eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZamknięcie konta w T-Mobile Usługi Bankowe › Re: Zamknięcie konta w T-Mobile Usługi Bankowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!n
    ot-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zamknięcie konta w T-Mobile Usługi Bankowe
    Date: Mon, 12 Dec 2016 00:36:12 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    References: <o27mne$l1e$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <o2fq22$j0n$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <o2hsok$1alf$1@gioia.aioe.org>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1481499372 20851 195.187.100.13 (11 Dec 2016 23:36:12
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Dec 2016 23:36:12 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:+/Ov09vVjHJq7nxM+D5LIhr6Rsk=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:628435
    [ ukryj nagłówki ]

    janek z pola <a...@e...pl> writes:

    > No bo to jest tak, że dzisiaj wysyłasz wypowiedzenie umowy, a za 2 lata się
    > okazuje że bank konta nie zamknął i naliczał sobie opłaty. Przychodzi nowy
    > kolo do zarządu do pionu marketingu i zleca wysyłkę wszystkich osób z tak
    > naliczonymi opłatami do BIKu. Od teraz walczysz z BIK. To nie jest wcale
    > bardzo nietypowy scenariusz.

    Zamykanie konta i naliczanie opłat to są oddzielne sprawy. Pierwsza jest
    wewnętrzną sprawą banku (modulo terminy "przetwarzania danych"),
    natomiast druga wynika z istniejącej umowy z klientem.

    > Tym bardziej mnie dziwi, że ktoś już po kilku dniach twierdzi, że udało mu
    > się skutecznie zamknąć konto w danym banku. Tzn. - rozumiem że ten ktoś
    > dopełnił procedury, ale pytanie czy bank to zaakceptował.

    Wypowiedzenie umowy jest decyzją klienta oraz jest aktem jednostronnym -
    bank nie ma tu nic do powiedzenia.

    > A powody dla których bank może twierdzić, że konta nie zamnkął są różne, z
    > czego ja znam dwa: 1) dzień przed końcem okresu wypowiedzenia wpłynęły
    > odsetki a klient wypłacił kasę w okienku trzy tygodnie wcześniej - no to jak
    > bank ma zamknąć konto, skoro saldo nie jest zerowe;

    Tłumaczenie banku jest prawidłowe, natomiast nie upoważnia go to do
    naliczania opłat (raczej wątpię, by umowa określała takie opłaty za
    przechowywania środków po jej wygaśnięciu).

    > 2) pracownik w okienku
    > niby przyjął oświadczenie woli klienta o zamknięciu konta, ale ponieważ
    > klient się nie upomniał o żadne potwierdzenie, to pracownik żadnego
    > zamknięcia konta nie wykonał. W tym drugim przypadku klientowi będzie ciężko
    > udowodnić że konto rzeczywiście zamykał.

    To inna sprawa, natomiast oczywiście dowód dostarczenia wypowiedzenia warto
    posiadać.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1