  • 1. Data: 2002-01-09 06:57:29
    Temat: Wyższość mBanku nad Intelligo (lub odwrotnie)
    Od: "Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    mBank ? Czy Intelligo ?
    W którym banku polecicie założyć RORa ?

  • 2. Data: 2002-01-09 07:09:16
    Temat: Re: Wyższość mBanku nad Intelligo (lub odwrotnie)
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    > Witam
    > mBank ? Czy Intelligo ?
    > W którym banku polecicie założyć RORa ?

    To zupełnie nowy na tej grupie problem.

    Masz poważny dylemat, w który bank zainwestować 0zł, żeby się dowiedzieć.
    Moim zdaniem nie powinieneś ryzykować tak poważnej sumy. Ja bym się nie
    zdecydował. 0 zł drogą nie chodzi. Wybierzesz np mBank i okaże się, że
    niedobry - 0 zł przepadło. Szczerze Ci doradzę, daj sobie spokój.

    Najlepiej idź do PKO, tam masz pewnie, na pewno nie zbankrutuje - przecież
    płacisz.

    --
    Jan Werbinski +48 68 3630000 +48 606 269777
    j...@p...pl ....._[:]) bul, bul, bul, bul

  • 3. Data: 2002-01-09 07:48:52
    Od: "Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl>

    "Jan Werbiński" <j...@h...com> napisał:
    > Masz poważny dylemat, w który bank zainwestować 0zł,
    < ciach reszta bzdur>

    Skąd pomysł z 0 zł ?!
    Przecież pisałem, że ROR a nie jakaś lokata, czy coś...
    Mam Ci się chwalić (lub żalić) ile zarabiam ?
    Jeśli nic konkretnego nie mogłeś napisać, to lepiej
    było nic nie pisać. Tym bardziej, jeśli uważasz, że
    napisałem coś głupiego (nie przeglądając archiwum).
    Ty swoim dziwnym textem również tworzysz zbędne
    wiadomości na grupie.

  • 4. Data: 2002-01-09 07:51:19
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 09, 2002 at 08:48:52AM +0100, Robert K. (Beer) wrote:

    > Skąd pomysł z 0 zł ?!

    Bo tyle kosztuje otwarcie w kazdym z tych bankow roru.

> [...]
    > napisałem coś głupiego (nie przeglądając archiwum).
    > Ty swoim dziwnym textem również tworzysz zbędne

    W przeciwienstwie do konkretow jakie sam podeslales.

    Jeden z bankow ma bezplatne wyplaty z euronetow, drugi ma lepiej
    zorganizowane (ponoc) przelewy i PZ (tez chyba).

    Nie napisales czego chcesz a oczekujesz jasnej i konkretnej
    odpowiedzi. Zastanow sie.

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-01-09 08:06:50
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    "Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam
    > mBank ? Czy Intelligo ?
    > W którym banku polecicie założyć RORa ?

    Zalezy do czego. Inteligo ma ciekawsza oferte ale wieksze oplaty.

    --
    Pawel "ROBBO" Kaminski email:r...@s...ec.pl tel+48605077548
    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/

  • 6. Data: 2002-01-09 08:48:46
    Od: "Przemek" <w...@d...ids.pl>

    "Robert K. (Beer)" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam
    > mBank ? Czy Intelligo ?
    > W którym banku polecicie założyć RORa ?

    Nier wiem ile pieter ma siedziba mBanku ale Intelligo jest sporawe

  • 7. Data: 2002-01-09 09:06:52
    Od: "Agata" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Robert K. (Beer)" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    | Witam
    | mBank ? Czy Intelligo ?
    | W którym banku polecicie założyć RORa ?

    Witam,
    Jezeli chcesz konkretnej odpowiedzi powinienes zadac bardziej szczegolowe
    pytanie.
    A tak ogolnie (to np. dla mnie bylo wazne przy wyborze banku):
    mBank= BRE Bank
    Inteligo= Bankgesellshaft Berlin
    Ten drugi byl dosc kontrowersyjny ostatnio.
    Wybor oczywiscie i jak zawsze nalezy do ciebie :-)

    Pozdrawiam,
    Agata

  • 8. Data: 2002-01-09 09:47:45
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

    > A tak ogolnie (to np. dla mnie bylo wazne przy wyborze banku):
    > mBank= BRE Bank
    > Inteligo= Bankgesellshaft Berlin

    Tu trzeba się zdecydować:
    albo mBank == Commerzbank
    i Inteligo == Bankgesellschaft Berlin

    albo mBank == BRE Bank
    i Inteligo == Bankgesellschaft Berlin POLSKA

    Rafał

  • 9. Data: 2002-01-09 11:00:19
    Od: "Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl>

    "Agata" <a...@p...pl> napisał:
> [...]
    > mBank= BRE Bank
    > Inteligo= Bankgesellshaft Berlin
    > Ten drugi byl dosc kontrowersyjny ostatnio.

    Dzięki.
    Fakt - mogłem zadać bardziej szczegółowe pytanie ;-)
    Ale myślałem, że ludzie "z rozpędu" ujmą jakieś konkrety
    tuż po "zjechaniu" autora pytania, a nie zakończą na samym
    "zjechaniu" :-)

    A więc:
    jak wygląda sprawa załatwiania i opłat zleceń stałych
    w tych bankach ? identycznie ? czy są istotne różnice ?
    Jak wyglada sprawa dostępności do gotówki ? Czy tylko
    z określonych bankomatów ?(jakich?) i jaką (jeśli w ogóle)
    prowizję pobierają za wypłatę kasy z bankomató innych bankoów ?
    Jak wygląda sprawa "kontaktu" z bankami, tzn. czy są problemy
    z połączeniem telefonicznym (wiecznie zajęte albo nikt nie odbiera),
    jak jest z logowaniem się w internecie ("błyskawicznie" czy
    wrażenie, jakgdyby "wisiało" się na modemie sprzed 15 lat?)
    Jakie dodatkowe usługi oferują ?
    Jak z bezpieczeństwem ? (!!!)

    Może ktoś ma cenne uwagi, porady...
    (sorry, że taki nawał pytań, na które pewnie znajdę odpowiedzi
    w archiwum - ale doskonale wiecie,ze na tej grupie chyba
    najszybciej przybywa nowych wiadomosci, więc przebrnięcie przez
    wszystkie wydaje sie wręcz niemożliwe (a przynajmniej wymaga duuuużo
    czasu. Wolnego czasu))

    Pozdrawiam.
    Dzięki za odpowiedzi.
    I sorry (to do tych 'nerwusów" ;-)) za mało konkretne pytanie.

  • 10. Data: 2002-01-09 11:25:42
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 09, 2002 at 12:00:19PM +0100, Robert K. (Beer) wrote:

> [...]
    > Ale myślałem, że ludzie "z rozpędu" ujmą jakieś konkrety
    > tuż po "zjechaniu" autora pytania, a nie zakończą na samym

    Nie, nie chce nam sie tego pisac po raz n-ty ;-(

    > A więc:
    > jak wygląda sprawa załatwiania i opłat zleceń stałych
    > w tych bankach ? identycznie ? czy są istotne różnice ?

    W mbanku sa zlecenia stale. Jak dzialaja - nie wiem, nie
    uzywam. Kiedys mbank mial przejsciowe problemy z platnosciami, ale
    chyba minely.

    Jedna uwaga - nie oczekuj ze ktorys z tych bankow bedzie Twojim
    podstawowym, mozna o obu powiedziec ze sa doskonalym uzupelnieniem
    normalnego marmurka.

    > Jak wyglada sprawa dostępności do gotówki ? Czy tylko
    > z określonych bankomatów ?(jakich?) i jaką (jeśli w ogóle)

    Jak dziala system banku to masz dostep, jak nie dziala - to nie masz
    ;-)

    A powazniej - mbank ma bezplatne wyplaty z euronetow, inteligo wyplaty
    z euronetow tylko premiuje nizsza prowizja. Z reszty (tam gdzie
    znaczki visa/plus) po prostu mozesz wyplacac.

    > prowizję pobierają za wypłatę kasy z bankomató innych bankoów ?

    Sporo, chyba 3.5 (mbank). Szczegoly w toip na ich stronie.

    > Jak wygląda sprawa "kontaktu" z bankami, tzn. czy są problemy
    > z połączeniem telefonicznym (wiecznie zajęte albo nikt nie odbiera),

    Ja do mbanku nie dzownilem od jakis 8 miesiecy, wszystko co chce tobie
    przez telefon. Od dzwonienia to ja mam RB ;-)

    > jak jest z logowaniem się w internecie ("błyskawicznie" czy
    > wrażenie, jakgdyby "wisiało" się na modemie sprzed 15 lat?)

    A to juz bardzo zalezy od tego z jakiej sieci sie laczysz. Jesli
    jestes podpiety modemem to nie wiem dlaczego by mialo byc szybko ;-)

    A tak btw - chyba nie wiesz jak bylo na modemie 10 lat temu ;-)

    > Jakie dodatkowe usługi oferują ?

    karty do internetu, jakies sms-y, wapy i inne takie.

    > Jak z bezpieczeństwem ? (!!!)

    Na razie nie ma jakis powaznych wad w obu systemach - tzn. nie jest
    publicznie wiadome aby cos ktos z nich zwinal. Oba banki stosuja karte
    TANow czyli hasel jednorazowych, rozni sie tylko formatem.

    Inteligo dodatkowo zlecenia telefoniczne kaze potwierdzac tanem, co
    moze byc bezpieczniejsze.

> [...]
    > najszybciej przybywa nowych wiadomosci, więc przebrnięcie przez
    > wszystkie wydaje sie wręcz niemożliwe (a przynajmniej wymaga duuuużo

    Pytaj. Konkretnie pytaj.

    Wyjatkiem jest chyba tylko: "czy sa jakies niebezpieczenstwa w jakims
    banku".

    Aha - karta podstawowa inteligo ma te ceche ze mozna nia placic w
    internecie. Ale mozna nia placic rowniez w sklepie. Ale numer tej
    karty po zaplaceniu w sklepie zostaje w sklepie i na podstawie tego
    numerka mozna placic w internecie. Jesli sie nie pomajstruje z kartami
    i kontami - to mozesz miec problem.

    > Pozdrawiam.
    > Dzięki za odpowiedzi.
    > I sorry (to do tych 'nerwusów" ;-)) za mało konkretne pytanie.

    E tam, po prostu wole odpowiedziec niz napisac opowiadanie, jesli
    osobie pytajacej nie chcialo sie 'wywnetrzayc' ;-)

    --

    --w