    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>
    Subject: Zamknięcie konta w BGŻOptima
    Date: Wed, 14 Feb 2018 23:32:26 +0100

    Chciałem zamknąć konto w BGŻOptima. Jest wniosek, w którym widnieje
    numer konta do zwrotu środków, ale którego nie można zmienić. Jest to
    tzw. rachunek powiązany w innym banku. Zamknięcie konta wiąże się z
    przelaniem pozostałych na koncie środków na ten rachunek powiązany.

    Problem w tym, że ten rachunek powiązany jest od dawna zamknięty. We
    wniosku o zamknięcie konta widnieje klauzula:

    "Użytkownik potwierdza, że wskazany rachunek powiązany do przekazania
    salda po zamknięciu rachunku jest aktywny"

    Czy dopóki nie spełnię tego warunku (poprzez ustalenie nowego rachunku
    powiązanego lub reaktywację starego) to formalnie nie mogę zamknąć konta
    w BGŻOptima? Czy bank może odmówić zamknięcia konta np. po weryfikacji
    tożsamości w placówce i przyjęciu oświadczenia ze wskazanym numerem
    konta innym niż powiązane?

    JaceK