  • 21. Data: 2002-01-09 16:04:56
    Temat: Re: Wyższość mBanku nad Intelligo (lub odwrotnie)
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    > Niestety ten kij ma 2 końce. Jeżeli e-banki nie zdobędą dostatecznej
    ilości
    > klientów to po paru latach stwierdzą, że działalność jest nieopłacalna i
    > zamkną e-podwoje, jak to zrobił e-First (czy jak mu tam).

    No to co?
    To pójde do marmurka.
    Nie sądzę, żeby tak się stało. Obecnie są bezkonkurencyjne i prawdopodobnie
    opłacalne przy tak wysokich stopach. Na zachodzie mają znacznie mniejszą
    różnicę między % u nas jest dużo miejsca aby przebić konkurencję i jeszce
    zarobić

    --
    Jan Werbinski +48 68 3630000 +48 606 269777
    j...@p...pl ....._[:]) bul, bul, bul, bul

  • 22. Data: 2002-01-09 16:09:41
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    > kolega "Jan" jest nie za uprzejmy dla nowych kolegow !. ja polecam mBan
    jest
    > troche tanszy a poza tym mam do niego jakis sentyment...

    :-)
    Po prostu nie rozumiem obaw przed spróbowaniem czegoś, co nic nie kosztuje.
    Nie rozumiem ludzi, którzy myślą w ten sposób.
    Najlepszy sposób na sprawdzenie e-banku bezpłatnego, to założenie we
    wszystkich bezpłatnych bankach kont. Teraz jest takich banków cztery. Jaki
    problem założyć sobie cztery konta i pobawić się chwilę?
    Nie mówiąc o tym, że twórca wątku zadał ogólne pytanie pojawiające się
    prawie codziennie. Mój cyniczny komentarz miał mu uświadomić bezsensowność
    obaw przed wydatkiem 0 zł. No cóż... następnym razem będę się wyrażał
    dosłowniej, jak do przedszkolaka.

  • 23. Data: 2002-01-09 16:12:28
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Dzięki stokrotne !
    > Już byłem w niemal 100% zdecydowany na założenie konta w którymś z banków
    > (raczej skłaniałem się do mBanku) ale po tym, com usłyszał (zobaczył ;-))
    > to ... chyba dam sobie spokój.

    Jeśli nie założysz, to nie będziesz tak na prawdę nic wiedział.
    Załóż konto w mBanku i Inteligo, to nic nie kosztuje i sam sprawdź.

    Ja najpierw miałem marmurka.
    Potem marmurka z dostępem przez internet.
    Potem marmurka z dostępem przez internet i konto w mBanku.
    Potem marmurka z dostępem przez internet i konto w mBanku i konto w Inteligo.
    A teraz mam konto w mBanku i konto w Inteligo, i bezpłatny rachunek bieżący,
    którego jeszcze nie użyłem.
    Zapomniałbym, jeszcze mam jeszcze żonę z marmurkiem, ktory czasami zasilam i
    który raz w ostępach mazurskich się przydał:).

    Pozdrawiam
    -As-

  • 24. Data: 2002-01-09 16:42:14
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Jan Werbiński" <j...@h...com> (news:a1hpn1$r6b$1@news.tpi.pl):
    > Po prostu nie rozumiem obaw przed spróbowaniem czegoś, co nic nie
    kosztuje.
    > Nie rozumiem ludzi, którzy myślą w ten sposób.

    Masz trochę racji, ale z drugiej strony otwieranie konta wymaga trochę
    zabiegów, więc zapewne dlatego się ludzie wahają.

  • 25. Data: 2002-01-09 17:43:05
    Od: ". : : Krzysztof : : ." <k...@w...pl>

    > Załóż konto w mBanku i Inteligo, to nic nie kosztuje i sam sprawdź.

    ba ! inteligo nie kosztuje ile ? -50zl bo tyle sie dostaje w promocji, 50zl
    na dobry poczatek !

  • 26. Data: 2002-01-09 18:17:37
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > sprzedales swoj stary woz i masz juz nagrany
    super bolid - BMW :) na
    > inteligo czy mbanku masz 100000zl ;o) i jak to
    wyplacic jak sa ograniczenia
    > rozne co do wyplaty (1000zl w mabnku = nie wiem
    czy da sie zmienic ?) to
    > robisz przelewik do marmurka i tam wyplcasz ALL
    :) chocby po to. Kredytu tez
    > afaik nie daja a marmurki tak.

    A do tego marmurkowego miodu to ja łyżke dziegciu
    doleję. Marmurki każa sobie anonsować co najmniej
    na jeden dzień naprzód wypłatę gotowki wiekszej
    niż 20k zł.

    Sark

  • 27. Data: 2002-01-09 20:30:22
    Od: Marcin <m...@i...pl>

    > Jaki
    > problem założyć sobie cztery konta i pobawić się chwilę?

    masz juz 4 ? :)

  • 28. Data: 2002-01-09 20:47:34
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Robert" <m...@k...wp.pl>
    > Masz trochę racji, ale z drugiej strony otwieranie konta wymaga trochę
    > zabiegów, więc zapewne dlatego się ludzie wahają.

    To niech przeczytają archiwum, bo było o tym milion razy albo sobie
    założą i potestują sami.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 29. Data: 2002-01-09 21:07:57
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    > masz juz 4 ? :)

    Nie, ale tyle naliczyłem. Jak policzyłem dokładniej to nawet 5. Mam na myśli
    bezpłatne założenie i prowadzenie.

  • 30. Data: 2002-01-10 11:29:32
    Od: Jozef Zbrodel <j...@i...com>

    "Robert K. (Beer)" wrote:

    Doswiadczenia na razie dwumiesięczne:

    > jak wygląda sprawa załatwiania i opłat zleceń stałych
    > w tych bankach
    Oba mają. Oba działają ;-). Podobno mBank potrafi przestawić daty
    zleceń stałych, (np. płatnosc na 31 w miesiącu krótszym przechodzi na
    1 następnego miesiąca i tak już zostaje!), ale za krótko mam rachunki
    żeby to stwierdzić

    > Jak wyglada sprawa dostępności do gotówki ? Czy tylko
    > z określonych bankomatów ?(jakich?) i jaką (jeśli w ogóle)
    > prowizję pobierają za wypłatę kasy z bankomató innych bankoów ?

    Inteligo circa 1.6 złotego za transakcję w każdym. mBank bezpłatnie w
    Euronecie, drozej od Inteligo w inncych.

    > jak jest z logowaniem się w internecie ("błyskawicznie" czy
    > wrażenie, jakgdyby "wisiało" się na modemie sprzed 15 lat?)

    mBank u mnie chodzi błyskawicznie. Z Inteligo przed swiętami miałem
    kłopoty (zawisały sesje), teraz jakby lepiej.

    > Jakie dodatkowe usługi oferują ?

    Inteligo ma powiadamianie SMS o transakcjach (płatne circa 6 zł/
    miesiąc) - działa!!. W mBanku musisz sam zapytać SMS-em o saldo - nie
    testowałem, grupowicze twierdzą że często nie działa!!

    Inteligo ma powiadomienie SMS o niezrealizowaniu stałych płatnosci z
    braku srodków. W mBanku musisz sam sprawdzić, czy zlecenie poszło.

    Inteligo ma DirectDebit, mBank nie.

    W Inteligo mozna założyć dowolnie wiele rachunków, i ponazywać je (np.
    "Przelewowy", "Lokacyjny", "Karciany", "Mieszkanie babci" itp). W
    mBanku tylko cztery, bez możliwosci nadania nazw.

    > Jak z bezpieczeństwem ? (!!!)

    Jeszcze mi nic nie ukradli ;-).

    > Może ktoś ma cenne uwagi, porady...

    Generalnie Inteligo ma nieco większą funkcjonalnosć, ale jest droższe
    (także w sensie gorszego oprocentowania). Trochę też się sypał
    interface.

    Generalnie, w każdym z tych banków, dobrze jest mieć co najmniej dwa
    rachunki:

    -pierwszy, to rachunek "lokacyjny" - na nim leżą pieniądze. Dla
    bezpieczeństwa, nie ma do niego karty, nie definiujemy też żadnych
    przelewów (przelewy predefiniowane nie wymagają potwierdzeń hasłem
    jednorazowym)

    -drugi, to rachunek roboczy - robimy z niego przelewy, płacimy kartą
    (można też wyodrębnić osobno rachunek "przelewowy" i "karciany").
    Trzymamy na nim tyle ile potrzeba na bieżące potrzeby, przed
    płatnoscią przelewem robimy przelew między własnymi rachunkami
    (bezpłatny, wykonuje się "od razu") zasilając potrzebną kwotą rachunek
    przelewowy.

    --
    Pzdr
    J. [WaWa]