  • 21. Data: 2003-02-25 22:18:01
    Temat: Re: Zaklejanie CVV2/CVC2
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> writes:

    > nad kasa patrzy czy dobra. Wydaje mi 10 zl + drobniaki, a ja biore to
    > 10che i ostentacyjnie do gory dlugo trzymam i sprawdzam, czy mi dobrze
    > wydal..

    I prawidlowo - w koncu wlasnie w postaci reszty ze sklepu masz
    najwieksze szanse dostac falszywke.

    MJ

  • 22. Data: 2003-02-25 22:18:28
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b3gpvm$rta$1@inews.gazeta.pl, JaKi <j...@g...pl>:
    > Użytkownik "RysioPysio" <a...@t...pl> napisał w wiadomoœci

    > O i tu kolega mial pomysla ;)
    > A jak przyjdzie ochota cus sobie kupic w internetowym sklepie za
    > oceanem to kolega bedzie wymienial karte. Jak ma Citka to jeszcze pol
    > biedy bo za darmo ale jak inna :))))

    Jesli pomyslal o tym, zeby zamalowac, to na pewno pomyslal o tym, zeby
    utrwalic gdzie indziej przed zamalowaniem.

    --
    Robert

  • 23. Data: 2003-02-25 22:21:24
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jesli pomyslal o tym, zeby zamalowac, to na pewno pomyslal o tym, zeby
    > utrwalic gdzie indziej przed zamalowaniem.

    Malo razy szukales informacji ktore na 100% miales zapisane? ;D

    --
    JaKi

  • 24. Data: 2003-02-26 07:19:17
    Temat: Re: Re: Re: Zaklejanie CVV2/CVC2
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Feb 25, 2003 at 10:57:29PM +0100, Robert wrote:

    >W prasie popularnej reklamuja testery przenosne w postaci dlugopisu.

    Ladne okreslenie polsat-like sklepow ;-)

    A powaznie to sobie kupie, byle tylko wysylka nie byla drozsza od
    samego urzadzenia (a jak ostatnio sprawdzalem to tak bylo).

    --

    --w

  • 25. Data: 2003-02-26 07:52:37
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@N...gazeta.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) napisał(a):

    > A powaznie to sobie kupie, byle tylko wysylka nie byla drozsza od
    > samego urzadzenia (a jak ostatnio sprawdzalem to tak bylo).

    he he he ;) a mowia ze to jestem zlosliwy - przy Wojtku wychodze na
    grzecznego i potulnego klienta :)

    --
    JaKi

  • 26. Data: 2003-02-26 07:57:48
    Temat: Re: Re: Re: Re: Zaklejanie CVV2/CVC2
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 26, 2003 at 07:52:37AM +0000, =?ISO-8859-2?Q? Jaros=B3aw?= Popiel wrote:

    >he he he ;) a mowia ze to jestem zlosliwy - przy Wojtku wychodze na
    >grzecznego i potulnego klienta :)

    Bo ise w naszym spoleczenstwie tak przywyklo ze klient to zlodziej (bo
    nie chce placic) a instytucje/firmy to nie sa zlodzieje, bo tylko
    egzekwuja swoje.

    A jak juz jezdzimy na macu - to chyba ten sam mnie nie lubil co amre,
    w innych jakos mnie uznaja mnie za zlodzieja.

    --

    --w

  • 27. Data: 2003-02-26 09:59:50
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli pomyslal o tym, zeby zamalowac, to na pewno pomyslal o tym, zeby
    > utrwalic gdzie indziej przed zamalowaniem.

    Exactly :)

    --
    Rysiek

  • 28. Data: 2003-02-26 10:19:52
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    wkg <w...@p...onet.pl> wrote:

    > Witam

    > Widze, ze konsekwentnie glosisz swoje :))

    Bo to jest praktyka. Przetestowałem na sobie, więc głoszę.

    > Przyzam, ze z pewnym podziwem patrze na twoje stanowisko wobec problemu
    > uzycia karty w necie i gdzie indziej bez fizycznego udzialu karty.

    Również praktyka.
    Parafrazując Stalowego Szczura H. Harrisona, jak mam karte przy dupie,
    to mi nikt kasy nie wyłupie.

    > Hmmm. Przeczytalem. NA przyklad umowe o KK EC/MC z BPH/PBK. Nic tam
    > pocieszajacego nie znalazlem :( W innych umowch rowniez

    Zmień bank.

    > Co do empirii, to moja empiria z citkiem wykazuje empatie generalnie :)
    > Ale ja nie moge ta empiria wszystkich kart potraktowac, bo jak mnie ta
    > empiria kopnie w d... to ja sie moge pewnego dnia nie pozbierac.

    Dlatego nie korzystam z półproduktów, gdzie bank ogranicza swoja
    odpowiedzialność albo umywa ręce spychając mnie na łaskę zewnętrznego
    ubezpieczyciela.

    > Natomiast stanowczo i powtornie prosze o podanie zapisu w umowie, ktory
    > sugerujesz odnalezc ( u mnie aktualnie BPKPBK - karta, mBank - rach +
    > electron, Fortis - srebrny + electron - ale to juz niedlugo, Lukas - e-konto
    > + electron ).

    Wszystkie electrony a priori - regulacje Visa int. które mówią, że
    transakcja musi być przy fizycznej obecności karty.
    W wypadku kredytówek, to poza Citi i PKO BP są to półprodukty - z
    róznymi kwuiatkami odpowiedzialnościowymi.

    --
    ___________ (R)

  • 29. Data: 2003-02-26 10:28:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Zmień bank.

    Na jaki? Ktory bank ma w umowie z posiadaczem karty zapisane, ze
    do odwolania transakcji bez fizycznego uzycia karty wystarczy
    oswiadczenie posiadacza karty?

    Bo ze tak wygladaja umowy miedzy bankiem (czy innym Polcardem) a
    sklepem, to wiem. Ale dla klienta z tego niewiele wynika.

    MJ

  • 30. Data: 2003-02-26 10:57:18
    Od: s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski)

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    >
    > Bo ze tak wygladaja umowy miedzy bankiem (czy innym
    > Polcardem) a sklepem, to wiem. Ale dla klienta z tego niewiele wynika.

    W przypadku transakcji bez fizycznej obecnosci karty nie ma podpisu
    posidacza (oprocz odosobnionych wypadkow). W przypadku gdy zglaszasz
    reklamacje bank musi Ci udowodnic ze to Ty dokonales tej transakcji,
    czego nie jest w stanie zrobic, jezeli nie ma podpisu. To taka logika,
    cos dorozumianego z regulaminu, co nie moze byc tam zapisane, bo
    naraziloby to bank na mase reklamacji wyludzajacych.
    Regulamin trzeba umiec czytac miedzy wierszami ;-)
    Z praktyki, obecnie banki polskie prawie w 100% zwracaja reklamowane
    kwoty, przerzucajac ciezar na sklepy internetowe (regulaminy
    Visa/MasterCard).
    Ale juz niedlugo...
    Od kwietnia kazdy bank powinien udostepnic posiadaczowi karty, ktora
    mozna poslugiwac sie w Internecie, poufny kod alfanumeryczny do
    potwierdzania transakcji internetowych.
    Jezeli nie udostepni - kosztow juz nie bedzie mogl przerzucic na sklep i
    sam je poniesie.
    Polskie centra sa przygotowane do obslugi 3D Secure (nazwa systemu z
    uwierzytelnieniem), jezeli banki sie nie przygotuja, poniosa spore
    straty.

    Pozdrawiam,
    Sebastian Ramatowski

    Tanie bilety lotnicze!