  • 11. Data: 2016-12-12 00:36:12
    Temat: Re: Zamknięcie konta w T-Mobile Usługi Bankowe
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    janek z pola <a...@e...pl> writes:

    > No bo to jest tak, że dzisiaj wysyłasz wypowiedzenie umowy, a za 2 lata się
    > okazuje że bank konta nie zamknął i naliczał sobie opłaty. Przychodzi nowy
    > kolo do zarządu do pionu marketingu i zleca wysyłkę wszystkich osób z tak
    > naliczonymi opłatami do BIKu. Od teraz walczysz z BIK. To nie jest wcale
    > bardzo nietypowy scenariusz.

    Zamykanie konta i naliczanie opłat to są oddzielne sprawy. Pierwsza jest
    wewnętrzną sprawą banku (modulo terminy "przetwarzania danych"),
    natomiast druga wynika z istniejącej umowy z klientem.

    > Tym bardziej mnie dziwi, że ktoś już po kilku dniach twierdzi, że udało mu
    > się skutecznie zamknąć konto w danym banku. Tzn. - rozumiem że ten ktoś
    > dopełnił procedury, ale pytanie czy bank to zaakceptował.

    Wypowiedzenie umowy jest decyzją klienta oraz jest aktem jednostronnym -
    bank nie ma tu nic do powiedzenia.

    > A powody dla których bank może twierdzić, że konta nie zamnkął są różne, z
    > czego ja znam dwa: 1) dzień przed końcem okresu wypowiedzenia wpłynęły
    > odsetki a klient wypłacił kasę w okienku trzy tygodnie wcześniej - no to jak
    > bank ma zamknąć konto, skoro saldo nie jest zerowe;

    Tłumaczenie banku jest prawidłowe, natomiast nie upoważnia go to do
    naliczania opłat (raczej wątpię, by umowa określała takie opłaty za
    przechowywania środków po jej wygaśnięciu).

    > 2) pracownik w okienku
    > niby przyjął oświadczenie woli klienta o zamknięciu konta, ale ponieważ
    > klient się nie upomniał o żadne potwierdzenie, to pracownik żadnego
    > zamknięcia konta nie wykonał. W tym drugim przypadku klientowi będzie ciężko
    > udowodnić że konto rzeczywiście zamykał.

    To inna sprawa, natomiast oczywiście dowód dostarczenia wypowiedzenia warto
    posiadać.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2016-12-12 06:47:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 grudnia 2016 20:21:15 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:

    > Pytam poważnie. Nie znalazłem w ich systemie transakcyjnym opcji
    > "zamknij konto". A że jest wiele innych sposobów zamykania, to chciałbym
    > wiedzieć, który zadziałał bez pudła.
    Pocztą wewnętrzną po zalogowaniu im wyślij.

  • 13. Data: 2016-12-12 13:36:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 10-12-2016 o 23:47, Kris pisze:

    > Bzdura druga- po kiego do banku łazić osobiście- pisałem, wysłać pocztą lub przez
    system transakcyjny- zawsze potwierdzenie masz.

    W jakiej formie masz potwierdzenie jak wyślesz przez system transakcyjny?
    P.G.

  • 14. Data: 2016-12-12 14:50:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 13:36:07 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > W jakiej formie masz potwierdzenie jak wyślesz przez system transakcyjny?

    W wiadomościach wysłanych będzie kopia.
    Możesz też napisać że prosisz o przesłanie potwierdzenia zamknięcia konta na adres
    email/domowy