był wymóg, aby pensja na to konto wpływała, co jest do
    pewnego stopnia zrozumiałe.

    J.

  • 50. Data: 2023-09-12 17:41:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Sep 2023 14:36:27 +0200, _Master_ wrote:

    > Dlaczego masz obawę o stabilność banku skoro one wszystkie są objęte
    > opiekuńczą ręką państwa? ;-)
    >
    > Państwo wydało Twoje podatki abyś miał stabilność a Ty uważasz że to nie
    > zadziałało?

    Ale nie tylko o taką stabilnosc chodzi.

    Zeby sie np regulamin i cennik nie zmieniał czesciej niz raz rok.

    J.