  • 31. Data: 2003-02-26 11:03:45
    Temat: Re: Zaklejanie CVV2/CVC2
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    > Również praktyka.
    > Parafrazując Stalowego Szczura H. Harrisona, jak mam karte przy dupie,
    > to mi nikt kasy nie wyłupie.

    Chyba ze w necie. Wtedy moga, ze tak powiem wy...czyc zdalnie.

    > Zmień bank.

    A no nie ma na co. Dalej piszez o PKO BP - jeszcze nie rozczailem tematu. W
    City mam Vise i potrzebuje MC - stad ten niefortunny pomysl z PBK - dawali
    za darmo w ramach akcji wymiany charge'owych

    > Dlatego nie korzystam z półproduktów, gdzie bank ogranicza swoja
    > odpowiedzialność albo umywa ręce spychając mnie na łaskę zewnętrznego
    > ubezpieczyciela.

    A , tu to oczywiscie mamy pelna zgodnosc. Choc tylko empiryczna, ale masz
    racje - w koncu empiria ponad wszystko :)

    > Wszystkie electrony a priori - regulacje Visa int. które mówią, że
    > transakcja musi być przy fizycznej obecności karty.
    > W wypadku kredytówek, to poza Citi i PKO BP są to półprodukty - z
    > róznymi kwuiatkami odpowiedzialnościowymi.

    Moze nie wyspecyfikowalem tego wyraznie, ale mowilem o kredytowych. Wazna
    dla mnie informacja to ta o karcie PKO BP. Tego nie wiedzialem.
    Czy moglbys mi napisac, jaka karte mam tam kupic ? Pewnie maja wiele. Chodzi
    mi o EC/MC, ale od biedy moge sie w citku na EC/MC przeszwarcowac a tu wziac
    VISE.

    pzdr
    wkg

  • 32. Data: 2003-02-26 11:07:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ale juz niedlugo...
    > Od kwietnia kazdy bank powinien udostepnic posiadaczowi karty, ktora
    > mozna poslugiwac sie w Internecie, poufny kod alfanumeryczny do
    > potwierdzania transakcji internetowych.
    > Jezeli nie udostepni - kosztow juz nie bedzie mogl przerzucic na sklep i
    > sam je poniesie.
    > Polskie centra sa przygotowane do obslugi 3D Secure (nazwa systemu z
    > uwierzytelnieniem), jezeli banki sie nie przygotuja, poniosa spore
    > straty.

    A skąd te wieści?
    Mógłbyś napisać z czego konkretnie to ma wynikać - to jakieś regulacje
    europejskie, międzynarodowe czy jak?

    pozd.Pix

  • 33. Data: 2003-02-26 11:10:08
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > W przypadku transakcji bez fizycznej obecnosci karty nie ma podpisu
    > posidacza (oprocz odosobnionych wypadkow). W przypadku gdy zglaszasz
    > reklamacje bank musi Ci udowodnic ze to Ty dokonales tej transakcji,
    > czego nie jest w stanie zrobic, jezeli nie ma podpisu. To taka logika,
    > cos dorozumianego z regulaminu, co nie moze byc tam zapisane, bo
    > naraziloby to bank na mase reklamacji wyludzajacych.
    > Regulamin trzeba umiec czytac miedzy wierszami ;-)
    > Z praktyki, obecnie banki polskie prawie w 100% zwracaja reklamowane
    > kwoty, przerzucajac ciezar na sklepy internetowe (regulaminy
> [...]

    No tak, czyli wlasciwie to nic ... nie znaczy. Znaczy sie panie - zrobia co
    im sie zachce, na razie - zachciewa sie.

    > Ale juz niedlugo...
    > Od kwietnia kazdy bank powinien udostepnic posiadaczowi karty, ktora
    > mozna poslugiwac sie w Internecie, poufny kod alfanumeryczny do
    > potwierdzania transakcji internetowych.

    No tak, to sie musialo tak skonczyc :((( Teraz bedzie grozilo przechwycenie
    kodu, odpowiedzialnosc na kliencie, jakzeby inzczej.

    >Jezeli nie udostepni - kosztow juz nie bedzie mogl przerzucic na sklep i
    > sam je poniesie.

    Lub przeniesie na mnie - on tez umie czytac miedzy linijkami - szczegolnie
    wlasnych tekstow.

    Ogolnie kiepsko to wyglada.

    pzdr
    wkg

  • 34. Data: 2003-02-26 11:15:36
    Temat: Re: Re: Zaklejanie CVV2/CVC2
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 26, 2003 at 12:07:46PM +0100, pix wrote:

    >A skąd te wieści?

    Od niego z pracy ;-)

    >Mógłbyś napisać z czego konkretnie to ma wynikać - to jakieś regulacje
    >europejskie, międzynarodowe czy jak?

    Visa, panie, i epi, wymyslily sobie coby zrobic sobie bezpieczny
    system rozliczen i rzucac miedzy soba roznymi takimi ucafami, cavv czy
    (boj sie Boga) SPA. To ma zapewnic sklepom bezpieczenstwo, a visie i
    epi dostatek.

    A powazniej to niedlugo pewnie wszystkie centra robiace IO beda sie
    tym chwalic gdzie popadnie ;-)

    --

    --w

  • 35. Data: 2003-02-26 11:20:38
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 26, 2003 at 12:10:08PM +0100, wkg wrote:

    >No tak, czyli wlasciwie to nic ... nie znaczy. Znaczy sie panie - zrobia co
    >im sie zachce, na razie - zachciewa sie.

    Moglbys podkrecic jasnosc wypowiedzi ( (c) by Kloczek) , zwlaszcza
    tego drugiego zdania? ;-)

    >No tak, to sie musialo tak skonczyc :((( Teraz bedzie grozilo przechwycenie
    >kodu, odpowiedzialnosc na kliencie, jakzeby inzczej.

    Tak, i pamietaj ze z kosmosu nas wszystkich sledza. A kody, cokolwiek
    by to w Twoim liscie nie znaczylo, to beda drukowane duza czcionka, w
    kolorze czerwonym, a z boku na monitorach brailowskich beda sie robic
    wybrzuszenia (coby nie uposledzac niewidomych).

    >Lub przeniesie na mnie - on tez umie czytac miedzy linijkami - szczegolnie
    >wlasnych tekstow.

    Wlasnych? Tzn. merlin tworzyl dokumentacje, dajmy na to 70002-01 w
    visie? ;-)

    >Ogolnie kiepsko to wyglada.

    Mnie bardziej martwi taki Pol do spolki z jakimis genialnymi
    ministrami finansow. To powyzej - to betka (zwlaszcza ze moze byc
    naprawde niezlym kopem przyspieszajacym rozwoj sklepow internetowych).

    --

    --w

  • 36. Data: 2003-02-26 11:39:27
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > epi dostatek.
    >
    > A powazniej to niedlugo pewnie wszystkie centra robiace IO beda sie

    To wygląda na zupełną rewolucję i przewrócenie do góry nogami
    obecnych zasad - dlatego bardzo mnie dziwi, że wokół tej sprawy
    panuje taka całkowita cisza (a przynajmniej dla mnie jest to absolutna
    nowość).
    Może to głupie pytanie ale czy nowe regulacje będą miały zasięg globalny
    czy tez zostaną ograniczone np. tylko do transakcji wewątrz UE (jeśli to
    ona w jakikolwiek sposób maczała w tym palce)?

    pozd.Pix

  • 37. Data: 2003-02-26 11:46:25
    Temat: Re: Re: Re: Zaklejanie CVV2/CVC2
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 26, 2003 at 12:39:27PM +0100, pix wrote:

    >To wygląda na zupełną rewolucję i przewrócenie do góry nogami
    >obecnych zasad - dlatego bardzo mnie dziwi, że wokół tej sprawy

    To prawda.

    >panuje taka całkowita cisza (a przynajmniej dla mnie jest to absolutna
    >nowość).

    Wiesz, niby to wina visa int, ale z jej punktu widzenia reklame im
    maja robic banki ;-)

    >Może to głupie pytanie ale czy nowe regulacje będą miały zasięg globalny
    >czy tez zostaną ograniczone np. tylko do transakcji wewątrz UE (jeśli to
    >ona w jakikolwiek sposób maczała w tym palce)?

    Zejdzcie w koncu z tej UE! Przeciez wyraznie jest wymieniane visa i
    epi - zadne UE nie miesza w tym.

    Regulacje sa globalne i obejmuja wszystkich. Tzn. jesli ktos sie do
    nich nie dostosuje, to bedzie narazony na duuuze koszty - generalnie
    jest tak ze jesli nie jest zgodny, to jest winien. Nie ma przebacz.

    --

    --w

  • 38. Data: 2003-02-26 12:05:11
    Od: s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski)

    wkg wrote:

    > No tak, to sie musialo tak skonczyc :((( Teraz bedzie grozilo
    > przechwycenie kodu, odpowiedzialnosc na kliencie, jakzeby inzczej.

    Tak jak "przechwytuja" (obcy) PINy :-)
    To bedzie wyrownanie szans w Internecie.
    Karta nie zostala stworzona do poslugiwania sie nia w Internecie, to
    Internet ja zaskoczyl.
    Okazalo sie, ze trzeba dostosowac karte do uzytku w tym srodowisku.
    Wprowadzono cvv2/cvc2, teraz czas na nastepne kroki.

    Kod uwierzytelniajacy do kart w Internecie to zle rozwiazanie?
    A moze wycofac TANy, tokeny z bankowosci internetowej, PINy z
    bankomatow? :-))) Zrobmy bankomaty wyplacajace na haslo, nawet bez karty
    :-)))

    Pozdrawiam,
    Sebastian Ramatowski

    --------------r-e-k-l-a-m-a-----------------

    Tanie bilety lotnicze!
    http://samoloty.onet.pl

  • 39. Data: 2003-02-26 12:28:36
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Moglbys podkrecic jasnosc wypowiedzi ( (c) by Kloczek) , zwlaszcza
    > tego drugiego zdania? ;-)

    OK, choc polecam uwazne czytanie i cytowanie pelnego kontekstu, wtedy
    bedziesz mogl tekst poprawnie zinterpretowac, zrozumiec i sensownie
    odpowiedziec.

    Z wypowiedzi przedpiscy wynika, ze banki PRAWIE w 100% zwracaja reklamowane
    kwoty, mimo braku wiazacego zapisu w umowie o prowadzenie rachunku karty
    regulujacego ta kwestie. Mimo braku takowego zapisu mozna sie go domyslac
    czytajac "miedzy linijkami" sic !!! umowy ktora sie podpisalo.
    Rozbrajajace.

    Czyli tlumacze lopatologicznie: Banki zwracaja bo takie maja chwilowo
    kaprycho. Odechce sie to przestana zwracac. Co z tego dla mnie wynika - ano
    nic raczej w swietle pytania podstawe prawna.
    Teraz juz rozumiesz ? Jezeli nie to uwaznie przeczytaj caly watek.

    > Tak, i pamietaj ze z kosmosu nas wszystkich sledza. A kody, cokolwiek
    > by to w Twoim liscie nie znaczylo,

    Tu znowu proponuje uwazna lekture tekstu, ktory komentujesz. Inaczej
    wychodza dziwne nieporozumienia.

    Sebastian Ramatowski napisal:

    "Od kwietnia kazdy bank powinien udostepnic posiadaczowi karty, ktora
    mozna poslugiwac sie w Internecie, poufny kod alfanumeryczny do
    potwierdzania transakcji internetowych."

    Teraz juz wiesz, co oznaczaja "kody" w moim liscie.

    >to beda drukowane duza czcionka, w
    > kolorze czerwonym, a z boku na monitorach brailowskich beda sie robic
    > wybrzuszenia (coby nie uposledzac niewidomych).

    Nie wiem kto Cie sledzi z kosmosu, trudno mi sie wypowiadac na temat twoich
    fobii. Ja natomiast mowie o mozliwosciach przechwycenia wprowadzanych
    kodow - tak jak to mozna zrobic latwo w sklepie wpinajac sie miedzy
    klawiature ( pinpad to sie chyba nazywa ) a reszte badziewia.
    Rownie dobrze taki kod moze poznac osoba, ktorej byc moze bede musial go
    podac przez telefon celem wykonania transakcji kartowej z mniej
    zaawansowanym technologicznie sprzedawca.
    Nie wiem na razie jak to ma dzialac, bo tego jeszcze nie ma. Bogaty jednak w
    doswiadczenia z reklamacji transakcji bankomatowych nie przewiduje niczego
    dobrego. Dla mnie oczywiscie. Cala reszta interesuje mnie znacznie mniej.

    > Wlasnych? Tzn. merlin tworzyl dokumentacje, dajmy na to 70002-01 w
    > visie? ;-)

    Coz ty znowu wypisujesz ? Jaki merlin, jakie ufoludki ? Co mnie obchodzi
    jakas dokumentacja Visy. Chyba zupelnie odplynales :))
    Ja mam umowe z bankiem, inne strony innych umow banku mnie nie interesuja

    Tak w ogole, to przeczytaj jeszcze raz ten watek i zamiast silic sie na
    szyderstwa postaraj sie zrozumiec i odpowiedziec na temat nie wycinajac
    cytatow z kontekstu.

    pzdr
    wkg

  • 40. Data: 2003-02-26 12:29:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) writes:

    > Regulacje sa globalne i obejmuja wszystkich.

    Ale na czym to ma polegac? Dostaniemy PIN do transakcji IO? I komu sie
    bedzie ten PIN podawac i w jakim trybie?

    MJ