eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZaklejanie CVV2/CVC2 › RE: Zaklejanie CVV2/CVC2
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.icm.edu.pl!news
    .onet.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.pl
    From: s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: RE: Zaklejanie CVV2/CVC2
    Date: 26 Feb 2003 11:57:18 +0100
    Organization: email<>news gateway
    Lines: 48
    Message-ID: <003701c2dd86$182fd7e0$6b00000a@ecard.pl>
    References: <2...@c...fuw.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1046257038 12040 192.168.240.245 (26 Feb 2003 10:57:19 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 26 Feb 2003 10:57:19 GMT
    X-Mailer: Microsoft Outlook, Build 10.0.2627
    X-Received: from office.ecard.pl ([193.178.213.34]:51030 "EHLO sebak") by
    ps2.test.onet.pl with ESMTP id <S857688AbTBZK4D> convert rfc822-to-8bit;
    Wed, 26 Feb 2003 11:56:03 +0100
    X-Received: from office.ecard.pl ([193.178.213.34]:51030 "EHLO sebak") by
    ps2.test.onet.pl with ESMTP id <S857688AbTBZK4D> convert rfc822-to-8bit;
    Wed, 26 Feb 2003 11:56:03 +0100
    X-Received: from office.ecard.pl ([193.178.213.34]:51030 "EHLO sebak") by
    ps2.test.onet.pl with ESMTP id <S857688AbTBZK4D> convert rfc822-to-8bit;
    Wed, 26 Feb 2003 11:56:03 +0100
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:223506
    [ ukryj nagłówki ]

    Michal Jankowski wrote:

    > Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:
    >
    > > > Hmmm. Przeczytalem. NA przyklad umowe o KK EC/MC z
    > BPH/PBK. Nic tam
    > > > pocieszajacego nie znalazlem :( W innych umowch rowniez
    > >
    > > Zmień bank.
    >
    > Na jaki? Ktory bank ma w umowie z posiadaczem karty zapisane,
    > ze do odwolania transakcji bez fizycznego uzycia karty
    > wystarczy oswiadczenie posiadacza karty?
    >
    > Bo ze tak wygladaja umowy miedzy bankiem (czy innym
    > Polcardem) a sklepem, to wiem. Ale dla klienta z tego niewiele wynika.
    >
    W przypadku transakcji bez fizycznej obecnosci karty nie ma podpisu
    posidacza (oprocz odosobnionych wypadkow). W przypadku gdy zglaszasz
    reklamacje bank musi Ci udowodnic ze to Ty dokonales tej transakcji,
    czego nie jest w stanie zrobic, jezeli nie ma podpisu. To taka logika,
    cos dorozumianego z regulaminu, co nie moze byc tam zapisane, bo
    naraziloby to bank na mase reklamacji wyludzajacych.
    Regulamin trzeba umiec czytac miedzy wierszami ;-)
    Z praktyki, obecnie banki polskie prawie w 100% zwracaja reklamowane
    kwoty, przerzucajac ciezar na sklepy internetowe (regulaminy
    Visa/MasterCard).
    Ale juz niedlugo...
    Od kwietnia kazdy bank powinien udostepnic posiadaczowi karty, ktora
    mozna poslugiwac sie w Internecie, poufny kod alfanumeryczny do
    potwierdzania transakcji internetowych.
    Jezeli nie udostepni - kosztow juz nie bedzie mogl przerzucic na sklep i
    sam je poniesie.
    Polskie centra sa przygotowane do obslugi 3D Secure (nazwa systemu z
    uwierzytelnieniem), jezeli banki sie nie przygotuja, poniosa spore
    straty.

    Pozdrawiam,
    Sebastian Ramatowski

    --------------r-e-k-l-a-m-a-----------------


    Tanie bilety lotnicze!
    http://samoloty.onet.pl
    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1