  • 11. Data: 2018-02-15 09:59:36
    Temat: Re: Zamknięcie konta w BGŻOptima
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 15.02.2018 09:55, Dawid Rutkowski wrote:
    > Z tego, co pisze, można wysnuć wniosek, że jest to jego OSTATNIE konto.
    > Może facet emigruje?
    > Ew. nie chce, by bgż znało jego "główne" konto, może ich nie lubi?

    Dokładnie tak, dzięki za tego posta. Chcę zamknąć konto, i jeśli jest to
    możliwe, bez zakładania innego konta. Wiem, że mogę zmienić powiązane,
    ale wiąże się to dla mnie z pewnymi kłopotami natury logistycznej. Stąd
    moje pytanie o taką możliwość prawną.

    JaceK

  • 12. Data: 2018-02-15 10:07:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jak to grosze i kłopot, to wypłać na moje konto - nie jestem "osobą publiczną",
    usenet się nie liczy ;>
    Oświadczyć musisz, że jest aktywny, ale już że Twój - to nie.
    Ale jednego nie rozumiem - piszesz, że nie można zmienić numeru rachunku we wniosku o
    ZAMKNIĘCIE konta - można z tego wnioskować, że jakiś numer aktywnego konta (do kogoś
    z rodziny?) masz, skoro sprawdzałeś możliwość zmiany - więc zmień najpierw rachunek
    powiązany, a potem składaj wniosek o zamknięcie.
    Chyba że za bardzo kombinuję.

    Swoją drogą jeśli nie boisz się złożyć bankowi fałszywego oświadczenia to zrób test
    bez zmiany numeru konta. Przelew z konta wyjdzie - jeśli warunkiem koniecznym
    zamknięcia jest stan zerowy - a jak później wróci, to trafi na konto techniczne.
    Celem testu jest otrzymanie odpowiedzi na pytanie, czy przed zamknięciem sprawdzają
    skuteczność dojścia przelewu "czyszczącego" ;>

  • 13. Data: 2018-02-15 10:11:23
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 15.02.2018 10:07, Dawid Rutkowski wrote:
    > Jak to grosze i kłopot, to wypłać na moje konto - nie jestem "osobą publiczną",
    usenet się nie liczy ;>

    Przelewy z BGŻOptima można wykonywać tylko na rachunek powiązany. I jako
    konto do zwrotu środków również podstawia się powiązany. I nie można
    tego zmienić. Trzeba po prostu zmienić powiązany.

> [...]
    kogoś z rodziny?) masz, skoro sprawdzałeś możliwość zmiany - więc zmień najpierw
    rachunek powiązany, a potem składaj wniosek o zamknięcie.

    Tam jest taki system, że wypłaty idą tylko na konto powiązane. I przy
    zmianie muszą się zgadzać dane adresowe. Przerabiałem to, odrzucili
    wniosek o zmianę konta.

    Tak zrobię

    JaceK

  • 14. Data: 2018-02-15 10:14:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    kogoś z rodziny?) masz, skoro sprawdzałeś możliwość zmiany - więc zmień najpierw
    rachunek powiązany, a potem składaj wniosek o zamknięcie.

    Jak według Ciebie ma zmienić rachunek powiązany na 'kogoś z rodziny'?
    P.G.

  • 15. Data: 2018-02-15 10:35:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Feb 2018 00:55:37 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Z tego, co pisze, można wysnuć wniosek, że jest to jego OSTATNIE konto.

    Mi się nie wywnioskowało :) Zapewne dlatego że szczery ze mnie facet i
    nie doszukuję się podtekstów. Skoro ostatnie to rzeczywiście pewien
    problem. Ale sądzę że tu na grupie nikt takich szczegółów nie będzie
    znał (jak to czy bez zadeklarowanego rachunku powiązanego można zamknąć
    konto). Sądzę że najlepiej by było wpaść do oddziału i skonsultować
    sprawę ew. zadzwonić na infolinię.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2018-02-15 10:51:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 lutego 2018 23:32:30 UTC+1 użytkownik JaceK napisał:
    reaktywację starego) to formalnie nie mogę zamknąć konta
    > w BGŻOptima? Czy bank może odmówić zamknięcia konta np. po weryfikacji
    > tożsamości w placówce i przyjęciu oświadczenia ze wskazanym numerem
    > konta innym niż powiązane?

    Wyślij/złóż w oddziale pismo "proszę o zamkniecie rachunku nr....., pozostałe środki
    proszę przekazać na rachunek nr...." i czekaj grzecznie na zwrot kasy i zamkniecie
    rachunku

  • 17. Data: 2018-02-15 11:19:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 10:11:25 UTC+1 użytkownik JaceK napisał:
    > Przelewy z BGŻOptima można wykonywać tylko na rachunek powiązany. I jako
    > konto do zwrotu środków również podstawia się powiązany. I nie można
    > tego zmienić. Trzeba po prostu zmienić powiązany.
    I o to mi chodziło, żebyś zmienił powiązany na mój.

    > Tam jest taki system, że wypłaty idą tylko na konto powiązane. I przy
    > zmianie muszą się zgadzać dane adresowe. Przerabiałem to, odrzucili
    > wniosek o zmianę konta.
    Hmmm, a dlaczego odrzucili? Weryfikują jakoś ten rachunek powiązany?
    Np. tak, że trzeba podać, kto jest właścicielem oraz adres - a potem obowiązkowo
    wysłać przelew weryfikujący - i dopiero wtedy zmienią?
    A jest wymaganie w regulaminie, żeby właścicielem rachunku powiązanego był właściciel
    rachunku w optimie?

> [...]
    zamknięcia jest stan zerowy - a jak później wróci, to trafi na konto techniczne.
    sprawdzają skuteczność dojścia przelewu "czyszczącego" ;>
    Nie ma to jak dobra zabawa z bankami. Ciekawe, jak sobie z tym poradzą. Na 90%
    obstawiam wysyłanie listów z wezwaniem do placówki (bo zaproszeniem ciężko to nazwać
    ;).

  • 18. Data: 2018-02-15 12:19:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 10:14:39 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Jak według Ciebie ma zmienić rachunek powiązany na 'kogoś z rodziny'?
    Nie mam bgż optimy, więc może kombinuję, a są jakieś ograniczenia, których nie znam -
    tak, jak pisałem już w poprzednim poście.
    Bo jeśli wystarczy wpisać numer rachunku to problemu nie ma - nawet jak przelew
    pójdzie z danymi posiadacza rachunku w optimie, a nie z danymi posiadacza rachunku w
    banku docelowym, to też dojdzie, nikt tego nie sprawdza - ważny jest tylko numer
    rachunku.
    Ale jeśli w celu zmiany rachunku powiązanego trzeba zrobić przelew weryfikacyjny, w
    danych którego optima sprawdza, czy dane nadawcy są takie same jak dane posiadacza
    rachunku w optimie, to oczywiście na "kogoś z rodziny" się nie da, bo to taka
    restrykcja jak przy zakładaniu konta przelewem.

    Swoją drogą można ew. jeszcze pomóc OP wskazując banki, w których można założyć konto
    przelewem (plus jeszcze info o tym, w jaki sposób potem się rachunek zamyka, żeby
    potem tu nie pojawiły się komplikacje w rodzaju konieczności przyjśćia osobiście) -
    oczywiście najlepiej darmowe - oczywiście jeśli powodem pytań jest niechęć do optimy,
    a nie to, że jest to naprawdę ostatnie konto.
    Mi się to udało niedawno w neście (ale tu rozwiązanie chyba tylko osobiście).
    Kiedyś też w mBąku - ale nie wiem, czy nadal to oferują, ale jeśli tak, to
    wypowiedzenie możliwe przez ST.
    Chyba można też w wbk - ale nie wiem, jak w wypowiadaniem.
    W kantorze aliora można (uwaga - w kantorze, a nie w "dużym" aliorze) - ale z
    wypowiadaniem też nie wiem.
    Podobno można w eurobanku - mi się nie udało, jakiś problem był, z wypowiadaniem też
    nie wiem.

    Inne możliwości do sprawdzenia: idea, orange (chyba się nie da założyć przelewem, za
    to można w salonie orange, wypowiedzenie przez ST), inteligo (ale chyba tylko
    kurier), envelo. alior i/lub różowe T, ing, mille.

  • 19. Data: 2018-02-15 12:40:48
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Innym rozwiązaniem może być wskazanie jako "konta powiązanego" naszego indywidualnego
    numeru rachunku bankowego jako klienta jakiegoś dostawcy usług (przykładowo prądu,
    telefonu czy internetu, gdzie mamy indywidualny numer rachunku). Jeśli się uda, to
    resztówką z konta zapłacimy sobie jakiś rachunek, a na pewno nie zginie.

    -----

  • 20. Data: 2018-02-15 15:25:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Nie mam bgż optimy, więc może kombinuję, a są jakieś ograniczenia, których nie znam
    - tak, jak pisałem już w poprzednim poście.

    Jeśli nic się nie zmieniło od czasów jak czytałem o zmianie powiązanego
    to zmiana wymaga potwierdzenia przelewem z nowego powiązanego i dane
    właściciela rachunku na przelewie muszą się zgadzać.
    P.G.