  • 1. Data: 2018-02-14 23:32:26
    Temat: Zamknięcie konta w BGŻOptima
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Chciałem zamknąć konto w BGŻOptima. Jest wniosek, w którym widnieje
    numer konta do zwrotu środków, ale którego nie można zmienić. Jest to
    tzw. rachunek powiązany w innym banku. Zamknięcie konta wiąże się z
    przelaniem pozostałych na koncie środków na ten rachunek powiązany.

    Problem w tym, że ten rachunek powiązany jest od dawna zamknięty. We
    wniosku o zamknięcie konta widnieje klauzula:

    "Użytkownik potwierdza, że wskazany rachunek powiązany do przekazania
    salda po zamknięciu rachunku jest aktywny"

    Czy dopóki nie spełnię tego warunku (poprzez ustalenie nowego rachunku
    powiązanego lub reaktywację starego) to formalnie nie mogę zamknąć konta
    w BGŻOptima? Czy bank może odmówić zamknięcia konta np. po weryfikacji
    tożsamości w placówce i przyjęciu oświadczenia ze wskazanym numerem
    konta innym niż powiązane?

    JaceK

  • 2. Data: 2018-02-14 23:43:36
    Temat: Re: Zamknięcie konta w BGŻOptima
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-02-14 o 23:32, JaceK pisze:

    > Problem w tym, że ten rachunek powiązany jest od dawna zamknięty. We
    > wniosku o zamknięcie konta widnieje klauzula:

    wypłać całą kasę (przelew na właściwe konto) i wtedy ten powiązany nie
    będzie miał żadnego znaczenia

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2018-02-14 23:49:25
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 14.02.2018 23:43, RobertS wrote:

    > wypłać całą kasę (przelew na właściwe konto) i wtedy ten powiązany nie
    > będzie miał żadnego znaczenia

    Nie można. Tylko na rachunek powiązany.

    JaceK

  • 4. Data: 2018-02-15 00:03:24
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

> [...]

    > w BGŻOptima? Czy bank może odmówić zamknięcia konta np. po weryfikacji
    > tożsamości w placówce i przyjęciu oświadczenia ze wskazanym numerem

    Na czym polega problem? Chcesz przelać te środki na nie swoje konto?
    Bo jeśli na swoje to chyba prościej zmienić rachunek powiązany niż
    załatwiać cokolwiek w placówce.

  • 5. Data: 2018-02-15 00:48:16
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 15.02.2018 00:03, MarcinF wrote:

    > Na czym polega problem? Chcesz przelać te środki na nie swoje konto?
    > Bo jeśli na swoje to chyba prościej zmienić rachunek powiązany niż
    > załatwiać cokolwiek w placówce.

    Chcę przelać środki na wskazane konto. Na koncie są grosze, ale
    chciałbym je zamknąć.

    JaceK

  • 6. Data: 2018-02-15 01:18:45
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2018-02-15 o 00:48, JaceK pisze:

    > Chcę przelać środki na wskazane konto. Na koncie są grosze, ale
    > chciałbym je zamknąć.

    Więc dalej sugeruję zmienić rachunek powiązany a następnie
    zamknąć konto, to przewidywalne standardowe procedury.

  • 7. Data: 2018-02-15 07:18:35
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 15.02.2018 01:18, MarcinF wrote:

    > Więc dalej sugeruję zmienić rachunek powiązany a następnie
    > zamknąć konto, to przewidywalne standardowe procedury.

    Aby to zrobić, muszę założyć nowe konto w jakimś banku. W ostateczności
    tak zrobię, ale moje pytanie od początku kieruję w inną stronę: czy bank
    może odmówić zamknięcia konta np. po weryfikacji tożsamości w placówce i
    przyjęciu oświadczenia ze wskazanym numerem konta innym niż powiązane?
    Albo inaczej, czy polskie prawo dopuszcza zamknięcie konta z ominięciem
    bankowej procedury (poza np. przypadkiem śmierci klienta)?

    JaceK

  • 8. Data: 2018-02-15 09:41:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Feb 2018 23:32:26 +0100, JaceK napisał(a):

    > Jest wniosek, w którym widnieje
    > numer konta do zwrotu środków, ale którego nie można zmienić.

    Aż się zalogowałem do swojego konta żeby sprawdzić czy jest możliwość
    zmiany tego rachunku. I jest! Więc nie przynudzaj tylko się zaloguj i
    zmień.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2018-02-15 09:54:04
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 15.02.2018 09:41, Jacek Maciejewski wrote:

    > Aż się zalogowałem do swojego konta żeby sprawdzić czy jest możliwość
    > zmiany tego rachunku. I jest! Więc nie przynudzaj tylko się zaloguj i
    > zmień.

    Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem posty w tym wątku. Jak już je
    zrozumiesz to zaloguj się, wejdź we wnioski, wybierz wniosek o zmianę
    rachunku do zwrotów i sprawdź czy można tam zmienić rachunek do zwrotu
    środków podczas zamykania konta na inny niż powiązany. Jak już dojdziesz
    do wniosku, że nie to wróć, przeczytaj jeszcze, iż napisałem, że "muszę
    założyć nowe konto w jakimś banku" oraz pytam o "czy polskie prawo
    dopuszcza zamknięcie konta z ominięciem bankowej procedury"

    I może nie przynudzaj jak nie rozumiesz słowa pisanego.

    JaceK

  • 10. Data: 2018-02-15 09:55:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Z tego, co pisze, można wysnuć wniosek, że jest to jego OSTATNIE konto.
    Może facet emigruje?
    Ew. nie chce, by bgż znało jego "główne" konto, może ich nie lubi?