  • 1. Data: 2016-12-05 21:11:07
    Temat: PayPal i waluta karty
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No cholera bierze ile razy PP próbuje na siłę przeliczać walutę płatności po swojemu,
    róznyuch sposobów się już imali.
    Czy teraz już zniknęła w ogóle możliwość ustalenia, w jakiej walucie obciążana jest
    karta (płatność eBay: towar za $, karta w $, a PP koniecznie chce przeliczyć przez
    EUR), czy czegoś niedowidzę?

  • 2. Data: 2016-12-05 21:46:41
    Temat: Re: PayPal i waluta karty
    Od: Wojtek <k...@g...pl>

    El lunes, 5 de diciembre de 2016, 17:10:14 (UTC-3), ąćęłńóśźż escribió:
> [...]
    karta (płatność eBay: towar za $, karta w $, a PP koniecznie chce przeliczyć przez

    Hm, co prawda ostatni raz używałem PP dobre kilka miesiecy temu, ale dało się wybrać
    kartę i wybierało walutę zdefiniowaną dla karty...

  • 3. Data: 2016-12-06 08:22:45
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
> [...]
    > obciążana jest karta (płatność eBay: towar za $, karta w $, a PP
    > koniecznie chce przeliczyć przez EUR), czy czegoś niedowidzę?
    nie wiem jak teraz, kiedyś trzeba było specjalnie dzwonić do nich
    by ustawili właściwą walutę karty

  • 4. Data: 2016-12-06 08:43:56
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Czy teraz już zniknęła w ogóle możliwość ustalenia, w jakiej walucie
    > obciążana jest karta (płatność eBay: towar za $, karta w $, a PP
    > koniecznie chce przeliczyć przez EUR), czy czegoś niedowidzę?

    Po zalogowaniu sie na PayPal-a zapewne wyladujesz na glownej stronie (home):
    https://www.paypal.com/myaccount/home
    klikasz na "portfel":
    https://www.paypal.com/myaccount/wallet
    potem "szczegoly":
    https://www.paypal.com/myaccount/wallet/balance
    i "zarządzanie walutami":
    https://www.paypal.com/pl/cgi-bin/webscr?cmd=_profil
    e-currencies
    dodajesz USD i ustawiasz USD jako "walute podstawowa" (ew. usuwasz saldo w
    PLN)

    PS
    Masz karte w PayPal-u, czyli PP ja zweryfikowal (pobral z karty a potem
    oddal pewna nieduza kwote).
    Jezeli oddal mniej niz pobral, to traktuje Twoja karte jako karte "nie USD"
    (zapewne PLN).
    Jezeli PP karte USD widzi w USD to odda tyle samo ile pobral.
    Jak bylo u Ciebie?

  • 5. Data: 2016-12-06 08:45:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> writes:

    [..]
    > nie wiem jak teraz, kiedyś trzeba było specjalnie dzwonić do nich
    > by ustawili właściwą walutę karty

    To musiało być dawno. Bo parę lat używam PayPala i nie było takiej
    potrzeby. Natomiast faktycznie trzeba się wykazac czujnością.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    The longer the title, the less important the job.

  • 6. Data: 2016-12-06 10:26:44
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, December 6, 2016 at 12:10:14 AM UTC+4, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    karta (płatność eBay: towar za $, karta w $, a PP koniecznie chce przeliczyć przez

    Możesz zmienić domyślne ustawienia pzeliczania waluty dla każdej karty pod poniższym
    linkiem:
    https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_profil
    e-merchant-pull-funding

    Z tym że działa to połowicznie. Czasem, zwłaszcza kiedy używam Paypal Checkout
    (zamiast rejestracji na stronie sklepu), pojawia się konwersja do PLN, trzeba kliknąć
    na conversion options i wybrać walutę. Trzeba być o tyle czujnym, że ten przelicznik
    na PLN jest mniejszą czcionką niżej wyszczególniony.

    Jak dla mnie to skandal. Osobiście nie nabrałem się ani razu, ale wiem że mniej
    zorientowane osoby na pewno się dadzą nabrać na te metody. Niedopuszczalne jest, że
    pomimo ustawień domyślnych dla każdej karty, Paypal próbuje na siłę wepchnąć swoje
    przeliczniki.

    Co ciekawe przy próbie zapłaty merchantowi manualnie poprzez "pay for good or
    services", w żaden sposób Paypal nie chce zatwierdzić transakcji w oryginalnej
    walucie, zawsze oferując przelicznik. To musi być jakiś bląd ich systemu.

  • 7. Data: 2016-12-06 10:52:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 6 Dec 2016 01:26:44 -0800 (PST), w
    <1...@g...c
    om>, Stiwi
    <s...@h...com> napisał(-a):

> [...]
    walucie, zawsze oferując przelicznik. To musi być jakiś bląd ich systemu.

    Wolą sami zarobić na przeliczeniu niż dać zarobić bankowi, co nie dziwi.

    I w sumie nie wiem czy ich przelicznik nie jest korzystniejszy (nie dotyczy
    oczywiście kart w walutach).

  • 8. Data: 2016-12-06 11:55:23
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 06.12.2016 o 10:52, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 6 Dec 2016 01:26:44 -0800 (PST), w
    om>, Stiwi

> [...]
    >
    > I w sumie nie wiem czy ich przelicznik nie jest korzystniejszy (nie dotyczy

    Ja jak podpinałem kartę walutową swego czasu z BZWBK to napisałem maila
    do nich i Pani tam zaznaczyła, że ta karta jest w euro a druga w USD