  • 21. Data: 2018-02-15 15:26:26
    Temat: Re: Zamknięcie konta w BGŻOptima
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-02-15 o 12:40, ń pisze:
    > Innym rozwiązaniem może być wskazanie jako "konta powiązanego" naszego
    indywidualnego numeru rachunku bankowego jako klienta jakiegoś dostawcy usług
    (przykładowo prądu, telefonu czy internetu, gdzie mamy indywidualny numer rachunku).

    Tylko jak z takiego rachunku zrobić przelew potwierdzający zmianę
    powiązanego.
    P.G.

  • 22. Data: 2018-02-15 15:56:53
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Zrobić to by się jeszcze dało (np. "zwróćcie mi nadpłatę"), ale z danymi usługodawcy
    na przelewie.
    BTW czy są banki nie pokazujące odbiorcy przelewu kto był nadawcą (a jedynie sam nr
    rachunku)?

    -----

  • 23. Data: 2018-02-15 16:06:53
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-02-15 o 09:59, JaceK pisze:

    > Dokładnie tak, dzięki za tego posta. Chcę zamknąć konto, i jeśli jest to
    > możliwe, bez zakładania innego konta. Wiem, że mogę zmienić powiązane,
    > ale wiąże się to dla mnie z pewnymi kłopotami natury logistycznej.

    Jakie "kłopoty natury logistycznej" może sprawiać wskazanie nowego
    rachunku powiązanego, czyli tego konta, na które maja być przelane
    pozostałe środki? I tak, i tak chcesz to konto podać, więc czego się
    obawiasz?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 24. Data: 2018-02-15 16:35:21
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 15.02.2018 16:06, Akarm wrote:
    > Jakie "kłopoty natury logistycznej" może sprawiać wskazanie nowego
    > rachunku powiązanego, czyli tego konta, na które maja być przelane
    > pozostałe środki?

    Hmm.. niech pomyślę... Brak takiego konta? Albo niechęć do zakładania
    takowego tylko po to aby zmienić rachunek powiązany? Albo niechęć
    chodzenia po innych bankach?

    Przeczytałeś cały wątek? Zauważyłeś w nim pytanie "czy polskie prawo
    dopuszcza zamknięcie konta z ominięciem bankowej procedury"?

    JaceK

  • 25. Data: 2018-02-15 16:36:40
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 15.02.2018 11:19, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    test bez zmiany numeru konta. Przelew z konta wyjdzie - jeśli warunkiem koniecznym
    zamknięcia jest stan zerowy - a jak później wróci, to trafi na konto techniczne.
    sprawdzają skuteczność dojścia przelewu "czyszczącego" ;>
    > Nie ma to jak dobra zabawa z bankami. Ciekawe, jak sobie z tym poradzą. Na 90%
    obstawiam wysyłanie listów z wezwaniem do placówki (bo zaproszeniem ciężko to nazwać
    ;).

    Uśmiejesz się, ale na infolinii, po konsultacji z działem technicznym,
    nakazali mi złożenie fałszywego oświadczenia, a jak przyjdzie storno to
    się będą kontaktować :)

    JaceK

  • 26. Data: 2018-02-15 16:39:23
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-02-14 o 23:49, JaceK pisze:

    > Nie można. Tylko na rachunek powiązany.
    >
    > JaceK

    a wypłata gotówki w kasie?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 27. Data: 2018-02-15 16:46:18
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 15.02.2018 16:39, RobertS wrote:

    > a wypłata gotówki w kasie?

    Miałem taki pomysł. Ale na infolinii powiedzieli, że BGZ Paribas to
    oddzielna firma. Należą do tego samego konsorcjum ale mają inne bazy
    klientów.

    JaceK

  • 28. Data: 2018-02-15 16:49:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 16:35:24 UTC+1 użytkownik JaceK napisał:

    > Hmm.. niech pomyślę...
    A co powstrzymuje Ciebie przed rozwiązaniem tej umowy w cywilizowany sposób tak jak
    to normalnie ludziska robią- wysłanie listu z wypowiedzeniem umowy i podaniem
    jakiegokolwiek nr konta do zwrotu nadpłaty ew prośba aby przesłali przekazem?

    > Przeczytałeś cały wątek? Zauważyłeś w nim pytanie "czy polskie prawo
    > dopuszcza zamknięcie konta z ominięciem bankowej procedury"?

    Proponuje abyś przeczytał umowę która podpisałeś z Optima?
    Pewnie podobna do tej
    https://www.bgzoptima.pl/__data/assets/pdf_file/0013
    /2632/umowa-ramowa-dla-klientow-BGzOptima_03_just.pd
    Jest tam m.in par 31

  • 29. Data: 2018-02-15 16:51:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 16:39:24 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > a wypłata gotówki w kasie?
    Ale po co takie zgadywanki
    Wysyła wypowiedzenie, podaje jakikolwiek nr konta do rozliczenia nadpłaty i czeka na
    ruch banku. Znaczy zwrot nadpłaty zapewne

  • 30. Data: 2018-02-15 17:03:55
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 15.02.2018 16:49, Kris wrote:

> [...]
    > Pewnie podobna do tej
    > https://www.bgzoptima.pl/__data/assets/pdf_file/0013
    /2632/umowa-ramowa-dla-klientow-BGzOptima_03_just.pd

    Przeczytałem to kilka godzin temu i zadzwoniłem na infolinię aby
    potwierdzić. Przypadek podpada pod pkt. 8 tej umowy.

    JaceK